15 weken en voel me helemaal niet zwanger meer

Hoi (toekomstige)moedertjes,

Zijn er nog meer dames die ong. Rond de 15 weken zitten en ook nergens meer last van hebben?

Ik heb het sowieso al niet zwaar gehad.. naast wat vermoeid het en pijnlijke borsten ben ik door het eerste trimester heen gefietst met 2 vingers in m'n neus.

Maar nu heb ik sinds een paar dagen toch echt het idee dat ik helemaal niet zwanger ben of zo.. echt aangekomen ben ik ool nog niet, broeken wel iets strakker maar pas nog de zelfde kleren.

En voel me verder prima.. borsten niet meer gevoelig (wel een cupmaat groter), geen moodswings meer, niet meer zo moe.. tis bijna een beetje beangstigend en maakt me wat onzeker.

Maandag staat een afspraak bij de vk dus dan zullen we het er wel over hebben maar ik wilde toch even kijken of er meer dames zijn met de zelfde ervaringen.

Liefs,
Row

De eerste zwangerschapskwaaltjes wordt veroorzaakt daar de hormonen. Je lichaam moet eerst een wenningsperiode door. Als je lichaam de hormonen gewend bent, verdwijnen de klachten ook. Het is dus niks raars dat je niks van de vervelende klachten hebt.
Dat je nog niet of nauwlijks aankomt is ook normaal. Als dit je eerste zwangerschap is, zul je langzaam een buikje krijgen. De ene vrouw krijgt een bescheiden buik en de andere een flinke toeter. Het echt aankomen, komt pas als je rond de 30 weken zit, dan gaat je kleine vet kweken. 
Het tweede trimester is de meest relaxste trimester, kun je volop genieten. Straks als je bij de derde trimester komt, kan er weer van alles komen.

Hier nu bijna 18 weken, derde zwangerschap en nooit kwaaltjes gehad. Zwanger zijn is eigenlijk pas genieten zodra je de baby begint te voelen. En daarna is het even een paar weekjes afzien. :) Je weet niet meer hoe je moet liggen. Te lang in dezelfde houding en je bekken gaan enorm protesteren. En dan opeens ben je mama. Je bent de komende weken moe.. maar dat neem je voor lief. Die pads tegen lekkende borsten blijken sneller vol dan je verwachtte en het eind van je verlof komt zo snel in zicht, dat je zou willen dat je de loterij won en nooit meer hoefde te werken. 
Na je eerste voorbij gevlogen werkweek besef je dat er de afgelopen maanden niks veranderd is en het voelt alsof je nooit bent weggeweest. 
Maar God wat hou je van dat kleintje :)

Ik ben nu iets meer dan 19 weken zwanger. Ook ik heb bijna tot geen zwangerschapskwaaltjes. In totaal maar 1,5 kg aangekomen.Gisteren de 20 weken echo gehad en ons meisje is helemaal gezond. Ik snap wel hoe je je voelt, ook ik heb dat moment gehad dat ik dacht zou alles wel goed zijn, maar zou me niet te veel zorgen maken.

Ik ben nu iets meer dan 19 weken zwanger. Ook ik heb bijna tot geen zwangerschapskwaaltjes. In totaal maar 1,5 kg aangekomen.Gisteren de 20 weken echo gehad en ons meisje is helemaal gezond. Ik snap wel hoe je je voelt, ook ik heb dat moment gehad dat ik dacht zou alles wel goed zijn, maar zou me niet te veel zorgen maken.

Ik ben nu 20 weken en heb ook nergens last van gehad. Dacht rond die tijd ook vaak ben ik nog wel zwanger! Niks niet misselijk ook alleen moe en pijnlijke borsten. Met 17 weken voelde ik het schoppen, nu voel ik het dagelijks en heb nu wel echt het gevoel dat ik zwanger ben!                              

Ik heb tot 31 weken totaal geen kwaaltjes gehad. Nooit overgegeven, misselijk of rare eetgewoontes. Pas 6,5 kilo aangekomen en merk nu alleen wat kramp als ik te lang in dezelfde houding zit of lig. Soms wat maagzuur maar ik moet zeggen dat de gemberthee van de Kruitvat echt super helpt. 
Mijn zusje daarentegen 16 weken zwanger en elke dag spugen helaas...

Toch wel fijn om deze reacties te lezen.. tja zo'n eerste zwangerschap is toch allemaal een beetje aftasten met wat 'normaal' is en wat wel/niet zo hoort te zijn. Spannend allemaal! 
@Biebsie, wat onzettend leuk geschreven, ik kreeg eventjes een brok in m'n keel. 
Ik ga morgen met een iets geruster gevoel naar mijn controle en heb heel veel zin om het hartje voor het eerst te mogem horen :)

Terug
Bovenaan