<p>Hallo mede moeders,</p><p>Waar moet ik beginnen... </p><p>Mijn zoontje is met 38 weken geboren met een gewicht van 2285 gram. Gelukkig kern gezond, maar wat een worsteling is het sindsdien geweest.</p><p>Veel huilen, krampjes, reflux, oververmoeid, slecht slapen... hij is nu bijna 12 weken en nog steeds zit er geen ritme in. </p><p>Hij weegt nu 5 kilo en drinkt 6/7 flessen in de 24 uur. Ook 's nachts komt hij nog. Dit zijn flessen van 120 cc water + 4 scheppen, dus 135 cc. Ook dik ik nog in met een klein schepje johannesbroodpitmeel.</p><p>Ik probeer met alle macht rust en regelmaat toe te passen. Slapen, eten, spelen en weer slapen. </p><p>Maar of hij wordt om wat voor reden ook eerder wakker dan zijn voeding, vaak huilend. Dan is het sussen tot aan de voeding, eten, daarna kort spelen en naar bed. Dit leidt dan weer tot een oververmoeide baby die nog slechter in slaap valt. Of ik doe de voedingen wat korter op elkaar, maar daar lijkt hij aan het einde van de dag dan weer last van te hebben. Hele middag en avond huilen, met als resultaat óók een oververmoeide baby.</p><p>Ik weet zo onderhand niet meer hoe ik dit moet doorbreken... word zo verdrietig van mijn verdrietige baby...</p><p>Herkent iemand zich hierin?</p><p> </p>