12 weken zwanger maar super bang

Dank jullie wel voor de berichten. Ik ga vandaag even vragen.  Of ze hartjesspreekuur hebben.  En anders ga ik voor een doppler vandaag kijken.  Ik word er super onrustig van. En wil dat niet voor de kleine.   Ik probeer het inderdaad ook wel los te laten.  Maar dat blijf zo moeilijk. Ik wil er echt van genieten in plaats van de hele tijd twijfelen. Ik ga het over 3/4 weken ook wel met de verloskundige bespreken dat ik de hele tijd bang ben  meschien kunnen hun me gerust stellen  dan ook nog  
Gebruiker10054753
Heel veel suc6 voor vandaag. Ik zal duimen voor jullie. Laat even weten hoe het gegaan is.  

Ik heb begrepen dat een doppler helemaal niet prettig is voor je kindje ? + dat heel veel mensen vaak juist doordat ze het hartje misschien niet kunnen vinden juist nog veel onrustiger worden... 

Ik ben voor controle geweest, ben 21 weken zwanger en er werd mij verteld dat het hartje van de baby pas zo groot als een duimnagel is, dus mijn verloskundige haf al enige moeite om het hartje te vinden... Laat staan dat je het zelf doet, als onervaren persoon.

Hallo,
Even een kanttekening bij zo'n doppler apparaat..
Het schijnt dat het voor de 16 weken moeilijk is om zelf het hartje te vinden en je vaak je eigen hartslag oppikt..(heb er zelf geen maar dit al vaker gelezen, ook op dit forum)
Misschien is dat handig om te weten zodat je niet nog banger wordt als je zelf het hartje niet (meteen) kan vinden 
Het hartje van de baby lijkt op een treintje.. hoe kleiner de baby nog is, hoe sneller het gaat.. jullie hebben dat zo te lezen al gehoord maar dat is in ieder geval het verschil met je eigen hartslag..
Ik zou niet zoveel weken wachten met je angsten bespreken.. als je dat gewoon nu doet, kunnen ze je ook nu helpen.. scheelt een hoop stress en je kan dan misschien gaan genieten (de 1 kan dat makkelijker en sneller dan de ander).. verloskundigen zijn er voor zowel lichamelijke als geestelijke begeleiding van je zwangerschap, als zij je zelf niet kunnen helpen dan hebben ze meestal wel een persoon/adres/etc. Waar je wel terecht kan
Hoop dat dit je helpt..
Succes en een goede zwangerschap met een kindje als resultaat toegewenst!

Terug
Bovenaan