13 maanden sprong is in volle gang hier pppfffffffffff

En mama word moe.
Het is al de gehele week aan mijn benen hangen en bij mama knuffelen. Huilbuien, vallen om niets, moe en driftig. Is ie met papa beneden en ik boven dan gaat ie net zoalng op de deut beuken van de gang totdat ik opgeef en beneden kom (lees 2 uur lang doet ie dat)!!

Zitten die van jullie ook alweer in dit sprongetje? Of niet, heb er nog niet echt iemand over gehoord. Moet ook wel zeggen dat ik voor het eerst echt herkende dat Rik in zijn sprongetje zit!!

X Saskia
mv Rik 04/07/07

Hoi Saskia,

volgens mij zit Bas (24-06-07) ook in zijn 13 maanden sprongetje. Hangt de hele dag aan mijn benen, wil telkens opgepakt worden en hij heeft ook van die driftbuien.
Vooral als iets niet gaat zoals hij het wil hebben.....

Erg vervelend, maar het hoort er nu eenmaal bij. Wordt er inderdaad wel een beetje moe van! Nu maar hopen dat het sprongetje snel voorbij is!

Mag ik ook even komen meeklagen? Ik heb er namelijk ook zo eentje thuis momenteel! Ze is echt heel lief hoor, maar o wee als ze haar zin niet krijgt! Gisteren wilde ze iets van het salontafeltje pakken en dat mocht niet dus ik pak het af. Ze was zo kwaad dat ze haar tandjes in het salontafeltje zette!!!!  Dat had ik dus nog nooit eerder bij haar gezien. Vervolgens zette ze het op een huilen en hield niet meer op. Wat ik ook deed, ze had het helemaal gehad. Anderhalf uur aan één stuk huilen!!! Ik zat er helemaal doorheen....Maar vandaag is ze weer hartstikke happy. Toch jammer dat er geen gebruiksaanwijzing bij geleverd werd toen ze geboren werd

Groetjes, Linda, mamma van Daantje (05-07-2007)

Hoi Saskia,

Nou hier zit er ook een in zijn sprongetje hoor!
Het is allemaal heel herkenbaar wat jullie schrijven
alleen heeft roan sinds vanmiddag 40 graden koorts
en zit dus de hele dag op schoot te suffen,
hij is echt een zielig hoopje dus toch maar weer hopen
dat hij gauw weer beter gaat worden...
(dan maar liever een sprongetje..)

Groetjes van Mascha

Hier nog 1 hoor, tenminste dat denk ik. Onze dochter is net 1 jaar geworden en wil op sommige momenten helemaal niets; dan wil ze op schoot, dan er weer af, dan wil ze staan, dan wil ze zitten, maar meestal hangt ze op of rond MIJ! Als ik haar dan op een gegeven moment aan papa geef om bv. te kopen dan is het hek van de dam, dan komt de echte dramaqueen los! AAAAAARGH!
Ik ben blij dat ik niet alleen in dit schuitje zit!

x

Ja! Hier nog eentje!!

Ik snapte er al niks van, ben blij dat ik wat herkenning vind! Robin is de laatste dagen super  hangerig en huilerig. Met haar eetlust is niets mis, daar ligt het niet aan. Maar ze wil alleen maar gedragen worden, knuffelen, kroelen, en is snel ongeduldig of boos. Doet ook steevast wat niet mag, we moeten haar weer corrigeren, weer huilen...

Slapen overdag is zeer minimaal, 3 kwartier en mevrouw is wakker, en 's nachts wordt ze ineens ook een paar keer huilend wakker. Gelukkig voor ons is ze heel makkelijk te troosten (binnen een paar minuten) en slaapt ze tot 8:30 uur maar goed, het is toch vervelend voor haar en ons.

Ook is het naar bed gaan ineens wat moeilijker geworden. Echt waar, ze heeft in de 13 maanden dat ze er is nog niet gehuild als ze naar bed moet - en nu klampt ze zich ineens aan me vast of ik haar in kokend water wil stoppen! Ik trek me hier niks van aan en ga "gewoon" door met het ritueel terwijl ze protesteert - en nog voor ik de kamer uit ben is ze al stil. Om dan laat op de avond hard huilend weer wakker te worden.

Is dit dus  dat "sprongetje" of misschien tandjes? Ze heeft al maanden verdikt tandvlees dus ik weet zo onderhand niet meer wanneer het nou tandjes zijn of iets anders... Maar deze mama is ook moe ;)

hoi
deze sprong is hier ook,anouk wil wel graag bij ons in de buurt zijn,en zit ze op schoot wil ze eraf,en andersom.ook is ze gauw uitgespeeld en begint dan te jengelen.maar als dit alles is in deze sprong dan valt het hier wel mee.

succes allemaal
gr petra en anouk(28-06-07)

Niet de 13 maanden, maar de 15 maanden sprong is hier in volle gang....vannacht weer een gebroken nacht gehad sinds weken!! Hij probeert op allerlei manieren z'n zin door te drammen...soms wel lache...maar ook zo vemoeiend zeg!! Hij is wel ontzettend knuffelig, wat ik dan weer niet erg vind....maar owh mijn god wat word hij ineens groter zeg. En hij weet ook donders goed wat je zegt en wat je doet! Hij doet ons ook na met schoonmaken en hij zet zelf z'n beker op het aanrecht...althans dat probeert hij, en als hij op is dat moet hij in de vaatwasser!

Hierna nog maar 1 sprongetje en dan hebben we het ergste gehad....dus over 2 maanden nog 1 en dan is het voorbij....pfffff!

Groetjes
Angel

Terug
Bovenaan