12 weken en water geven snachts?

ik heb altijd naar behoefte gegeven, de eerste maanden met borstvoeding en daarna met de fles. Werd ze 's nachts hongerig wakker, gewoon nog een klein flesje, dan ging ik echt niet zitten optellen hoeveel ze al had gehad hoor. Nu is mijn dochter ruim 10 maanden en ze is al die tijd al keurig op gewicht, geen probleem dus.
Maak je niet te druk om wat het CB zegt, als jij het idee hebt dat je kind honger heeft, geef gewoon nog wat te eten. Als een kind de hele dag of nacht honger heeft wordt het een ander verhaal, maar als je kleine zo af en toe 's nachts wakker wordt, zie ik er geen enkel kwaad in om eens een flesj eextra te geven.

groetjes, Ellen

Hallo Erica,

Thijmen wilde op een gegeven moment ook geen water meer.
We doen er nu een paar druppeltjes diksap door en hij vindt het heerlijk.

Wellicht een tip voor jou?

Groetjes Marieke
Mama van Thijmen 11 oktober 2006

nou Bente was wel weer van slag vannacht! ze drinkt nu al haar 5 flesjes goed leeg..ook die van half 11 savonds....ze weegt nu 4725gram en van het CB mag ik flesjes van 180cc aanbieden, die ze dan niet volledig op hoeft te drinken.
NU kwam ze vannacht om half 4, huilen, huilen...speentje gegeven en ze sliep weer verder tot half 5....nog harder huilen....na en kwartier geprobeerd of ze het speentje wilde...afgekoeld gekookt water(lauw) gegeven, heeft ze prima van gedronken...ook boertjes gelaten...en toen wilde ze niet meer...dus maar een schepje voeding in de fles gedaan en dat wilde ze ook niet...ze wilde haar speentje weer....en maakte duidelijk dat ze moe was..dus weer in bed....om vervolgens nog een half uur moeilijk te doen met willen slapen en speentje kwijt raken...om half 6 sliep ze weer...en om half 7(eerste flesje) werd ze wakker van het open doen van de gordijnen en ze dronk weer haar flesje(165cc) leeg.
Wat kan ik nu het beste doen als ze nu weer vannacht wakker wordt?? direct water aanbieden? of juist beetje voeding er in? en hoeveel water dan? wie heeft tips?

Hallo,

Hoe lang huilt Bente dan 's nachts?
Is een kwartiertje laten huilen een optie zodat ze misschien leert dat ze 's nachts geen aandacht krijgt! (alleen als er echt iets aan de hand is natuurlijk, dat moet je wel zeker weten dat het niet zo is)

Voor mijn gevoel duurde het huilen van Thijmen 's nachts uren.
Maar toen ik mezelf voornam hem een kwartiertje te laten huilen bleek dat hij
's nachts 1x 9 minuten huilde en een uurtje later 5 minuten.
Uiteindelijk werd het steeds minder en sliep hij bij 8 weken door!

Hij is vandaag 16 weken en slaapt van 21:30 tot 7:00 uur zonder een kik te geven.

Groetjes Marieke

nou ik had het idee dat ze zo'n 10 minuten gehuild voo rik er heen ging...ik had het idee dat het steeds harder werd! om half 4 was ze zo weer rustig..maar om half 5...tja...eerste werd ze wakker en ging ze babbelen....en ineens werd het huilen, en dat ging echt steeds harder...(dan huilt ze zo hard dat ze zich erin verslikt)na 10min was iker meer heen gegaan en probeerde haar rustig te krijgen....
heb je een idee wat beter is? als ze dan echt niet stop he, met huilen...water, of water meteen beetje voeding?

Mijn idee is, dat als je kindje inderdaad gewoon honger heeft en je geeft ze water, ze dan vrij snel weer wakker worden en onrustig omdat de honger dan gewoon weer terug is. Zo hou je jezelf volgens mij veel langer uit de slaap dan nodig. Blijkbaar mag ze dus al wat meer voeding hebben, dus als ik jou was zou ik als je merkt dat ze echt wakker is gewoon meteen een flesje geven en daarna weer lekker terug naar bed (want ze gaf zelf ookal aan nog wel moe te zijn). Als je het nachtflesje geven afwisselt met je man (als dat kan)dan kun je om de nacht ongestoord slapen. Zo hebben wij het altijd gedaan en dat bevalt goed.
Wat ik al eerder zei: een kindje gaat niet net doen alsof ze honger heeft, dus waarom zou je het niet geven en jezelf nacht na nacht wakker houden met eerst speentje, dan water, dan melk. Zo blijf je bezig. Maak het jezelf makkelijk, doorslapen doen ze echt uit zichzelf, dus wat dat betreft, maakt het niet uit.
Ivy

ja nu ik het verhaal zo lees, en vertel aan rob(dat is de papa van bente) klinkt het wel erg logisch wat je zegt....als ze haar half 11 fle sniet helemaal opdrinkt, ze laat bijv. 80cc staan. dan kunnen we als ze komt en echt huilt 80cc aanbieden en kijken hoe dat gaat...ik denk dat het voor haar rustiger is en voor ons ook...ga dat proberen!! bedankt!

Ik heb zag net het advies van Marieke om s nachts paar druppels diksap met water te geven. Daar zou ik nooit aan beginnen. Ten eerste omdat ze het lekker vinden en er aan wennen dat ze als ze s nachts wakker worden beloond worden met een flesje zoetigheid. En ten tweede omdat als ze eenmaal tandjes krijgen het ineens niet meer kan. Ze hebben dan de leeftijd dat ze s nachts het hele huis bij elkaar brullen als ze wakker worden en dan is er geen andere weg meer dan het sapje.

Als ze honger hebben gewoon geven, als s nachts het speentje niet werkt, gewoon voeding geven. Jullie nachtrust is ook erg belangrijk hoor  een flesje is sneller gegeven dan op je arm lopen met een baby die honger heeft en weer moet gaan slapen.
Als je niet over een liter per dag gaat met de voeding zou ik me echt niet druk maken over dat beetje melk extra. Dat doorslapen gaat vanzelf wel komen.

Groetjes
Wasabi!

Terug
Bovenaan