14 weken geleden een zoon via keizersnee wanneer de 2de...........???????

Hallo, zoals de titel al zegt....
Misschien iemand met hetzelfde....? Zou wel heel graag weer zwanger willen worden. Alleen moet ik nu vanaf het begin af aan op dieet ivb met zw.diabetes.
Bij mijn 6wk controle gevraagd wanneer ik weer zwanger mocht worden over 19mnd zei ze. Vind het zelf wel erg lang duren. Ja ik weet het het is een buik wond en het was en is ook niet niks het herstel. Bij drukte voel ik het nog steeds....! Maar bij de 2de hoeft het niet perse met een keizersnee als de kleine maar klein blijft en niet zo hard groeit als de eerste.
Hoefde nu niet insuline te spuiten maar bij de 2de waarschijnlijk wel.
Geef nu nog bv hopelijk tot sept. dan is het half jaar om.
Iemand met ervaring???? Hoe lang er tussen zitten.

Groetjes Natasja (moeder van Desmond)

hoi
ik heb geen ervaring,maar ik hoor wel heel verschillende verhalen.de een zegt 9 maanden de andere een jaar.19 maanden lijkt me wat overdreven.als je straks je wond niet meer voelt kun je ervan uit gaan dat het goed hersteld is en dan kan t vast wel weer.lijkt mij.
wil je graag snel een tweede of mag t nog wel even duren?
groetjes kari

Het gaat er niet om dat je 2e wel of niet een keizersnee wordt, maar dat de plek van de wond kan gaan scheuren tijdens de zwangerschap. En dan ben je je 2e kindje kwijt. Volgens mij is het gebruikelijk een jaar te wachten. En persoonlijk vind ik dat nog erg snel hoor, wat betreft kinderwens; bij mij zit er 4 jaar tussen de kinderen!

Ik zou voorzichtig zijn idnderdaad, want als het lidteken scheurt weet je helemaal niet in hoeverre je nog aan kids toe komt...zou het anders nog eens aan een andere gyneacoloog vragen....die weten vast wel wat je het beste kan doen...ik zou in ieder geval het risico zo klein mogelijk houden

groetjes Yvonne

ps ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar geloof me na de tweede komen die gevoelens net zo hard weer...heb er namelijk ook last van....ik wil er nog 1,2, 20 hihi

Hallo

Ik heb 3 keer een keizersnee gehad
En tussen de eerste en tweede zit 1,5 jaar dus na de keizersnee was ik na 9 maanden weer zwanger van nummer 2 maar ik geloof dat ze van een jaar uit gaan maar dat weet ik niet zeker ik heb zelf nergens last van gehad

Groetjes Monique

Tegen mij zeiden ze toen 6 maanden. de wond moet idd weer helemaal geheeld zijn, vooral omdat tijdens de bevalling die wond kan scheuren. De kans is klein, maar hoe verser de wond, hoe groter de kans. Ik was na ruim 1,5 jaar weer zwanger. Moet zeggen dat ik dat ook wel prima vond, want ik heb toch elke keer weer de tijd nodig om helemaal mezelf te worden! Bij de eerste duurde dat zeker een jaar (na een vroegtijdige bevalling en een spoedkeizersnede), bij de tweede zeker 9 maanden en nu ben ik nog steeds volop aan het "uitzwangeren" !

groetjes,
Sabine

Hoi!
Hier iemand met 2 keizersnedes op haar naam. Mij werd door huisarts, vk, gynaecoloog  en chirurg verteld absoluut minimaal 1 jaar te wachten met zwanger worden. Zolang hebben wij dus ook gewacht. Gelukkig maar, want ik ben het  levende voorbeeld van een scheurende baarmoederwond tijdens de bevalling! Er kwam zoveel druk op te staan door de weeën, dat het oude litteken week begon te worden en  te scheuren, waardoor een spoedks noodzakelijk was. Houdt hier  dus echt rekening mee. Je hoeft van binnen niets te voelen (terwijl er van alles aan de gang kan zijn), maar je bent echt heel ver van huis, mocht je dus te vroeg beginnen  met zwanger worden. Mijn zoontje was op 5 minuten na wees geweest....
Groetjes, Ingrid

Terug
Bovenaan