13 wk en 7 kilo.......

Mijn zoontje van anderhalf was met 12 weken als 6950, dus ook bijna 7 kilo. Als je in de grafiekjes van het CB-boekje kijkt is dit binnen de curve. Dus niks aan de hand. Let wel, dat ze niet altijd zo hard blijven aankomen hoor! Dus het kan nu even snel gegaan zijn, maar straks gaat het weer geleidelijker.
Fruit, daar zitten inderdaad suikers in, dat zit in al het fruit. Maar dit is niet als gewone suiker. Van gewone suiker wordt je dik, als je het té veel eet. Maar van fruitsuikers niet, het is alleen niet zo goed voor je tanden. En die hebben ze nog niet!
Potjes geven kan prima met 4 maanden. Ben het er niet mee eens dat je moet wachten tot 6 maanden. Tenzij er exceem in de fam. voorkomt. Dit lees je ook bij de WHO op de site, dat het vooral dán beter is om te wachten.
De meeste kinderen van 4 maanden eten namelijk nog maar een paar hapjes, en geleidelijk steeds meer. Daar kunnen de darmen meestal echt wel tegen. Meestal dan, want zo niet: dan merk je het vanzelf!
Het is ook een modeverschijnsel: niet voor 6 maanden geven. Vroeger (30 jaar geleden) gaven ze ook al met 4 maanden potjes, ook toen zullen er vast wel kinderen geweest zijn die het nog niet zo goed konden verdragen. Maar toen wist men niet beter.
 
Hoi

Het ligt er toch maar net aan hoe zwaar de baby was bij de geboorte? Ik kan niet zeggen of 7kg bij 13 weken normaal is.
Mijn zoontje woog bij de geboorte 5125 gram, dus het zou wel een beetje zielig zijn als hij dat met 13 weken ook nog weegt

Hij is nu 3 weken oud, dus ik heb nog geen verstand van fruithapjes ed. haha

Groetjes
Eleanor
 
hoi,

mijn dochter was 4080 gram bij haar geboorte en 54 cm ook flinke meid en ja wat is te zwaar? ik denk niet dat een baby te zwaar kan zijn tenzij je hem of haar vol propt met snoep en dat doe je niet kan nog niet hihi,

ik denk wel dat je teveel in 1 keer geeft en ik zou terug gaan naar 5 flessen want je rekt idd de maag op als je steeds meer geeft fruit heb ik ook al vanaf 3 maanden gegeven eerst een vinger topje om te kijken wat ze er van vond en telkens een hapje ze was ook hongerig maar ik heb nooit meer dan 200 cc in een fles gedaan met melk zou echt terug gaan naar 5 flessen als ik jou was want dat lijkt me gewoon niet gezond

succes verder!
groetjes chantal

 
Mijn zoontje van inmiddels 1,5 jaar was ook groot, al vanaf zijn geboorte (4380 gr, 55 cm). Rond de 13 weken was hij 64 cm en 6685 gram, ook groot dus. Het hele eerste jaar heeft hij met zijn lengte en gewicht bovenin de curve gezeten. Tijdens ons laatste bezoek met 1,5 jaar zat hij met zijn lengte nog maar 1 streepje boven de gemiddelde lijn en met zijn gewicht zelfs 1 streepje onder de gemiddelde lijn.

Zo zie je maar dat de grootte van je kind in het eerste jaar weinig zegt. Waarschijnlijk is je dochtertje ook lang en klopt de verhouding. En als ze wat stevig is geeft het nu ook nog helemaal niets. Zodra ze gaan lopen, vliegt het eraf. Onze Pepijn was altijd een mollig kereltje als baby, maar nu is het nog maar een heel tenger en smal manneke.

Geen zorgen om maken! Lekker genieten van het feit dat ze nu zo tevreden is!

Groetjes Cato
 
Mij dochter was bij de geboorte 3080 gram, klein en erg fijntjes.

Bij 12 weken woog ze 6146 gram, en 59,5 cm. FLINK gegroeid dus (VERDUBBELD)
Ze is nu 13 weken, en waarschijnlijk wel weer een kilo zwaarder (hihi, gekheid).

Haar curve schiet ook recht omhoog, maar valt er wel binnen.
Ik heb geen commentaat gehad op het CB.
Ze zag er   ENORM goed uit, dat zeiden ze wel.
t Is net  een Michellin poppie onderhand.

Ze krijgt 5x165/180.
Wat jij geeft is wel veel hoor! Maarja als ze anders blijft jengelen omdat ze honger heeft...
Ze geven in principe zelf aan hoeveel ze nodig hebben.

Over dat gewicht zou ik me geen zorgen maken.

Sannes
mv Mila 19-2

 
Ja het lijkt me iets aan de zware kant. Ons zoontje nu ruim 6 maanden weegt 7,5 kg. Maar ja natuurlijk is de een de ander niet en als het CB er niets van zegt dan lijkt me er toch niets aan de hand.

Groetjes
Patty
 
Hallo mama's,

Ik ben vandaag op CB geweest en was op het ergste voorbreid...(commentaar)
Lita is nu 13 wk en 4 dagen en  weegt nu 6960 gr en is 60,7cm lang.Hun voorstel wat het beste te doen met de voeding: 4 flessen van 240cc (210water +7schepjes)
                      fruithapje aanbieden en over 2 weken ook  groentehapje aanbieden
                      de laatste fles 2a3 theelepels nutrix toevoegen.

Ik durfde eigenlijk niet te zeggen dat ik het al zo deed. Het enige wat er nu veranderd is dat ik de voeding langzaam aan moet mengen met friso voor de hongerige baby. Ik probeer het nog een keer.....we zullen zien of ze zo wel goed kan blijven poepen.....!!!

Op het CB vonden ze dat Lita er goed uitzag. Ze gaf geen kik toen ze het spuitje kreeg...zijn die vetrolletjes toch nog ergens goed voor.

Doreen
 
Terug
Bovenaan