14 weken geleden een zoon via keizersnee wanneer de 2de...........???????

Hoi,
Het advies is inderdaad wacht zo lang mogelijk... De kans dat de tweede ook een keizersnede wordt is namelijk erg groot. Een tweede kind is namelijk vrijwel altijd zwaarder en groter dan het eerste, zeker als je zwangerschapsdiabetes hebt.
In de praktijk heb ik bij mijn schoonzusje gezien dat je sneller hersteld als er meer tijd tussen zit. Ze heeft namelijk al drie maal een keizersnede ondergaan. Tussen nummer 1 en 2 zit drie jaar verschil en het herstel verliep makkelijk. Tussen nummer 2 en 3 zat niet gepland minder dan twee jaar en dat herstel liep moeilijk en ook de keizersnede zelf ging erg moeizaam, veel littekenweefsel etc

hai hai

19 maanden  nou ik weet niet waarom  je gynacoloog dit zo verteld
ik ben van de week naar mijn gynacoloog geweest voor na controlen
onze dochter is nu 7 weken 16-05-2007 geboren ook via een keizersnee
en mijn gynacoloog vertelden heel mooi  als je over een half jaar of over een jaar weer zwanger wordt waar wil je dan onder controlen bij mijn of weer bij de verlos   wij hebben vorig jaar 24 juli 2006   onze zoon verloren aan een pacentaloslanting met 37 week zwangerschap over 16 dagen is hij 1 jaartje
ik heb gezegt dat ik natuurlijk bij hem onder controlen wil blijven uiterraad
vanwegen het verleden en het vertrouwen in hem nu hebben wij een gezonden dochter   via een keizersnee en wij willen over een jaar ook een derden dus niks mis mee hoor een half jaar of jaar   zoek maar is op google op internet daar staat het ook zwanger worden na een keizersnee  
genoeg info liefst jeannet

Hallo

Ik denk ook dat het herstel na een keizersnee bij iedereen weer anders is
Ik heb dus zelf ook 3 keer een keizersnee gehad en de eerste keer duurde bij mij het herstel   het langst
Ik was na de keizersnee na 9 mnd zwanger en na de 2 keizesnee was ik zo weer de oude
De derde keizersnee zat iets meer dan 2 jaar tussen maar ik had toen ook erg veel last van verklevingen ( heeft te maken dat ik al 2 keizersnedes heb gehad )
En na de 3 de was ik weer sneller de oude als de eerste of de tweede
Ik denk dus dat dat bij iedereen weer anders is

Groetjes Monique

Tijd voor een second opnion lijkt me.

19 maanden is wellicht erg lang, maar in jou geval misschien nodig. Dat is gewoon afhankelijkvan de keizersnede zelf. Bij de één kan het na een half jaar weer, bij de nader moet er minimaal een jaar tussen zitten en bij weer een ander is het weer anders.

Zelf ben ik 6 maandne na de bevalling van mijn eerste weer zwnager geworden. Tussen mijn twee oudste kiddies zit nog geen 16 maanden. De eerste keer een keizersnede en de tweede keer ben ik ingeleid. Dat inleiden is ook zoiets wat volgens sommige gynaecologen niet meer zou mogen na een keizersnede. Nou ik heb vier kids en bij de tweede en de vierde ben ik ingeleid. Geen probleem.

Maar voor jou kan het gewoon allemaal anders zijn.

In ieder geval geef gewoon je lijf even rust (pfff moet je horen wie het zegt, tussen de laatste twee zit een jaar + een week) en als je over een aantal maanden denkt, ik ben er klaar voor, leg het dan gewoon eens voor aan een andere gynaecoloog

Miep

Terug
Bovenaan