15 weken en voel me helemaal niet zwanger meer

Graag gedaan :)

Ik zie zwanger zijn als iets moois, maar soms is het lastig genieten als je omgeving vindt dat je een soort van gehandicapt bent.

Iedereen weet het altijd beter. Maar geloof me, jij bent de mama en hoe onervaren ook jouw gevoel is meestal de beste. Laat je vooral niets aanpraten, maar ervaar het zelf.

Bevallingen zijn horrorfilm taferelen en volgens TLC komt je baby alleen ter wereld als je zo hard mogelijk schreeuwt :)

Iedere bevalling is anders en als je er zelf relaxed in staat en je gewoon overgeeft aan het moment, dan heb je zelfs nog tijd om er van te genieten. Al zal ik natuurlijk niet beweren dat het helemaal geen pijn doet. 

Ik heb inmiddels twee keer een kind op de wereld gezet en heb geen pijnstillers gehad. 
Bij de eerste was ik te laat in het proces om het nog te krijgen en bij de tweede wist ik dat het ook prima te behappen is zonder. Misschien heb ik gewoon een hoge pijngrens, maar ik denk dat het gewoon laten gebeuren al een hoop scheelt. Al zijn er natuurlijk altijd medische uitzonderingen op de regel.
We blijven dieren en ik heb een koe nog nooit een ruggenprik zien krijgen bij de geboorte van een kalf :)
Minder piepen, meer genieten is mijn motto :)

Nou zo als de meeste hier al zijden maakte ik mij inderdaad druk om niks. Alles in orde net bik de vk. Wel even een formuliertje mee gekregen om toch nog maar even bloed te laten prikken voor het zika virus.. gezien wij rond de conceptie in Kaap Verdie waren. Het zekere voor het onzekeren.
@biebsie, ik kan me wederom vinden in wat jij schrijft. Ik zeg ook al vanaf voor dat ik uberhaubt zwanger ben dat ik de bevalling het liefst zo natuurlijk mogelijk wil, denk van me zelf dat ik ook eem redelijk hoge pijn grens heb en wil het het liefst inderdaad zo puur mogelijk ervaren. is altijd afwachten hoe het tegen die tijd loopt natuurlijk maar zo als ik er nu doorheen fiets vertrouw ik er op dat mijn lichaam (en geest) dat aan kunnen. 

Terug
Bovenaan