12 weken en niet zo hard gegroeid...

Met flesvoeding schijnen ze wat meer volgens een vaste lijn te groeien, met borstvoeding gaat het wat meer met sprongen, heb ik wel eens gehoord!!!

Groetjes Yvonne

Hoi Hanan,

Mijn dochter is de afgelopen 4 weken maar 270 gram aangekomen. Ze is nu 12 weken en weegt 5700 gram en is 61 centimeter lang. Ik was eigenlijk niet verbaasd, want ze was ook wel erg groot bij haar geboorte en de eerste twee keer wegen. Ik ben heel klein en haar biologische vader was ook geen lange man. Zelf ben ik ook zwaar geboren en daarna snel omlaag gegaan op de groeicurve en dus ook wat dat betreft klopt dit wel met de verwachtingen.
Toch vond ik het wel heel weinig klinken. Ze krijgt ook borstvoeding en zoals andere mensen al zeiden, borstvoedingsbabies gaan rond de derde en vierde maand vaak vlakker in de curve, dat hoort er  een beetje bij. De arts op het consultatie bureau zei dat ik me helemaal geen zorgen hoefde te maken. Haar lengte en gewicht zijn goed in verhouding en ze is nu volgens haar bezig om haar eigen groei snelheid en dergelijke te vinden. Het kan zijn dat ze de volgende keer opeens weer meer groeit. In ieder geval zei ze dus dat het niets was om je zorgen over te maken, en de mijne is nog veel minder hard gegroeit dan die van jou! Denk dus niet dat je borstvoeding minder bevat of iets dergelijks, de baby neemt gewoon wat nodig is.

Liefs, Bebek

Hoi,

Ik had afgelopen maandag precies hetzelfde. Geef ook bv, en ons dochter was in vier weken 390 gram aangekomen. Ze vertelden mij dat als een kindje gemiddeld 100 gram aankomt is het prima.. Ons dochter slaapt 12 uren door 's nachts en is super tevreden, dus het zal vast wel goed zijn. En zolang de lijn stijgend is en je kindje tevreden is zou ik me niet druk maken hoor. Maar ik begrijp je goed, ook ik maakte me al wat zorgen...

Groetjes Anneke (mv Lyan 22-11-05 en Senna 20-02-07)

Terug
Bovenaan