12 weken en water geven snachts?

hai allemaal...

onze dochter Bente van 12,5 week slaapt nu sinds kort de nacht door. maar niet elke nacht!! het flesje van half 11 drinkt ze aardig...ze heeft een flesje van 150cc en drinkt dan ongeveer 125cc...nu kwam ze dus om 4u in de nacht en huilen, huilen..geen speentje, honger!! dus flesje gegeven heeft ze 85cc gedronken....om half 7, 7u weer flesje aangeboden, want dat is haar eerste flesje van de dag...en ze dronk nu 65cc..en ze was heel erg boos dat ze niet meer sliep...dus gauw verschoond en weer in bed gelegd, en ze sliep weer als een roosje...
nu komt mijn vraag...ik weet dat ze door kan slapen en dat ze niet meer dan 5 voedingen met 150cc nodig heeft in 24u...wat zal ik dan doen? snachts water aanbieden? of verdunde voeding?

Hallo,

Water heeft bij ons geholpen.
Gewoon wat water lauw maken in de magnetron en dat aanbieden, dus beslist geen voeding geven...maar ik wist zeker dat Thijmen overdag ruim voldoende kreeg anders had ik het niet op deze manier aangepakt.

Het heeft bij ons een paar dagen geduurd en we hebben hem niet meer gehoord 's nachts. Wat wij ook deden is niet gelijk naar zijn bedje gaan als hij een kik geeft.
Wij kregen het advies van het CB om hem 10 minuutjes te laten huilen en er dan weer heen gaan. Het viel me op dat hij 's nachts vaak maar een paar minuutjes huilde en dan weer doorsliep....

Thijmen is nu bijna 16 wkn en slaapt door vanaf 21:30 uur tot aan een uur of 07:30 uur. Na de eerste fles leg ik hem weer in bed en om 10:00 uur haal ik hem eruit.
En dan gaat hij 's middags weer naar bed van ongeveer 12:00 uur tot 15:00 uur.
Na de fles van 18:30 gaat hij weer naar bed. Van 15:00 uur tot 18:30 uur is hij beneden. Dit ritme werkt perfect voor onze kleine man.

Succes,
Groetjes Marieke

Hoi,
Ik snap dat nooit zo goed, dat water geven s'nachts. Een baby is echt niet in staat net te doen alsof het honger heeft. Honger=honger en wordt beter met melk!!!!
Daaarnaast zeg je dat je baby het in principe niet meer nodig heeft, maar waarom vraagt ze dan om voeding?
Ik heb drie kids en heb ze altijd zelf aan laten geven wanneer ze eten wilden. Natuurlijk lette ik wel een beetje op dat er een bepaalde structuur in zat. Overdag kun je altijd een half uurtje rekken of iets eerder geven en zo zorgde ik dan dat ik s'avonds weer goed uitkwam.
Allemaal gingen ze vanzelf doorslapen. De ene iets eerder als de andere.
Ivy

nou, even een reactie op dat stukje van...hoe ik weet dat ze niet meer dan dat mag...ze weegt tussen de 4 en 5 kg en dan is het ongeveer 150cc per flesje wat ze drinken mag..en over een periode van 24u mag ze 5x 150cc hebben of anders verdeeld...bijv...om half 11 savonds 100 en dan snachts 65....aangezien zij al haar flesjes bijna leeg drinkt denk ik niet dat ze wakker wordt van het hebben van honger...maar meer de zuigbehoefte heeft...als ik haar een vol flesje aanbiedt snachts, dan drinkt ze het volgende flesje heel weinig...daarom was ik benieuwd naar ervaringen met eventueel water geven snachts....

Hoi,
Hoe ik weet dat het honger is, is vrij simpel. Ik heb drie kinderen en herken in het verschil in huilen inmiddels wat er aan de hand is. Bij mijn eerste was ik een stuk onzekerder, maar nu is het maar zelden dat ik niet weet wat er is.
Als je kindje al aan het maximum zit van wat ze MAG drinken is het een ander verhaal. Dat is bij mij nooit voorgekomen. Bij mij dronken ze eerder te weinig dan te veel, behalve mijn middelste en die kreeg al snel voeding voor extra hongerige baby's (ze was erg klein, dus moest een hoop inhalen).
Kijk, je moet altijd doen wat voor jezelf goed voelt of even advies vragen bij cb/huisarts.
Succes.
Ivy

hai ivy,

nou daar zeg je wat, want ik zit er ook over te twijfelen of ze misschien nutrilon voor hongere baby's nodig heeft..ze drinkt nl de 150cc in 15min ongeveer op en dan is ze moe..en meestal is ze een uurtje voor de volgende voeding al weer paraat om te eten...dat rek in dan meestal met een speentje...morgen ga ik haar wegen bij het CB inloopspreekuur, en dan ga ik het vragen, van de nachtvoeding of juist niet..en over eventueel de nutrilon forte gebruiken....
ze heeft een moeilijke start gehad...6 weken borstvoeding, en toen kwam ze niet meer aan...erg duf en uitgeput(ik ook!) en toen zijn we op kunstvoeding overgestapt, vanaf 15 dec heeft ze in het begin heel weinig gedronken omdat haar buikje niets gewend was, er kwam niet voldoende voeding uit de borstvoeding. gelukkig is ze heel snel op gewicht gekomen en drinkt ze nu voldoende...wil haar zeker niet te kort doen door in de nacht geen voeding te geven...maar wil haar ook niet teveel aanbieden, zodat ze daar aangewend raakt...
lastig hoor!!! maar bedankt voor het meedenken...

Hoi,

Mijn dochtertje had ook altijd honger, heb de 150 ml per kg als minimum aangehouden en wat er op de pakken voeding per kg staat als maximum (alleen dat terug naar 4 flessen als ze zwaarder zijn dan 6 kg, negeer ik, ga er vanuit dat ze dan ook vast voedsel moeten krijgen).
Omdat Marieke altijd te snel kwam voor haar voeding en alles op dronk, ben ik voeding voor hongerige babies gaan geven. Ging een stuk beter. Nu ze ruim drie maanden is, lijkt het of zelfs daar te kort aan heeft. Gister bij CB geweest en die raden aan om te proberen of ik met wat water tussendoor geven, wel met de voeding uit kom. Als dat ook niet lukt, dan er een schepje rijstebloem erdoor doen, want meer dan de 5x 200 ml inclusief poeder mag ze niet.
Net geprobeerd wat water te geven (moet helpen tegen dorst, zuigbehoefte), maar ze kijkt me aan of ik gek geworden ben en laat alles weer uit haar mond sijpelen....

We zien wel, eerst nog maar een paar keer proberen.

Groetjes, Erica

Terug
Bovenaan