13e keer en weer niet zwanger van 2e kindje

A

Anoniem

Guest
Vanaf vandaag is het duidelijk we gaan naar de dokter de eerste was er binnen 2 keer en nu zijn we al bijna jaartje bezig en vele testen lichter, niets helpt. Wie heeft dit ook meegemaakt of zit er middenin. Wat staat me te wachten als we naar de huisarts gaan?
Erg spannend, maar de wens is zo groot. Ik ben 30 jaar getrouwd en ons eerste kindje wordt as zaterdag 2 jaar. Die was gekomen eigenlijk niet gepland, maar heel erg welkom en nu we ervoor gaan lukt het niet. I|k heb ook het gevoel dat er nadat ik zwanger ben geweest alles is verandert met mijn lichaam voornamelijk buik, ze hebben mijn nageboorte met de hand eruitgehaald, misschien dat dat het gevoel geeft, ik weet het niet. Maar iig dinsdag gaan we naar de dokter.

Gr Wendy

Hoi,

mijn (een) vriendin heeft hetzelfde gehad. Was van de eerste zo zwanger en wilde ook graag een tweede en heeft er anderhalf jaar op moeten wachten. De meeste huisartsen zeggen vaak dat je het zeker een jaar tot anderhalf jaar moet proberen willen ze wat gaan doen. Zij mocht na anderhalf jaar eindelijk naar de gyn. Die heeft haar en haar man "bekeken"en er bleek niets aan de hand te zijn. Wel een vervolgafspraak gemaakt om te kijken wat ze verder nog zouden kunnen doen, maar die is niet meer doorgegaan omdat ze ineens uit zichzelf alsnog zwanger werd! Heel erg mooi dus. Ze zei wel dat toen ze zich er eenmaal bij neergelegd had dat het voorlopig toch niet zou lukken en dat ze eerst die afspraak bij de gyn. maar eens af zou wachten, dat het toen in één keer lukte!! Dus toch spanning en stress wat je vaak hoort.
Als ik jou was zou ik toch de huisarts bellen idd, en wie weet kan hij je nu al helpen.
Veel succes,

groetjes Mellow

Hoi,

Ja ik herken dit wel, niet van mezelf maar mijn zus heeft het zelfde meegemaakt. Omdat je toch al 30 bent neemt ook de huisarts waarschijnlijk sneller aktie. Mijn zus kreeg extra hormonen in de vorm van een pilletje en dat was net het zetje extra wat ze nodig hadden om zwanger te worden. Zo zie je maar het kan ook op een simpele manier opgelost kan worden zonder dat je in een molen van een gyn terecht komt.

Heel veel sterkte!

bedankt voor de reacties, ik ben vorig jaar wel al bezig geweest met gyn omdat ik allerlei vage kwaaltjes had en die zei dat als we een jaar bezig waren we mochten komen, maar wil toch eerst naar de huisarts, kijken wat die zegt ind misschien dat ik alleen zon 'pilletje'nodig heb, Maar wij vinden het erg vreemd dat dat kan, je denkt dat je zo zwanger kan worden en dan valt het altijd tegen. Zeker als je elke maand of ja maand met een teleurstelling te maken hebt.

As dinsdag dus dan weet ik meer wat ik moet doen.

Gr Wendy

heb je ook al de ovulatietesten gebruikt? Die hebben mij echt geholpen. Dat weet je in ieder geval dat je op de juiste dagen vrijt.

Hoi,

Wij zijn ook bezig voor een tweede en inmiddels in ronde 11. De eerste was bij ons ongepland en kwam zelfs door de pil heen! Ook wij denken erover om de stap naar de huisarts te zetten, maar we wachten eerst nog even twee maandjes af. Als het dan nog niet gelukt is gaan we. Dan zijn we ook al meer dan een jaar bezig!
Onze eerste wordt in september alweer 5, dus we hopen dat het nu toch wel snel raak is!

sorry ik breek ff in,maar ik las dat je denkt dat het zwanger worden niet lukt van wege je buik?
een vriendin van mij heeft ook een anderhalf jaar geleden een kleine gekregen en daar hebben ze destijds ook de placenta ''hand matig'' moeten verwijderen omdat het niet uit zich zelf kwam,nu is zij ook alweer enige tijd bezig voor een 2e en dat wil ook niet vlotten.(ze wilde bewust 2kinderen kort op elkaar)
maar kan dat dan dat je daardoor niet zwanger zou kunnen worden?

gr

Hoihoi

Ik heb inderdaad al 2 merken ovulatietesten gebruikt, die van snesitest en die van clearblue, maar het is niet duidelijk wanneer ik mn eisprong heb, en die van clearblue die zijna l best prijzig, maar ja je probeert dan al alles. En met het testen van slijm uit je vagina werkt ook neit echt want dat heb ik meer dan een week en je eisprong is maar 2 dagen.

Ik weet niet of eht wat uitmaakt als ze dat handmatig eruit hebben gehaald, ik ga dinsdag naar de dokter en dan weet ik meer, want ik voel me er niet meer fijn onder, je hebt ook het gevoel dat je niet serieus genomen wordt. Maar ik houd je op de hoogt over dat handmatig verwijderen of dat dat kwaad kan, ik heb sindsdien eht gevoel gehad dat het niet meer zat zoals het eerst was.

Gr WEndy

Terug
Bovenaan