15 jaar en zwanger, kindje houden of niet?

A

Anoniem

Guest
Ik zit met een grote vraag, ben 15 jaar en ben waarschijnlijk zwanger moet nog een week wachten en dan weet ik zeker of ik zwanger ben of niet, maar nu ligt de vraag het kind houden of niet?? Mijn ouders weten niks ik durf niks te zeggen ze zien het vanzelf wel. Hoe denkje jullie erover abortus of houden??

Hoi hoi

ja dit is heel moeilijk,,ik zou in ieder geval niet wachten totdat je ouders het zien,,want dan voelen ze zich erg bedrogen,,en zullen zeggen dat je mischien express heb zitten wachten,,ik zou even wachten totdat je een zwangerschaptest kan doen,,je kan deze ook bij je huisarts laten doen,je ouders komen daar niets van te weten want je huisarts heeft een zwijgplicht,mocht deze positief zijn,zou ik toch met je ouders erover gaan praten,ik weet he tis erg moeilijk,maar besluiten jullie het kindje te houden,dan draaien je ouders toch voor het meeste op,

je bent nog erg jong,en een kindje is een hele verantwoordelijk heid,je kan niet meer elke keer stappen,enz enz het zal een hele moeilijke keus worden maar denk hier heel goed over na,,want als je eenmaal een abortus laat doen dan kan je het niet meer terug draaien.

gr maantje

Hoi

Vervelend voor je die onzekerheid. Hoe ik erover denk.....een kind vind ik een Godsgeschenk en alleen God en/of de natuur bepaalt wat er met het kindje gebeurt. Niet wij.
Toch, denk je dat er zoveel problemen gaan komen, bijvoorbeeld dat je op straat gezet wordt (lijkt me sterk) dan zou ik het overwegen in jouw geval. Maar eerlijk? Nee ik zou het nooit doen. Ik zou bang zijn dat ik er later spijt van zou krijgen. Wie weet kun je over 10 jaar als je er echt voor wilt gaan nog heel moeilijk kinderen krijgen. Ja, ik zeg ook maar wat hoor!! Maar ik laat je gewoon even nadenken
Je hoort wel vaker over tienermoeders en die redden zich goed. Natuurlijk is het ook zo en dat is de keerzijde, laat je het kindje komen mis je wel een groot gedeelte van je jeugd.  Ik ken je ouders niet en zij zullen erg geschokt zijn maar dat is logisch. Die gaan geen gat in de lucht springen omdat je zwanger bent. Maar als het mensen van deze tijd zijn, joh, dan draaien ze echt wel bij hoor!!

Veel sterkte met je beslissing en besluit je een abortus te doen,  vertel het je OUDERS eerst!!!!!

groetjes Costa  

Hoi Anestella,

Jeetje wat een probleem. Ik heb er in die tijd toen ik zo jong was ook vaak over na gedacht en was toen wel tot de conclusie gekomen dat als ik door een verkrachting of scheurend condoom wel abortus zou laten plegen, omdat het dan niet mijn eigen schuld was maar pech of zelfs een ramp (bij verkrachting). Ik weet niet hoe het in jou geval gebeurd is, wanneer je sexs gehad hebt zonder een voorbehoudsmiddel, dan vind ik dat het "je eigen schuld" is (sorry). hebben jullie wel iets gebruikt, dan vind ik dat je er voor gekozen hebt om niet zwanger te worden en is dit dus niet de bedoeling, waarop ik vind dat je het weg moet kunnen laten halen. Zeker ook als je bekijkt wat het aan verantwoordelijkheden meeneemt, en daarnaast ben je nog een jaar leerplichtig, en heb je waarschijnlijk nog geen opleiding afgerond. hierdoor zullen er nog veel meer problemen komen,
weet de jongen dat je bang bent dat je zwanger bent, en wat vind hij ervan?

Meid succes en ik hoop dat je jou eigen goede beslissing kan nemen. maar in ieder geval vertel het je ouders, zij zullen je nooit vergeven wanneer je het ze niet verteld hebt.

