14 weken en dan al in een zwembad? Ben bang voor viezigheid!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

28 september gaan wij een week naar landal.   Nu vragen wij ons af of het verantwoord is om met een kleintje van dan 14 weken te gaan zwemmen. Ik wil zowiezo niet dat ze onder water gaat of haar haartjes nat worden. Is het raar als we met haar gaan zwemmen? Ze is 14 weken maar 4600 gram dus een kleintje. Wat is wijsheid?

x ing

Hoi Inge,
Ik weet dat er veel bacterien zijn te vinden in het zwembad, dus water binnenkrijgen lijkt me niet goed..Had je zelf vast ook al bedacht..
Maar een beetje poedelen zou volgens mij geen kwaad kunnen toch? Ze heeft dan al twee inentingen gahd denk ik?
En je moet denk ik op tijd weer opwarmen, want ze kunnen het snel koud krijgen.

Ik sta niet voor dat dillema, want ik hou niet van zwemmen, dus zal het niet snel gaan doen.
Maar wel fijn er even tussen uit hoor..wij gaan in de herfstvakantie..lekker met ons gezin en dat van mijn zus.

Groetjes en geniet he..Vraag het anders aan het cb wat zij zeggen.. R

Hi inge,

Vraag even aan de wijk of cb of hoe jullie dat ook noemen?
Volgens mij mag het wel al hoor, en gewoon lekker spartelen is toch heerlijk?
Wat denk je van kdven, al die bacterieen die daar zijn??? Al die kindjes met z'n
plekhandjes?
Ik zou me er niet druk om maken, er zit genoeg chloor in.
X

Hoi Inge,

Gewoon lekker gaan hoor. Mijn eerste was 11 weken toen hij voor het eerstging zwemmen en die is er niet ziek van geweest. Idd, hoofdje lekker boven water houden.

Volgens het cb mocht Finn met 6 weken al zwemmen in verwarmd water(zo'n therapeutisch bad). Vond ik iets te vroeg heb dus niet gedaan.

Veel plezier!!
XXX Yvet

Hallo,

Voor babyzwemmen staat de norm dat ze alle inentingen gehad moeten hebben.
Ik zal alleen in het babybadje gaan
Gr

hallo inge

wij zijn toevallig vorige week naar landal vennenbos gegaan en ik heb, toen djaimy voor de 1e keer op cb gevraagd aan arts  of dat ik met hem in het zwembad mocht ,hij is dan 11 weken dat mocht dan in het warme bad en dan een kwartiertje ivm snel afkoelen. en ik moest opleten of hij geen last kreeg van de chloordamp maar dat valt erg mee bij landal die zjin wat dat betreft goed afgestemd op baby's. waar wij waren zag je niets anders dan baby's van rond de 11 tot 14 weken.
en het is hartstikke goed gegaan.

veelo plezier

groetjes angela mv djaimy (01-07-07)

Hoi Inge,

lees nog regelmatig mee op je weblog en ben blij dat het met mette wat beter gaat, hopelijk gaat het nu in een stijgende lijn snel goed met haar.

Ik zou persoonlijk nog niet gaan zwemmen maar ik vind alles al snel vies. Bij ons zijn de kids ook echte "oren" kinderen en hebben ze ook echt last gekregen van (vooral de verwarmde) vieze zwembaden. Normaal zwemmen we niet echt veel maar elke vakantie was het standaard raak met de oorontstekingen dus dit keer houd ik Levi voorlopig uit het zwembad.

Maar elk kind is anders dus misschien moet je het uitproberen maar  als het net goed gaat met Mette zou ik zeggen zoek het niet op want misschien krijgt ze er wel last van.

groetjes chimene

ps veel plezier op vakantie

hoi,

ik ben van het voorjaarforum en zwem 2a3x per week met mijn mannetje, al vanaf dat hij 10 weken is!!! in het water onder water alles. zoals hier boven omschreven staat als ze de enitingen hebben gehad is het goed, bij de kleintjes moet je alleen opletten dat ze het niet te koud krijgen, dus goed tot de schoudertjes onder water.

13 weekjes oud

Terug
Bovenaan