13+6 voelt niet zo?

<p>Goeiemorgen!</p><p>Momenteel ben ik 13+6 weken zwanger en in het begin heb ik 2 weken lang bloedingen gehad. Tussentijds en achteraf voor een echo geweest en alles zag er goed uit en ook het hartje klopte. De laatste echo is zo een 2/3 weken geleden en daar was alles nog goed. Opeens bekruipt mij heel erg een onzeker gevoel omdat ik bang ben dat tòch het hartje niet meer klopt.. ik probeer mij vast te houden aan het gevoel dat het goed is en wil graag (liefst vandaag nog) een nieuwe echo doen. Ik vroeg mij af of hier mensen zijn die uit ervaring spreken en mij misschien gerust kunnen stellen. Ik heb vanaf het begin eigenlijk al geen last gehad van kwaaltjes. Alleen moe en sinds 2 weken rare dromen en s’nachts wakker worden. Zou het helpen om een test te doen of wijst dat niks uit? </p>

Hey lentekindje,

Hier ook geen kwaaltjes. Wel precies dezelfde, moe, nare dromen en ‘s nachts wakker en zelfs dat begint af te nemen (15 weken nu). Ik probeer me gelukkig te prijzen dat ik zo fluitend door de zwangerschap heen ga. Hopelijk kun je op je lichaam leren vertrouwen. Als je je echt zorgen maakt, zou ik altijd de vk bellen. 

succes, of beter gezegd; geniet!! 

Heyyy
Het vervelend dat jij je zo voelt .
Ik ben nu 15 weken zwanger en heb eennthuis doppler zodat ik soms even naar het hartje kan luisteren . 
Als dit evt geen optie is wat ik ook snap want soms is het moeilijk te vinden zou je misschien de verloskundige kunne bellen zodat je even naar her hartje mag  luisteren.  Hier mag dit altijd als je belt .
Als je daardoor even wat gerustgesteld bent

Bij mijn verloskundige hebben ze 2 keer per week hartjesspreekuur. Kun je gewoon binnen lopen om even her hartje te luisteren waardoor veel moeders weer gerust zijn. 
Als je vk dat niet heeft zou ik gewoon vragen of dat even mag, haalt veel stress bij je weg en kun jij weer genieten!

Bedankt voor de reacties! 

@Nicolle B, doppler heb ik inderdaad besteld en daar wacht ik nu op. Voordat ik mij zorgen ga maken omdat ik het niet kan vinden wil ik het het liefst laten checken bij de vk. Heb meteen gebeld en ik kan vanmiddag om 2 uur terecht om even 10 minuutjes te luisteren. 

ik hou jullie op de hoogte :)

Ik vond iedere 4 weken naar het hartje luisteren ook zo lang duren! Na iedere afspraak 2 weken gerustgesteld en daarna weer 2 weken zorgen maken. Ik ben heel relax van mezelf, maar dat vond ik echt killing... Ging bij mij over toen ik hem echt ging voelen rond de 20 weken. Heb bewust niet zo'n thuis apparaat gekocht, anders zou ik dat 4 keer per dag gaan doen. Las ook tegenstrijdige berichten over wel of niet goed voor de baby, dus mezelf het geld maar bespaard 

Heel herkenbaar, had ik ook. Ik heb toen met de vk gebeld en mocht direct langs komen. Nu heb ik, omdat ik helaas wel zo'n stresskip ben, om de 2 weken een controle afspraak. Sinds ik dit heb, gaat het echt helemaal prima! Ik kijk uit naar de afspraken, maar ben niet meer bezorgt cq. Ongerust. Echt een enorme opluchting. En mijn vk is ook wel erg begripvol, ik voel me daar echt gehoord.
Ben benieuwd zo meteen, ik hoop dat alles goed is?.

Terug
Bovenaan