12 weken - 5 kilo - 7 flessen

Forte ben ik huiverig voor ivm verstopping. Hij heeft al niet zoveel poepluiers. Daarom durf ik ook niet goed nog meer johannesbroodpitmeel toe te voegen.
De laatste ophoging was een paar weken geleden, meneer drinkt gewoon evenveel flessen, maar dan meer haha. Ze gaan ook allemaal binnen 10 min op (geloof me, alle mogelijke combinaties spenen en flessen al geprobeerd). Weet dus ook niet of nog een ophoging slim is. Bang dat hij daar dan weer aan gewend raakt.
Je merkt, ik vind het zo moeilijk... ook qua tijden. Vaste tijden hanteren of niet? Over 1,5 week moet hij naar het kdv dus de ochtendvoeding moet standaard om 7 uur komen.

Ik zou me sowieso niet laten leiden door het ritme van het kdv. Heb ik ook nooit gedaan. Mijn man deed om 5 uur de ochtend voeding, omdat onze dochter een vroege vogel was. Iets voor 8u naar de opvang. De vaste medewerkster vond dat prima, dan kwam mijn dochter meestal net anders uit dan andere baby's waardoor ze niet alle baby's tegelijk hoefde te voeden. Van invallers weleens commentaar gekregen, maar heb ik genegeerd..
Ik heb me nooit aan schema's gehouden, geen vaste tijden of hoeveelheden. Ik keek alleen naar mijn dochter en die gaf alles perfect zelf aan. Dus sinds een paar weken heeft ze fles 5 laten vallen, we zitten nu op 4 keer 180cc met 6 schepjes en ze slaapt ineens van 7 tot 7. Ze is nu ruim 6 maanden. 
Hopelijk lukt het jou ook om een ritme te vinden met je baby! Honger laten lijden zou ik zelf niet doen, omdat ze nog zo klein zijn. Baby's overeten niet, ze nemen wat ze nodig hebben. Misschien kun je toch proberen meer te geven, kijken wat hij doet? Ik denk dat hij vanzelf stopt als hij genoeg heeft.
Succes en sterkte! 

Wat goed van je dat je zoveel geluld hebt gehad om vanalles te proberen. Jou kindje heeft een hele zorgzame mama! 
Misschien kun je alle ‘regels’ eens over boord gooien? Ik heb heel erg naar mezelf gekeken. Ik heb niet elke dag oo hetzelfde tijdstip evenveel honger en ben niet altijd even moe. Zo gaan wij ook met onze dochter om. 
Bij veel honger krijgt ze een beetje meer voeding. En bij weinig honger drinkt ze de fles gewoon niet leeg. 
Alle ongevraagde adviezen heb ik genegeerd. Want er is altijd wel iemand die vind dat het anders moet. Maar zolang je kindje goed groeit is er niks aan de hand. 
Je doet het echt goed mama! Er komt vanzelf een ritme. Dat daarna weer net zo snel kwijt is door tanden of een sprong... 
Wees trots op jezelf. Voor je zoontje ben je de allerliefste mama!?

Mooi gesproken wolkjes! Zo doe ik het dus ook, alleen jij zegt het mooier :)
En inderdaad! Jouw zoon heeft echt een lieve, geduldige, zorgzame mama! ?

Hallo lieve mama's,
Wat heb ik veel steun gehad aan jullie reacties! Ontzettend bedankt hiervoor! 
Ik wil jullie daarom een update sturen van hoe het nu gaat. Eind vorige week zat ik er helemaal doorheen. Ik was hele dagen, weken, inmiddels maanden bezig geweest om onze kleine prins te laten slapen. Wat had hij last van zijn kleine buikje. Oh ja, en voor het gemak hadden we ook nog een paar hittegolven te pakken...
Vorige week heb ik aan de bel getrokken. Ik voelde gewoon al lange tijd dat er iets niet goed zat. Eindelijk kregen we gehoor van een kinderarts en zijn we gestart met Nutramigen voeding. Paar daagjes flink wennen voor zijn darmpjes, maar nu een week verder merken we nog iedere dag verbetering.
We zijn van 7, naar 6, naar 5 voedingen gegaan. Hij slaapt van 8 tot 12, en van half 1 tot 6. Vandaag bij het proefdraaien op kdv werden we geprezen dat hij zo relaxed is, zelf in slaap kan vallen (en na een cyclus kan doorslapen), en dat we al op het 7-11-15 uur schema zaten.
Nogmaals mijn dank voor jullie aanmoediging en warme woorden. Mijn moedergevoel, hoe pril ook, klopte gewoon. Ik heb geen huilbaby, we werden gewoon niet gehoord. Er komen nog veel obstakels aan, maar de eerste horde is genomen! Nu genieten!

Terug
Bovenaan