16+4 & hoe kan buik nog plat?

Niet druk om maken, ik zag om me heen ook alleen maar foto's van dames met mega buiken. Mijne kwam enigszins met 21 wkn ongeveer, vanaf wk 22 draag ik pas zwangerschapsbroeken. Nu met 24 weken zijn er pas mensen die het echt opmerken. Zit nu ook pas op +2,5 kg ongeveer. Zolang de vk er geen zorgen om maakt, doe ik dat ook niet :)

Heyhey, 16 weken en plat is helemaal niet raar. Ik ben morgen alweer 28 weken en ja ik ben plat. Ik heb wel zwangerschapsondergoed aan, maar meer omdat stiek op mijn buik heel vervelend zit. Ik ben in het begin van de zwangerschap 13kg afgevallen, met kerst kreeg ik een griepje, weer 2kg eraf. En er is nog steeds niks aangekomen. Ik eet en drink inmiddels wel weer heel veel. Ik maakte me zorgen, heb het aangegeven bij de verloskundige, maar zij zeggen dat het vaker voor komt dat je plat blijft. Op de echo's zien ze een mooi, gezond kindje. Ik voel het heel veel bewegen. Dus ik zou me echt geen zorgen maken. Je bent ook pas 16 weken, dus die buik kan echt nog wel komen.

Heel normaal! Bij mijn vorige zwangerschap kon je pas met 18 weken zien dat het een buikje was van zwangerschap, en niet van te veel eten. Voor die tijd wisten heel veel mensen het eigenlijk niet eens, tenzij ik echt een heel strak shirt aan had. Ik heb nog heel lang een bescheiden buikje gehad. Toen ik met 32 weken vroegtijdig al verlof had (contract liep af en werd niet verlengd toentertijd, waardoor ik eerder met verlof kon gaan), tóén ging mijn buik pas echt groeien. Uiteindelijk ben ik met 38 weken bevallen, maar die laatste 6 weken leek het alsof mijn buik zich al die tijd had ingehouden en toen ineens besloot om naar buiten te komen. Ik droeg ruim voor die tijd wel al zwangerschapskleding, maar meer omdat mijn gewone kleding niet echt lekker meer zat. 
Let maar op, over een paar weken begint die buik waarschijnlijk een beetje te komen, en dan kan het nog zijn dat het niet mega veel wordt. Zolang je kindje qua groei op schema zit en de verloskundige zich geen zorgen maakt, is er niks aan de hand ;)

idem hier, bij mijn eerste zwangerschap heb ik het pas verteld toen ik 16 weken zwanger was en niemand die het zag...
Nu bij de tweede zwangerschap, was die buik er al veel sneller, 13 weken en je kon er al niet meer naast kijken. Maar in vergelijking met mijn collega die even lang zwanger is heb ik nog steeds maar een bescheiden buikje, die van haar is echt gigantisch.
Hangt echt van persoon tot persoon af, ligging van je baby, sterkte van je buikspieren, hoeveelheid vruchtwater, etc.
Niet mee inzitten

Ok dan wacht ik maar geduldig af en bedenk ik me maar dat het ook wel weer fijn is dat mijn buik nog nergens bij in de weg zit :) 
Ik vind het fijn om te lezen dat het heel herkenbaar is. 
Lieve groet, Zoë

Hoi Zoë,
Pas met 28 weken ging je bij mij pas echt zien dat ik zwanger ben. Mijn buik begon wel te groeien maar meer dat ik “teveel” had gegeten. Ik had wekelijks foto’s gemaakt en je ziet pas bij 28 een bolling echt komen.  Nu inmiddels 34+3 en nu heb ik wel een buik. Ook al met verlof en gezien dat mijn buik ook nog niet groot is geloven ze vaak niet dat je al zover bent. Maar laat je niets wijs maken, zolang de vk zegt dat de kleine goed groeit hoef jij je geen zorgen te maken :) 

Bij mij zag je het ook pas na 24 weken hoor. Rond 20 weken kocht ik mijn 1e zwangerschapsbroek omdat een gewone spijkerbroek niet zo lekker meer zat.

Hoi Zoë! 
Niets om je zorgen over te maken hoor! 
Ik ben zelf nu 28 weken zwanger en nog steeds niets te zien. Dit terwijl de baby wel gewoon netjes volgens de verwachtingen groeit. 
Lekker van genieten! Scheelt weer een hoop kleren aanschaffen. 

Terug
Bovenaan