16+3 ernstige afwijking

Wat heftig zeg! Ik ben met 21 weken bevallen. Onze kinderen hadden geen afwijkingen. Wij hebben ze na de bevalling in een waterbad gelegd en ze hebben nog heerlijk een poos thuis op hun eigen kamertje gelegen. De jongens hebben ons ouders gemaakt en we hebben dus gewoon beschuit met muisjes gegeten. We hebben ze verzorgd, gekust en geknuffeld. We hebben denk ik 1000 foto's. Dat helpt ontzettend met de verwerking. Ook hebben we de jongens een prachtig afscheid kunnen geven. Je zult zien dat je kindje al heel compleet is. Probeer veel herinneringen te maken. Afdrukjes van de handjes en voetjes, een reportage door Stichting Still etc. Heel veel sterkte! 

Hoi Niki,
Wat een vreselijk nieuws. Helaas kan ik erover meepraten. Ons ventje was ook niet levensvatbaar buiten mijn baarmoeder en hebben we met 21 weken laten gaan. Wat BenB hierboven schrijft zijn echt allemaal mooie tips en heel belangrijk. Zeker een wateropbaring schijnt heel mooi te zijn. Mee naar huis nemen vond ik ook heel fijn. En foto’s maken en (klinkt vast heel cru) maar geniet van je kindje zodra het geboren is! 
In Brabant is een speciale uitvaartorganisatie voor baby’tjes, ook van 16 weken. Ze heten “Houvast” en geven veel steun en tips. Wellicht kunnen ze je ook steunen als je niet in de buurt woont. Je kunt ze al bellen voordat je kindje overlijd. Dan zijn ze er al voor je. Ook in het boekje Stille baby’s staan veel echt goede adviezen. 
Heel veel sterkte. 

Dankjewel lieve meiden voor de tips al weet ik niet of ik dit allemaal aandurf wel hebben we samen al besloten dar we onze baby willen laten cremeren en een plekje bij ons thuis krijgt ik denk dat ik gewoon echt op het moment zelf kan beslissen wat ik wil ik ben bang dat als ik het zo als jullir zou doen ik helemaal kapot ga van verdriet maar io weet het gewoon niet het is zo moeilijk allemaal

Houvast heeft ons ook geholpen. Ze zijn fantastisch! De dames van de organisatie hebben zelf ook allemaal een of meerdere kinderen verloren, waardoor ze precies weten wat je voelt en doormaakt. Zij hebben dingen voor ons geregeld die je als ouders niet wil regelen.
Echt, maak die herinneren, want anders krijg je daar later spijt van! Stichting Still is echt een aanrader. Zij komen kosteloos en de foto's zijn zo prachtig en waardevol! Natuurlijk is het allemaal moeilijk, maar op het moment zelf ben je zo sterk! De klap kwam bij mij pas later. Als iedereen het leven weer oppakt, dan zit jij met lege handen. Wij voelden de drang om alles perfect te doen voor onze jongens en dat hebben we ook gedaan. De wateropbaring is prachtig! Het leek wel of de jongens groeiden en ze lagen er zo vredig bij. Koen, onze jongste, had een deukje in zijn hoofd omdat hij op de OK vaginaal gehaald moest worden. Dat trok super mooi bij in dat waterbad. Heel veel sterkte! Als je wil praten of vragen hebt, dan kun je altijd bij mij terecht.

Terug
Bovenaan