12 weken en niet zo hard gegroeid...

Haii,

Ik ben vanochtend naar het CB geweest en hij is niet zo hard gegroeid als de vorige keren hij is in 4 weken tijd 400  gr aangekomen!  ik geef BV dus ik hoop niet dat mijn bortsvoeding achteruitloopt want ik wil zo lang mogelijk geven... Ik heb nog steeds volle borsten dus volgens mij zit dat goed.

Kan het zijn dat ze rond de 3 maanden minder hard groeien?? hoe zit dat bij de bv mama's..

Groetjes

hoi hanan
het ligt niet aan je borstvoeding hoor.maak je maar geen zorgen.kindjes groeien met sprongen.het kan goed zijn dat je kindje over 2 weken opeens een halve kilo zwaarder is.
ik geef zelf geen bv,maar flesvoeding.mn zoontje dronk 4 weken terug volgens het cb en hun leuke schemaatjes teveel en daarbij was hij in  4 weken 1200 gram aangekomen.dus commentaar tot en met.nu moet ik vrijdag weer naar het cb maar ik weet nu al dat hij nog geen halve kilo aangekomen is.terwijl hij nog evenveel eet.
pas als ze gaan afvallen is er iets niet goed.
groetjes kari

hoi,

volgens mij ligt dat ook niet aan de bv, lekker blijven doen!
de ene keer komen ze gewoon meer aan dan de andere keer,
Kijk vooral naar je kind zelf. Als die lekker in zijn velletje zit is het toch prima!
Het kind dat zich precies aan die leuke schemaatjes  houdt, heb ik nog niet gezien!!!

gr Jonna

hoi hoi,

moeilijk he als ze niet zoveel aankomen terwijl je bv geeft.
maar echt zolang je kindje tevreden is en goed plast dan krijgt hij echt wel genoeg melk binnen. zoniet dan gaat hij vanzelf meer drinken!!!
Als je echt twijfelt kun je een op borstvoeding.com kijken daar kun je je aanmelden en een groeicurve invullen die aangepast is voor kindjes die bv krijgen. die op het CB zijn juist voor kindjes die kv krijgen! logisch he!
daar staat ook dat maar in 2% van de gevallen iemand teweinig melk heeft voor een kindje! als ze niet goed aankomen.

succes ermee!!

Hoi,
Ik geef ook bv en joany was in een week ook maar 100 gram gegroeid maakte me er erg druk om dus ik ging na 2 dagen weer wegen op het cb en wat bleek in 2 dagen was ze bijna 200gram aangekomen!!!. In het begin maakte ik me ook constant druk of ze wel genoeg kreeg enz maar nu heb ik zoiets van als ze tevreden is goed plast dan zit het wel goed. deze week had ze ook nog niet gepoept ook daar maakte ik me druk om maar vanochtend had ze geloof ik wel voor een hele week gepoept!zoveel!.

groetjes,
marike

oh ja,

het gewicht hangt ook heel erg af of ze net gedronken hebben of wel of niet geplast of gepoept! weeg voor de grap maar eens een volle luier!!! als je dat bij die 400 gram telt, is ze vast goed aangekomen.

Hier bij het CB hebben ze me altijd verteld dat de groeicurves gebaseerd zijn op flesgevoede babies. Borstgevoede babies drinken wat ze willen, dus niet snel teveel. Daarom gaat de curve op een gegeven moment wat vlakker dan babies op de fles. Ik kan het nu gaan uittesten, mijn oudste twee kregen allebei de borst, met idd die afvlakking, mijn derde krijgt nu de fles!

groetjes,
Sabine

Hoi,

Bv baby's groeien in het beging erg hard, maar vlakken dan meestal af.(3-4 maanden) Dat was duidelijk met de eerste en nu met Hidde gok ik erop dat ie ook ongeveer "maar' 400 gr zal aankomen. Geeft dus helemaal niets.
Als ze voldoende plasluiers hebben en ze niet afvallen is het prima.

Groetjes,
Marjanne

Terug
Bovenaan