13 weken..

Hoi Allemaal,

Ondertussen ben ik alweer 13 weken zwanger. Zonder misselijkheid of andere klachten ben ik de eerste 12 weken doorgekomen! Wel heb ik nu al last van bekkenpijn en tijdens werken krijg ik soms krampjes in mijn buik. Ik heb nooit last gehad van menstruatiepijn, dus weet niet of dit de baarmoeder is. Ik heb soms snachts ook steken in mijn onderbuik, vooral met niezen en onverwachtse bewegingen. Dan schrik ik me kapot! Ik weet dat het buikje nu mag gaan groeien. Ik zie een kleine bolling rechts onder mijn buik. Is het normaal dat ik het rechtsonder zie uitzetten?
Ineens ben ik heel onzeker en bang dat er iets misgaat!!



 
Hoi, helaas zal je veel onzekere periodes tegemoet gaan.
Pijn kan komen door de bandenpijn in je buik. Alles is aan het oprekken, darmen gaan anders werken en dat geeft klachten. En bij onverwachte bewegegingen kan het opkomen, (vergelijk het een beetje met kramp, komt ook zomaar op zetten)

Als jij nu al last hebt van Bekkenpijn, dan zal ik snel fysio gaan nemen. Je krijgt het nog veel zwaarder en dan zullen deze klachten alleen maar erger worden

Heel veel sterkte

yvonne
 
Wat de bekkenpijn betreft, het kan ook zijn dat het met ongeveer 15 weken weer minder wordt. Ik heb in het begin ook veel last gehad van mijn bekken. Ben toen wel naar de fysio geweest. Daar vertelde ze me dat je nu op je hoogtepunt zit van je hormonen. Zodra dit minder wordt kan het ook gebeuren dat je bekkenpijn ook minder wordt. Gelukkig is dit bij mij ook gebeurd. Ik ben nu 30 weken en heb bijna geen last ervan.
 
Ik ga inderdaad fysio nemen, daarvoor heb ik al een verwijsbrief gekregen! Ik hoop dat het snel weer over gaat, want vooral met werken is het lastig...
Maar die kleine bolling in de onderbuik aan 1 kant is dat het beginnend buikje? Of weten jullie dat niet?

Dankkjewel!
 
Hoi BijnaMama,
Mijn vriendin had dit, en bij haar was het haar ontlasting die wat stroef ging, daardoor was van boven de ene kant wat boller dan de andere, maar weet niet meer of dit nou links of rechts was.... :-S
 
Hoi almostmama,

Wat fijn dat je zwangerschap al zo goed is verlopen. Dat je nu last krijgt is natuurlijk niet raar omdat je baarmoeder groter wordt wat de nodige ongemakken met zich meebrengt. Maar een extra bezoekje aan je fysio kan nooit kwaad.

Groetjes Marijke.
 
Wat fijn dat je over de onzekere periode heen bent en dat het zonder klachten is verlopen.

Normaal zet je buik in het geheel uit,weet ook niet zo goed wat het kan zijn.

Probeer er nu wel maar van te genieten,maar het onzekere is heel herkenbaar.
Ik ben nu bijna 11 weken en ik ben ook zo onzeker.
 
Bij is het ook een periode geweest dat recht al opgezetter was dan links, het kan ook met de liggen van je darmen te maken hebben. Bij mij is het vanzelf weer bij getrokken.
Je klachten zijn verder heel herkenbaar, ik heb al vanaf dat ik zwanger ben last van 'banden'pijn en ben nu ruim 16wk en het is nog steeds aanwezig. Zoek een goede bekkenfysiotherapeut die kan je nu al allerlei trucjes leren om bepaalde spieren juist te spannen en andere ontspannen.
Succes!
 
Terug
Bovenaan