16 weken zwanger en gewoon te moe

oke meschien een heel erg onsmakkelijk
of een ongemakkelijk onderwerp maar het zit mij dwars
ik ben 16 weken zwanger
en ik heb sinds het begin van de zwangerschap bijna tot geen energie
nu hebben ik en mijn man haast geen gemeenschap en ja dat heeft af en toe geleid tot beste boze gezichten en conflicten

maar ben ik nu de enige
waar de moeheid al rond de 12 uur a 1 uur smiddags inslaat en soms gewoon de helle dag aanwezig is

het is nu zelfs dat ik me een beetje schuldig voel naar hem toe want hij ken hier niks aan doen
maar tegelijk kan ik hier ook eigenlijk niks tegen doen
maarja wat kan ik nu
woensdag ga ik voor de 2de keer naar mijn VK dus wie weet kan ik mijn futteloosheid eens met haar bespreken
want dit is met de tijd ook niet leuk meer :(
 
Moeheid hoort er wel bij hoor.Vooral de eerste weken.
En ook hebben de meeste zwangere vrouwen minder fut dan voor sex.Is helemaal niet raar.
Op een gegeven moment wordt dat wel weer beter.
Zwanger zijn vergt een hoop energie van je lichaam.
 
Ik heb momenteel ook genoeg aan mijzelf, kinderen, huishouden en werk...manlief komt maar even op een andere plaats terecht in mijn top 3...
Niet leuk maar is niet anders.
Hij houdt zoveel mogelijk rekening met mij.
Helpt in het huishouden en zorgt dat ik s'avonds goed mijn rust pak...Hij ook want we liggen allebei om 10 uur al te slapen :)
 
Ik ben niet supermoe maar ik heb nog steeds geen zin. deze zwangerschap hebben we het misschien 5 keer gedaan. Mijn man vindt het prima... hij vindt het ook best een beetje raar die buik. Dus na de bevalling als we weer een beetje fit zijn, gaan we wel weer de schade inhalen. Ik heb gelukkig een man die er prima een tijdje buiten kan...
 
daam, maak je geen zorgen hoor, die vent moet zichzelf maar even vermaken. als hij daar een punt van maakt heb jij meer reden een boos gezicht te trekken dan hij ;) hij heeft het erin gestopt en hij zal dus ook met de nadelen moeten leren leven 9 maanden lang :p

idd wat iemand anders al zei, even je hb laten checken maar onthoud dat je lijf ineens een volledig andere hormoonhuishouding krijgt, waar je ook flink moe van kunt zijn. bij de meeste vrouwen wordt dat wel wat minder vanaf een week of 16 maar er zijn nou ook eenmaal zat vrouwen waar het 9 maanden blijft hangen.

mijn eerste twee zwangerschappen had ik er geen last van maar bij deze ben in voor 12 uur 's middags al helemaal op en dan doe ik niet eens wat... TIP: accepteer alle hulp die men je aanbied, als je drie keer nee bedankt zegt bieden ze het niet meer zo snel aan, pak je rust wanneer dat kan en ik weet niet of je werkt, maar als het je in zo'n mate belemmerd zou ik ook even op je werk aangeven dat het teveel is. ik ben vanaf 14 weken 50 procent in de zw gegaan omdat ik gewoon te moe was om auto te rijden en dat leidt natuurlijk alleen maar tot gevaarlijke situaties!

je kindje is hard aan het groeien, je lijf loopt een inwendige marathon en dat verbruikt nou eenmaal veeeel energie! pak die rust dus en die kerel moet maar even wachten hoor! zijn maar weinig zwangere vrouwen (die ik ken iig) die een sexbom blijven tijdens de zwangerschap en de cijfers wijzen dan ook uit dat de meeste vrouwen er soms weken geen fut/zin in hebben! en gemok helpt al helemaal niet je in de sfeer te brengen als je eenmaal weer wat meer energie over hebt straks! Ik hoop dat je je mannetje meeneemt naar de vk, die zal je vast vertellen dat het normaal is dat je even minder aan sex toekomt!
sterkte en hopelijk wordt het snel minder!
 
Ik herken het helemaal!!!
Ik ben nu 15 weken zwanger.
En ook erg moe!!
Ik kan in de ochtend wakker worden en dan eten en drinken en een uurtje later val ik gewoon weer in een hele diepe slaap. Ons sexleven staat ook op een laag putje!!
maar het is zo!! mijn vriend kan er soms ook erg verveelend over doen. maar als hij begint te mopperen val ik al weer in slaap haha

Ik hoop dat dit allemaal we weg gaat. Ook voor jou!!!
 
Terug
Bovenaan