13 wk en 7 kilo.......

Is dat niet wat zwaar voor zo'n ukkie?Ze is 9 dagen te laat geboren.(Ik probeer het voor mezelf goed te praten dat ze bijna 4mnd is...)

Ik moet as dinsdag naar het CB....denk dat ik commentaar krijg.
Ze heeft 11,5 weken lang gehuild , ik werd er bijna gek van...
Ze krijgt nu al nutrix ('smorgens en 's avonds)  in de fles. 4x daags 240cc en fruit(vind ze heerlijk, en eet bijna een potje leeg)   En sindsdien is ze erg tevreden...

Zijn er nog meer hongerige "big babies"??

Doreen
 
Hoi,

Het ligt eraan hoe lang ze is denk ik. Mijn zoontje hebben we na een paar weken ook voeding voor hongerige babies gegeven en toen groeide hij ook erg snel en kregen we op het cb te horen dat hij toch wat hoog in de groeicurve zat. De laatste keer dat we zijn heen geweest was hij weer te weinig gegroeid volgens hun. Volgens mij gewoon doen wat je intuitie je ingeeft. Ik denk wel dat je moet oppassen met fruit geven. Er zitten een hoop suikers in. Het is wel wat vroeg maar probeer anders wat groente ipv fruit.

Succes groetjes Renate
 
Jamey was ook een flinkerd, ruim 6 kilo bij 15 weken. Hij dronk lekker wat flessen weg (maximaal "toegestane"   zeg maar) maar echt geen fruit of rijstepap. Ik vind 13 weken echt veel te vroeg, de huisarts heeft ons op het hart gedrukt dat pas vanaf een halfjaar te doen en ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Maar het is jouw kind dus je dan moet je doen wat je wil.
Groeten, Taatje
 
hoi hoi,

Mijn dochter was met 14 weken net aan 5 kilo en 59 cm lang..
Ik begon met fruit geven toen ze 5 mnd oud was en groente met 6 mnd..
Misschien kun je hem eerst een half potje fruit geven ipv een heel potje.
Idd er zit meer suiker in fruit misschien eerst groente proberen..succes..

Daarintegen is mij dochter weer heel erg lang...
Ze was bij haar geboorte al 52 cm..
Nu 20 maanden verder is ze 85 cm en daarmee zit ze echt
tegen de bovenlijn van de groei curver...
Maar het cb zeg dat ze niet altijd de langste hoeft te blijven.
Misschien groeit ze het komend jaar niet zo hard en is ze straks
in groep 4 wel de kleinste..

Nog meer kindjes rond de 20 maanden zo groot???

groetjes simone
 
Hoi

Ik vind 4 flessen met 240 cc wel veel voor haar leeftijd hoe meer je de maag gaat oprekken hoe meer honger ze zal krijgen.
Nu al beginnen met fruit en groenten is niet echt goed voor haar darmen alles moet nog wennen , en er zou geen gewoonte van gemaakt moeten worden hier is ze misschien geestelijk aan toe maar lichamelijk nog niet echt met z.n kleine leeftijd ,de kans op agreageren op fruit en groenten ,[ niet verdragen] word zo alsmaar groter.
Mijn dochtertje is nu ruim 8 maanden en weegt 6200 gram.
Misschien groeit je kindje dadelijk niet meer zo vlug en komt haar groeistijging stil te staan. je moet er wel rekening mee houden nu krijgt ze vier keer 240 normaal ben je wel wat verder in haar leeftijd om af te bouwen naar vier flessen. je moet dadelijk steeds meer gaan geven in die ene fles ,
ga terug naar vijf flessen waarschijnlijk kan ze nog niet zo lang zonder voeding . haar glucosegehalte kan zakken en enstige honger zal optreden.
met vijf flessen kun je het beter opvangen en verdelen.
Ik snap best dat je misschien van het aantal flessen afwilt maar misschien is ze er nog niet aan toe.
groetjes monique
 
Hoi hoi

Mijn dochter is 17 weken en weegt nu 4960 gram. Ze is nnu 56 cm lang. Dat is niet groot.
Ik denk dat het verkeerd is om met elkaar te vergelijken als we er conclusies uit trekken. Je moet eigenlijk naar ieder kind individueel kijken.

De dochter van mijn vriendin en mijn dochter schelen 5 dagen. Maar Zij weegt al meer dan 6 kilo. Ze rolt ook al om. Dat doet Anne nog neit, maar Anne kijkt weer veel gerichter. Ieder kind heeft zijn eigen dingen die hij kan en niet kan.

Even over de voeding.

Anne drinkt nu sinds een dag of 3 5 flessen per dag. Dit omdat ze erg weinig drinkt. Hiervoor zat ze nog op 6 flessen.
Ze drinkt nu gemiddeld per dag zo'n 500 cc. Dat is wel weinig, maar we hopen dat ze zelf meer zal gaan drinken.

Het cb moet je vaak met een korrel zout nemen heb ik al wel gemerkt. Die leven erg volgens de regeltjes en laten kinderen dat nou vaak niet doen.

Dat je neit te vroeg met potjes moet beginnen, daar ben ik het wel mee eens. Er is al onderzoek naar gedaan dat het beter is om kinderen pas bij 6 maanden daar mee te laten beginnen. Maar ook heir is ieder kind er vast op een ander tijdstip aan toe.

Nou ik wens een ieder veel wijsheid toe met zijn eigen zoon of dochter en ik hoop dat jullie hier wat aan gehad hebben.

Groetjes Rachèl
 
ons zoontje is 16 weken en 8 kilo.
hij krijgt nog 5 flessen van 200ml waarvan 1 met 4 scheppen nutrix. ook krijgt hij een half potje groentehap.

groeten maaike
 
Terug
Bovenaan