Sterkte groetjes Judith

Hoi Meisje,

Wat een dillema zeg...ik hoop echt voor je dat je NIET zwanger ben!!!!

Een kind met een kind....wat denk je daar zelf van?!!

Ik zou er goed over nadenken....en dan je keuze maken. Laat niet je jeugd verpesten omdat je nu een vergissing ben begaan. Ik was pas 28 jaar toen ons kindje kwam en het heeft compleet mijn leven veranderd. Ik zou er eerder niet aan toe zijn geweest, maar ik ben jou niet!!

Ik zou wel een volwassenen in vertrouwen nemen, iemand die jou goed kent en weet of je dit aan zou kunnen. Het is niet iets voor even.....

Heel veel sterkte!!!!

Mniek31

Hoi

Ik was 17 toen ik me eerste kindje kreeg wel iets ouder als jou maar ook een puber.
Ik kwam er pas na 5 maanden achter dat ik zwanger was en heb het toen gelijk tegen me ouders verteld en ja die waren niet zo blij natuurlijk want ik kon niet meer kiezen natuurlijk met abortus of het kindje houden, maar toen ik en me ouders eenmaal me dikke buik zagen (want dat had ik toen niet) groeien werden we allemaal verliefd .
De vader van het kindje heb ik nooit meer gezien want hij wilde het niet en ik zelf stond er voor 100% eigenlijk gelijk achter en had gelijk het gevoel dat het van mij was .
Mijn zoon is nu acht en een heerlijk kind en ben nu zwanger van mijn tweede zoon.
Je moet er heel goed over na denken wat je wilt en ook ik vind kinderen krijgen een wonder en dat kan je niet zomaar afbreken.
Heel veel sterkte met je beslissing en ik weet zeker dat je er met je ouders en je (vriend) uit zal komen .

groetjes mamavanar 34 weken en 1 dag zwanger

ik denk dat je je heel goed moet afvragen of je de verzorging van een kleintje wel aan kan en of je dat ook echt wil. Ik vind dat je het je ouders moet vertellen als je zeker weet dat je zwanger bent. zij kunnen je dan bij  staan en helpen met het nemen van de juiste beslissing. zeker als je wil dat ze je helpen ook finacieel moet je eerlijk tegen ze zijn. hebben jullie daar geen gesprekken over gehad vroeger?? toen ik op die leeftijd was hebben mijn ouders me uitgelegd hoe het allemaal gaat enzo rond zwanger raken en zijn toen ook heel duidelijk geweest. Als ik dacht een grote meid te zijn en stoor met iemand naar bed te gaan zonder condoom en ik zou daar zwanger van raken dan zouden ze me het helehuis door halen en me duidelijk maken dat ik super stom was geweest. maar ze zouden me uiteindelijk wel helpen en steunen. Als ik het  wel met condoom had gedaan en ik zou toch zwanger raken zouden ze me helpen. en als ik verkracht zou zijn dan zouden ze me bijstaan en samen een goede beslissing nemen. ik heb hier altijd goed aan gedacht want het is een hele verantwoordelijkheid.
Maar hoe staat de vader hier in en hoe zie je de toekomst met hem?
wat als je het kindje houd gaan jullie samen  verder of sta je er alleen voor?
Hoe ga je  het financieel oplossen?  
en hoe ga je dat doen me je studie?
als  de vader het erkent is het denk ik makkelijker zeker financieel gezien of is hij ook nog zo jong?

kortom denk er goed overna, het is nog al  wat  je gaat nu een beslissing nemen voor de rest van je leven.
ga je leven met het idee dat je al een kindje had kunnen hebben of ga je voor een leven met veel veratwoording................

suc6 met je besluit

natasjha    

Hoi,
ik Ben 15 jaar en ben waarschijnlijk zwanger, in ieder geval ik weet het nog niet want ik heb de test niet gedaan. Mijn ouders weten het ook nog niet maar ik ben bang als ik het vertel dat ze boos worden. Ik weet niet wat ik moet doen. Want een abortus wil ik niet want dat durf ik niet. Heeft iemand een tip voor me? 

Terug
Bovenaan