12 weken zwanger en blaasontsteking

Als je veel vitamine c gebruikt kan je test straks negatief zijn ook als er nog wel een infectie zit. 
Van cranberry is nog wel enigszins aangetoond dat het preventief kan helpen de rest allemaal niet ook D mannose niet, en als je al een infectie hebt helpt dit allemaal niet. 
Het kan inderdaad enkele dagen duren voor de antibiotica aanslaan. 

@Ixxomi d-mannose door je vk aangeraden? Ik ben me suf aan het zoeken of je het mag slikken tijdens de zwangerschap, wordt er echt niets wijzer van! 
Ik heb heel vaak blaasontsteking en nu ik zwanger ben wil ik graag iets preventiefs slikken. Van d-mannose weet ik hoe goed het werkt. Maar wordt bang als ik lees dat er geen onderzoek naar gedaan is etc. Wat als ik de baby schade aan doe? 
Net de huisartsenpost gebeld voor overleg: die kende d-mannose niet eens en op mijn vraag of ik iets anders kon slikken preventief tegen blaasontsteking zei hij dat er zoiets niet bestond!! HOE DAN?? 
Maar terugkomend op wat jou vk heeft geadviseerd, is dat dus ook preventief elke dag 1 pil? 
Aub let me know, ik wordt gek hier!!

Vit C verzuurt je urine en kan preventief werken, niet curatief. Je kunt ook, als je dat nog niet doen, andere voorzorgsmaatregelen nemen als deze blaasontsteking over is. Zoals alleen wassen met water en een schoon washandje waar je nog niets anders mee gewassen hebt. Washandjes en handdoeken op 90 graden wassen. 
Sinaasappelsap zou ook de zuurtegraad kunnen helpen van je urine. 
Vit C zal geen test misleiden. Ze sticken vaak eerst urine en dan letten ze op aanwezigheid van leukocyten i.c.m nitrieten. Is dit positief dan zetten ze het vaker nog op kweek en ook daar heeft de vit. C geen misleidend effect op. 
Cranberry wordt gezegd ondersteunend te zijn, maar is niet dusdanig wetenschappelijk onderzocht, want er is bijvoorbeeld ook geen minimale hoeveelheid vastgesteld en dat is wat zeker onderzocht zou worden. Daarom is het ook moeilijk kiezen welke het beste is. Tenminste ik heb er laatst de wetenschappelijke databases voor afgestruind en nergens gewenste info kunnen vinden. 

@Mama mia, in de NHG richtlijn wordt cranberry wel degelijk genoemd, maar moet je inderdaad kijken wat je neemt, want niet alles met cranberry is geschikt. 
Wat betreft vertekening van de test. Dit heb ik op een nascholing gehad, en is wel degelijk bij hoge doseringen een risico, maar helaas is mij ontschoten waarom dit zo was (zwangerschapsdementie...).

Terug
Bovenaan