<p>Dag allemaal, lang verhaal:</p><p>Onze meid van 16 maanden slaapt sinds een paar weken (de laatste 2 weken het heftigst) steeds heel onrustig. Ze heeft bijna altijd in haar eigen bed geslapen, ons bed is feest (dus bij ons nemen werkt absoluut niet). Wat er gebeurt:</p><p> </p><p>Ze valt 's avonds in slaap en wordt vervolgens elk (half)uur huilend wakker. Diep in de nacht worden de tussenpozen wat langer. Soms moeten we troosten, soms niet en pakt ze zelf na een half minuutje haar speen weer. Afgelopen week begon ze zelfs al te huilen als ik haar op bed legde, ik mocht de kamer niet uit (zelfs blijven aaien over haar hoofdje). In de ochtend wordt ze uiteindelijk ook huilend wakker. De slaapjes overdag zijn ook maar max. 1 uurtje (heeft nooit lange tukjes gedaan), maar daar wordt ze nu ook huilend uit wakker. </p><p> </p><p>De afgelopen weken werd het allemaal steeds wat "erger". Het begon namelijk met 1x huilen ergens in de avond, even troosten en ze sliep de nacht verder. Toen ging ze vaker in de avond huilen, toen ook de nachten. Vervolgens al huilen bij het naar bed gaan, gevolgd door verdrietige slaapjes overdag.</p><p> </p><p>O ja: bij mij is het het ergst... als papa of oma haar op bed doet, verloopt het rustiger. Als ze huilend gaat slapen, lijkt ze namelijk ook onrustiger te slapen en meer te huilen.</p><p> </p><p>Het lijkt de afgelopen paar dagen weer ietsje beter te gaan, maar ik ben nog extreem gespannen van haar gehuil. Vanavond toevallig ook weer als vanouds elk halfuur huilen (ze hoest ook nog eens sinds gisteren). In mijn omgeving is er niemand die zegt "ik herken dat", dat huilen elke zoveel tijd.</p><p> </p><p>Is iemand die dit wel herkent? In de afgelopen tijd ben ik een paar keer bij de huisarts geweest, die geen gekke dingen vond.</p>