13+6 voelt niet zo?

Kom net bij mijn verloskundige vandaan en gelukkig zat mijn gevoel helemaal mis! Alles was goed en het hartje klopte naar behoren. Vanaf nu ga ik me meer proberen te focussen op het genieten van de zwangerschap. Gelukkig was mijn vk heel begripvol en blij dat ik langs ben gekomen, ook door de valse start die ik had (bloedingen en niet kunnen vinden van hartje etc.). 
Eigenlijk moet ik heel blij zijn dat ik weinig tot geen "last" heb ?.

Herkenbaar hoor.. ik heb zelf een doppler toen aangeschaft en gebruikte ik als ik even onzeker was.. t hoort er allemaal bij, t is ook spannend en eng! En dat blijft het ook wel hoor.. ben zelf nu 25+6 en nog steeds heb ik de momenten dat ik denk zal alles nog goed zijn?? Vooral als ik haar een dag minder voel trappen (hoort er bij op dit moment dat je dan je kindje minder kan voelen door nog veel ruimte).
probeer je niet te druk te maken, stress doet echt niet veel goeds voor jou en de kleine.
sommige vk’s hebben ook een wekelijkse hartjes uur miss een optie als jouw vk dit ook heeft?

Ik herken het gevoel helemaal. Zo was ik ook precies. Ik heb op een gegeven moment de knop om kunnen zetten met het feit (klinkt misschien heel hard) dat mocht het hartje niet meer kloppen er dan toch niks meer aan gedaan kan worden. Eerder ervoor naar de vk had in mijn ogen daarom geen zin (mits je je verder goed voelt natuurlijk). 
Nu is mijn zoontje net 2 en de angst, dat er iets mis is, komt nog geregeld naar boven. Laatst was hij net voor hij naar bed ging met zn hoofd ergens tegen aan gevallen. Niet heel hard maar toch. Hij werd al een hele periode rond 6.00 wakker. Maar net de ochtend erna had ik hem.om 8.00 nog niet gehoord. En natuurlijk weer de angst dat hij dood zou zijn. Ook hier met de theorie 'als dat zou is kan ik er toch niks aan doen nu' voorkomen dat ik ben gaan kijken en hem wakker zou maken. Maar wat een opluchting toen hij eindelijk wakker werd. 
Sterkte met je zwangerschap en de bijbehorende angsten! 

Terug
Bovenaan