16 weken zwanger, placenta voorkant, baby voelen?

Hoi allemaal,

Komend weekend ben ik 16 weken zwanger. Mijn placenta ligt aan de voorkant, dus ik ging er vanuit dat ik voorlopig nog even zou moeten wachten tot ik de kleine zou kunnen voelen. Maar nu voelde ik gisteren ineens tot 2 keer toe een soort trilling een stukje onder mijn navel. Ik heb nog nooit eerder zoiets gevoeld en ik dacht eigenlijk gelijk, is dat de kleine die beweegt? Maar omdat ik dacht dat het nog niet kon durf ik niet echt op mijn gevoel te vertrouwen. Vandaag voelde ik weer lichte trillinkjes/borreltjes. Ik kan het niet zo goed uitleggen.

Zijn er misschien meer die ervaring hebben met de placenta aan de voorkant en toch vroeg de baby voelen? En bleven jullie het vanaf toen ook voelen? Ik ben heel benieuwd!

Liefs
 
Hier nu 20 weken zwanger van een 3e kindje. De placenta ligt nu ook voor (bij m'n andere twee kinderen niet) De andere twee voelde ik rond 19 weken licht.
Nu voelde ik het met 15 weken al, dacht ik. Nu ben ik dus 5 weken verder en ik voel het soms licht denk ik, maar 't is nog steeds niet heel duidelijk. Ik vind het lastig om te bepalen wanneer je buik of darmen ploppen en wanneer het echt de baby is haha. Maargoed, ik voelde het dus denk ik al wel met 15 weken maar nu we 5 weken verder zijn is het nog steeds niet heel duidelijk..
 
Ik heb de placenta ook voorliggen en hrb ongeveer rond de 17 weken de kleine voor het eerst gevoeld. Bij mij was dit dan wel in het begin eigenlijk alleen aan de zijkanten van mn buik (waar dus waarschijnlijk geen placenta meer ligt). Vanaf 20 weken voelde ik de kleine echt duidelijk meerdere keren per dag en was ik er ook pas echt zeker van dat het idd de kleine was die ik voelde.
 
Ik had de placenta ook voor en ik begon met week 15 te twijfelen of het idd de baby was of mn darmen ofzo. Ik voelde het soort van rommelen. Was de eerste zwangerschap dus geen idee wat ik hoorde te voelen...
Met 17 weken voelde ik echt duidelijk schopjes en een paar dagen daarna kon zelfs mijn man het voelen met zijn hand op de buik. Dus het kan best hoor!
 
Bij mij ook de placenta volledig over de buik.
Dit is mijn eerste kindje en ik had ook gehoord dat het lang kon duren voordat ik wat zou voelen. Maar bij precies 18 weken voelde het alsof er belletjes onder mn navel knapten zeg maar.
Rond 20 weken werden het echt wat sterkere bewegingen.
 
Ha! Ik ben nu zwanger van de tweede en ook nu weer ligt mijn placenta voor.
Al vanaf 15/16 weken voelde ik nu de ‘ploppende belletjes’ die ik herkende van de eerste keer. De eerste keer was dit rond 18 weken (misschien toen ook al wel wat eerder, maar nu herkende ik het eerder..). Dus kan zeker dat je al wat voelt.
 
Twee keer de placenta aan de voorkant gehad met de zwangerschappen. De eerste voelde ik licht vanaf 17 weken en met 19 weken wist ik het zeker. Deze keer voelde ik het vanaf 13/14 weken. En toen vanaf 16 weken 2 weken lang helemaal niks, maar vanaf 18 weken steeds duidelijker. 
Bij beiden kon ik het vanaf 22 weken aan de buitenkant voelen.
 
Terug
Bovenaan