16 maanden, ineens slaapproblemen

Hallo moeders,

Mijn zoontje van ruim 16 maanden heeft altijd redelijk tot goed geslapen. Sinds 2,5 week wordt hij 's nachts huilend wakker en is echt overstuur /verdrietig. Dit kan zo'n anderhalf uur aanhouden. Het wisseld  tussen 23.00 uur tot 02.00 uur. Natuurlijk hebben we al over van alles nagedacht, maar oorzaken (zoals tandjes en kiezen) kunnen we niet vinden.
We gaan regelmatig bij hem kijken. Doen geen lichten aan, laten hem in zijn eigen ledikantje en zeggen kort dat hij moet gaan slapen en gaan dan weer weg. We herhalen dit om de 15 minuten. Als we bij hem zijn is hij stil. Omdat ik zelf 6 maanden zwanger ben gaan de gebroken nachten me nu wel wat opbreken. Uiteraard gaan mijn man en ik er wisselend uit, maar wakker zijn we toch alletwee. We kunnen ons er niet voor afsluiten. Ik heb al contact gezocht met het CB en advies gevraagd. Zij zeggen, dat het waarschijnlijk een fase is die nu binnen twee weken wel over moet zijn. Wie heeft hier ook ervaring mee? Heb gewoon even een opbeurend woordje nodig . . .
Daarnaast is mijn zoon ok altijd een vroeg vogel geweest. Hij is altijd tussen 6.00 en 6.30 uur wakker. Ik neem hem zo 's ochtends wel eens in bed en de laatste tijd valt hij dan weer in slaap en vanochtend  heb ik hem zelfs om 8.50 uur wakker gemaakt (omdat we weg moesten). Waarom wel zo vroeg in zijn eigen bedje wakker en daarna nog lekker doorslapen? Is meneer dan toch nog moe? Het lukt ons namelijk niet hem in zijn eigen bedje langer te laten slapen (hoewel we dat wel graag zouden willen). Hij staat rechtop in bed en is echt wakker. Hij slaapt ook alleen bij ons als alles pikdonker is.
Een heel verhaal he?

Ik hoor graag jullie reacties!
groetjes van Martine
 
hoi


dit is gewoon een periode hoor die van mij heeft het gehad met 14 maanden en het is gewoon weer overgegaan we hebben wel de rolluiken iest opengelaten en gordijn ervoor dicht zodat het iets lichter in de kamer was sochtends en nu word ze weer kwebbelend wakker gelukkig,succes ermee he gr wendy
 
Hoi Martine ,

Mijn zoontje is 18 mnd. en ik zit met hetzelfde probleem.
Hij wil dan zelfs niet getroost worden , zo hysterisch is hij dan. Ik hoop inderdaad dat het maar een paar weken is , het is nu al een week en vind het eigenlijk allang genoeg.

Sterkte ermee.
 
Hoi,

Wij hebben het ook gehad met 14 maanden. Helaas duurde het langer dan 2 weken. Zeker 4. Maar nu met 17 maanden slaapt ze weer heerlijk. Afkloppen.
Ik had   het idee dat mijn dochter gedroomd had. Ze begon ook met hele verhalen te brabbelen, waaruit ik dan een paar dierennamen kon verstaan.
Als ze wakker wordt gaat 1 van ons altijd kijken of er niets aan de hand is en kalmeren we haar. Daarna gaat eventueel onze slaapkamerdeur dicht, als er niets aan de hand is en ze blijft huilen. Ze moet toch echt leren weer verder te slapen. Dat vind ik vreselijk, maar ik kan zelf   dan wel slapen en de volgende morgen komt mijn dochter toch vrolijk uit bed.
En nu gaat het weer helemaal goed.

Groetjes en veel succes!!
 
