16 maanden, ineens slaapproblemen

hallo!

mijn zoontje is nu 7 maanden, eiegenlijk eltijd goed geslapen maar vanaf afgelopen zaterdag is t ook raak. keihard en hysterisch woreden.....ook al vanalles geprobeerd maar niets helpt. khoop[ dat t maar een periode is!!!!

groetjes
 
Hoi allemaal,

Wat misschien kan helpen is om een dromenvanger boven het ledikantje te hangen. De kinderen doen overdag zoveel nieuwe indrukken op en verwerken dit slapend weer maar soms kunnen die indrukken zeer eng zijn, een dromenvanger "vangt"de enge dromen en laat de mooie dromen door. Wel eens in de zoveel tijd de dromenvanger weer leegmaken door hem in de zon te hangen. Ik weet het lijkt vreemd maar uit ervaring weet ik dat het wel werkt.
Liefs de mama van Makya
 
Hallo allemaal!

Wel erg fijn indd om de herkenning terug te vinden,alleen wat mij dan weer bezorgd maakt, is dat ik bij iedereen lees dat het wel een fase is van enkele weken, maar helaas duurd het bij ons al zeker 2,5 a 3 maanden dat ons zoontje slecht slaapt.
Hij komt vaak rond 12.00 uur en dan weer rond 03.00 uur, ontroostbaar en geen idee wat er is (heus alles al afgelopen) indien hij gesust is dan wordt hij standaard rond 05.00 uur wakker en dan wil hij niks anders dan zijn papfles, als we die geven dan slaapt hij weer in tot 06.30-07.00 uur. Uiteraard geprobeerd om de fles uit te stellen, maar maakt hem niks uit, hysterisch huilen.......het is nooit echt een lange slaper geweest hij was altijd rond 06.00-06.30 uur wakker, maar dat vind ik niet zo'n probleem, want dan kan je erop rekenen door op tijd naar je bed te gaan, maar die gebroken nachten breken ze ZOOO op...nou goed daar weten jullie ook alles van.....weet me echt geen raad meer, het huilen staat me nader dan het lachen, van alles al geprobeerd om de zoveel tijd naar hem toe, laten huilen, nachtlampje aan, bed verplaatst......ik weet het niet meer???? Zal het echt een fase zijn die gewoon bij hem langer duurd of is zijn slaapritme gewoon door de war???.....

Nou goed moet pas in augustus weer naar het CB, misschien maar eens eerder langs gaan of zij nog tips hebben (ookal denk ik dat ze dezelfde dingen zeggen als ik geprobeerd heb?!?!)

Zijn er nog meer moeders waarbij het zolang geduurd heeft en zijn er nog andere nuttige tips?!?
Ik hoor ze GRAAG!!

Groetjes Angelique (mama van Dani, 16 maanden)
 
Hoi hoi,

Mijn zoontje van 16 mnd heeft die fase pas gehad. Na een paar gebroken nachten hebben we hem lekker laten krijsen. Ik weet niet voor wie dat het ergste was, maar met een paar nachten was het over. Dit omdat al we hem gingen troosten het toch niet hielp. En het laten krijsen wel. Ook hij sliep toen heel lang uit. Waarschijnlijk heeft hij gewoon de slaap van die nacht ingehaald.
Tis vervelend, maar ik zou me er niet druk over maken!

Groetjes Bertine
 
Hallo iedereen!

Ik heb momenteel ook zo'n kleine nachtbraker!
Bij het naar bed brengen en verhaaltje lezen gaat alles goed maar zodra ik de kamer verlaat breekt de oorlog los!
Ik heb voor het slapen gaan een vaste structuur, geen suiker en geen wilde spelletjes maar hoe moe hij ook is hij wil niet slapen.
Vanavond was ik al ruim twee uur bezig toen ik er helemaal klaar mee was. Hij bleef gillen en mama roepen maar ik ben stug in de woonkamer blijven zitten, het was vreselijk moeilijk maar hij was na een tijd wel stil!
Ik denk dat ze soms gewoon moeten leren dat het over is met de pret als ze naar bed gaan. Want ook met mijn kanjer is niks aan de hand en hij begint gewoon te babbelen als ik hem op schoot neem.
Ik probeer nu maar gewoon een sterke grens te stellen.

Wel erg fijn hier te lezen dat er meer mensen die ermee worstelen!
Ik ben nu al twee weken hiermee bezig en hoop dat het einde in zicht is!

dikke kus marieke
 
Terug
Bovenaan