12 weken zwanger maar super bang

<p>hoi allemaal,</p><p> </p><p>ik ben inmiddels als bijna 13 weken zwanger. En heb al vier echo’s gehad inverband met eerdere miskramen..  maar tot nu toe was alles in orde. We hebben het hartje ook al twee keer gehoord. Maar toch kan ik er nog niet van genieten.  Ik ben nog steeds heel bang dat ik een miskraam krijg.  En nu heb ik pas over drie weken weer een echo maar ben zo bang dat het hartje al niet meer klop. Sommig zeggen dat de kans nu nog heel groot is dat ik een miskraam krijg en andere zeggen juist dat het nu bijna niet meer kan.  Wat moet ik geloven. Moet ik er nu gewoon van genieten.  Omdat we al twee keer een goed kloppen hartje gehoord hebben. </p>

Probeer ervan te genieten meid. Je hebt de meest spannende weken gehad. Het kan inderdaad altijd fout gaan, maar dat kan ook nog met 20 weken. Als jullie nu al 2x een goed kloppend hartje gehoord hebben mag je er echt wel vanuit gaan dat het goed zit. 
Probeer de komende weken er toch niet teveel over na te denken , ookal is dat nog zo moeilijk. 

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap :)! Probeer er idd van ye genieten meid! Ik heb ook eerst 'n miskraam gehad, en was toen ik de tweede keer zwanger was ook heel bang. Maar de verloskundige zei tegen mij met de termijnecho van 11 weken en 'n paar dagen de kans dat 't nu nog mis gaat is vele malen kleiner. Realistisch gezien dat weet iedereen, fout gaan kan 't altijd maar probeer dat zoveel mogelijk van je af te zetten. Je hebt nu 2 keer 'n kloppend hartje gezien en gehoord mooier dan dat kan 't niet. Onze spruit is nu alweer 4 maanden en dat krijg jij over 'n 27 vast en zeker ook. Geniet geniet geniet, en als je toch heel bang blijft spreek je gevoel uit bij de verloskundige en vraag of je 'n keertje mag laten checken.. Bij ons deden ze daar nooit moeilijk over. Succes meid en vooral veel plezier met dat mini mensje in je buik :)! Groetjes!

Ik zou zeggen geniet er van. Ik heb pas met 20 weken echo (2x gehad om dat de kleine eerste keer nirt goed lag en de 2e was mrt 22weken) te horen gekregen dat mn kleine meisje een ernstige hartafwijking had, en kans op leven nihil is. En ben zo met 24 weken bevallen van mn dochter Jenayah*

Hi, 
Mijn eerste zwangerschap is ook met een miskraam beëindigd, wel erg vroege, en bij de tweede was ik bang. Ik ging veel testen doen, probeerde dynamiek te zien enzo en maakte mezelf daarmee helemaal gek. Ik heb besloten om het niet meer te doen, geen tests, geen temperatuurmetingen en dat gaf me gelijk veel meer rust. Soms geeft wat extra informatie rust, maar in ons geval niet, tenminste niet dat soort informatie. Ontwikkelinginformatie over de baby kan wel weer wat meer rust geven. 
Een kans op miskraam, wat zegt het eigenlijk? Helemaal niets. We weten ook niet of het kind gezond zal zijn of alles goed zal komen na de geboorte en zo voorts. Onwetendheid maakt het moeilijk. Heb veel daarover nagedacht en tot het punt gekomen dat mijn angsten op waren, omdat ze geen basis hadden. Een beetje stress is niet erg, maar als dat je de hele dag bezig houd, kan het erg vermoeiend zijn, zowel voor jou als voor het kindje. Je maakt dan te veel stresshormoon die erg erg lang in je lichaam kan blijven. Er is een leuk boekje daarover ‘Why zebra’s don’t get ulcers’. 
Probeer jezelf te omringen door positieve dingen/verhalen/bezigheden. Misschien kan yoga jou helpen of muziek of vrienden. Bespreek je angsten zo vaak mogelijk dat kan ook helpen. 
Als laatste zou je ook een doppler kunnen kopen om naar het hartje te luisteren, maar ik denk dat je elke dag alsnog een beetje angstig naar het hartje gaat zoeken en geen rust krijgt.
Heb vandaag toevallig een gesprek met mijn verkoskunduge gehad over angsten. In 2011 had ik paniekaanvallen door wat angsten en ze gaf aan dan als ik angstig word, ik met haar contact moet opnemen zodat ze mij kunnen helpen. Heb jij het met je verloskundige besproken? Misschien kan je ook deel nemen aan centering pregnancy? 
Groetjes, Julia 

hey ik ben nu ook 12 w en hebben morgen nieuwe echo ,ik ben ook bang hoor dees weekend zware hoofdpijnen en blokkade in mijn nek wat mij heel slecht deed voelen, goed gesprek gehad met mijn huisarts en toch wat gekalmeerd , hier ook eerste keer een miskraam gehad op 6 w groeide niet door en hartslag was afwijkend
nu al 2 x goede echo gehad met goede hartslag maar de onzekerheid blijft hoor ik probeer het zoveel mogelijk los te laten wand je kan er eigelijk ni veel aan doen buiten je eigen gek te maken.
fingers crossed voor morgen en dan krijgen we de papieren mee voor de niptest
grtjs

Mijn zwangerschap ging vanaf het begin niet heel erg soepel omdat ik telkens bloedverlies had. ik ben daarom ook meerdere keren tussen de standaard afspraken door voor een echo geweest. 

Mijn verloskundige blijft er maar op hameren dat als ik me onzeker voel ik gewoon moet bellen en ze me dan direct inplannen om even naar het hartje te komen luisteren. 
Misschien kun je je angsten aan de verloskundige vertellen, en dan zal de verloskundige waarschijnlijk hetzelfde zeggen als wat ze tegen mij doen, gewoon bellen om je onzekerheid weg te nemen en even te luisteren. 

Ik ben nu over de 20 weken en lig met de laptop op mn schoot te genieten van een bewegend kindje in mijn buik, wat voor mij nu de rust geeft dat het wel goed zit. dus nog even volhouden, en bellen als je je onzeker voelt, over een paar weken ga je je kindje wat vaker voelen en zal hij/zei laten weten dat het goed gaat daarbinnen. 

Terug
Bovenaan