Ook wij hebben hetzelfde probleem sinds een paar nachten. Mijn ene zoontje wordt dan ook gillend wakker en is niet te troosten, ja, wel als je hem oppakt maar dat doen we niet meer. Ook wij blijven even bij hem staan en zeggen dat hij lekker moet gaan slapen.
Ook zet ik het muziekje nog even aan wat ik ook doe voordat hij gaat slapen en geef hem een slokje water.
Hij huilt ook heel erg en rolt door zijn hele bed, hij is ech wild dan.
Vervelend hoor

Meestal slaapt hij dan wel weer in tot de volgende schreeuw. En dat is ook meerdere keren per nacht. Ik weet hoe vervelend het is en helemaalals je zwanger bent. Overdag komt er ook niet veel van slapen als het niet je 1e is.

Hopelijk kunnen we binnenkort weer mailen dat deze fase voor ons allemaal ook weer voorbij is.
 
Poeheee....  Dit is een en al herkenning!!! Ik maakte me al zorgen ....

Wij hebben ook sindskort te maken met "(in)slaapproblemen". Polewoppie wordt in Mei 2 jaar. We kunnen tegenwoordig bijna in een stiltegebied gaan wonen, want bij ieder geluidje meld mevrouw zich. Vooral als ze net in bed ligt. We brengen haar naar bed en er is niets aan de hand. Maar van de week ging een half uurtje nadat ze naar bed was gegaan, de telefoon en ze was NIET meer stil te krijgen. Ik ben er 1 keer naar toe gegaan en heb haar vervolgens gewoon (nou ja gewoon....) laten liggen. Ze huilde enorm en wilde eruit!! Maar dat heb ik niet gedaan en ze is uiteindelijk zelf stil geworden en gaan slapen. Het heeft wel 3 kwartier geduurd voor ze uiteindelijk stil was!!! Vanavond weer hetzelfde; ze lag al een half uur in bed en ik pakte beneden iets uit de kelderkast (in de hal) en mevrouw begon weer te huilen. Heb haar weer laten liggen en ben er helemaal niet naar toe gegaan en ze is stil geworden!!! Het lijkt zo makkelijk, maar ik vind het vreselijk om haar zo te moeten laten huilen. Ze roept papa en mama en ik mag/kan/wil er niet naar toe. Zodra ik namelijk de trap oploop, wordt ze al stil... Maar zodra je bij haar bent is het één en al paniek en huilen. En dan kun je je voorstellen wat voor taferelen er zijn, als we weer weggaan... Het ging altijd goed en we hebben vrijwel geen slaapproblemen gehad. We gingen ook altijd nog even bij d'r kijken, voor wij naar bed gaan. Maar dat doen we sindskort  ook niet meer, want dan zet ze het ook op een schreeuwen, als ze wakker wordt... Als Pollewoppie sliep, dan sliep ze ook heel diep en dan kon je een kanon afschieten... Ze werd NIET wakker, maar ik weet niet of dat nu ook nog zou kunnen. Met oud en nieuw heeft ze ook gewoon doorgeslapen!!!
Ik hoop maar dat het een  fase is en dat het snel weer overgaat
 
Gelukkig dat er herkenning is! Ik moet jullie nu eerlijk toegeven, dat na bijna drie weken slaapproblemen, mijn zoontje de laaste drie nachten doorgeslapen heeft. JIPPIE! Wat waardeer je dan weer je nachtrust. Nog wel is hij iedere morgen vroeg wakker. Vanmorgen was het 5.00 uur. Nou ja, beter dit, dan midden in de nacht. Meneertje mag dan even bij ons liggen en valt soms nog even in slaap (vanmorgen tot acht uur). Ach soms ontkom je er niet aan om ook voor jezelf te kiezen. Het grote pluspunt is, dat hij tussen de middag wel 3 a 4 uur kan slapen en ik ook ga liggen. . . . omdat ik nooit weet hoe lang hij echt zal slapen,ga ik er nu dan ook maar even gebruik van maken. . . even een middagdutje doen!

Sterkte er allemaal mee!
Martine
 
Terug
Bovenaan