17 weken zwanger en 5 kilo afgevallen

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's,

Ik ben nu 17 weken zwanger en de eerste weken in totaal 5 kilo afgevallen, en nadien nog geen gram aangekomen.... Volgens de gyn kan het geen kwaad en ik begin heeeeel lichtelijk een buikje te krijgen, maar is het wel zo normaal??
Ik heb geen extreme trek ofzo, eet gewoon netjes 3 keer per dag. en 2 stuks fruit.  
Ben in het begin niet afgevallen door  misselijkheid ofzo, maar ik denk wel omdat ik gestopt ben met de borstvoeding van de eerste. Zal dat het dan misschien zijn? Wie herkend dit? Ik vooel me verder super hoor en met de kleine is het ook prima.

Groetjes  

Hoi Suno,

Ik wilde even op je berichtje reageren. Ik ben nu 12 weken zwanger en al 8 kilo afgevallen. Moet nu wekelijks naar de verloskundige die mijn gewicht en urine controleert. Bij mij komt het echter wel door misselijkheid, dus ik hoop dat dit nu heel snel over is en wat beter gaat.
Succes met je zwangerschap.

Hallo,

Ik ben nu 14 weken zwanger en ik ben 8 kilo lichter komt ook daar het overgeven en minder eten maar volgens de verloskundige kan het geen kwaad.
Heb nu zetpillen maar die helpen ook niet iedere dag.

Succes allemaal,
Sas

Tijdens mijn eerste zw.schap viel ik ook 5 kilo af, kwam pas weer wat aan na de 20 weken en toen begon mijn buik ook pas zichtbaar te worden.
Kwam door minder eetlust en niet door  misselijkheid.
Uiteindelijk kreeg ik een buik waarvan mensen zich afvroegen die dachten dat het er wel 2 moesten zijn en was zoonlief ruim 9 pond!

Bij mijn 2e zw,schap begon ik te groeien zodra ik zwanger was zo'n beetje... in kilo's dan, buik viel wel mee eigenlijk. En bij de 3e... viel ik eerst weer af, maar het groeien begon wel sneller dan bij de 1e. Wederom een grote knul trouwens van 9,5 pond.

Dus als je kindje hetverder goed doet en de gyn/vk het ook allemaal prima vindt gaan.... genieten van de gedachte dat alles wat er niet aan komt ook niet af hoeft

groetjes,
Marije

Ik ben inmiddels bijna 40 weken. Toen ik 33 weken was, was ik in totaal 11 kilo aangekomen. Op zich vrij netjes. Toen bleek echter dat ik zwangerschapssuiker had en ben ik op "dieet" gezet, dus geen snoep ed meer. Sinds die tijd ben ik al 5,5 kilo afgevallen, waarschijnlijk doordat ik dus geen suiker meer eet. Volgens de vk kan het geen kwaad, de kleine pakt toch wel wat hij/zij nodig heeft. Zolang  ik me  niet ziek/zwak/misselijk voel, is er volgens haar niets om  me zorgen over te maken. Ik zal dus na deze zwangerschap lichter wegen dan ervoor, heeft ook wel weer zijn voordelen...

Kortom: zolang jij je goed en lekker voelt en het met de kleine goed gaat, is er niks om je zorgen over te maken. Je hoort wel vaker dat vrouwen onbewust afvallen tijdens de zwangerschap.

Hoihoi,

Bij de oudste was ik ook veel afgevallen in het begin. Kwam vooral doordat ik geen warm eten kon eten en dan maar 1 boterham nam. Ben toen uiteindelijk de hele zwangerschap maar 7 kilo aangekomen dus uiteindelijk woog ik na m'n zwangerschap minder dan ervoor. Sommigen zeggen dat het daardoor kwam dat ik geen borstvoeding kon geven (had geen reserves) maar of dat zo is weet ik niet.

Owja, m'n zoontje woog 4250 bij z'n geboorte en was 56 cm lang...

Groetjes,
Jo

Hoi hoi,

Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik in de eerste 3 maanden 18 kilo afgevallen (ok, ik was niet bepaald de slankste, maar toch :)). Dit wel ivm extreme misselijkheid. Uiteindelijk was ik weer 11 kilo aangekomen (dus per saldo nog 7 kilo lichter dan voor ik zwanger werd). Ik ben toen 8 maand misselijk geweest en overgegeven.

Nu ben ik bijna 39 weken zwanger van de tweede en ook nu weer erg misselijk geweest. Gelukkig niet zo lang, "maar" 4 maand en tot nu toe ben ik 1 kilo aangekomen. Ik denk dus dat er in totaal ongeveer 10 kilo af is, want mijn buik is wel netjes gegroeid. Volgens de vk en de gyn zal het kindje ongeveer 7 pond wegen bij de geboorte, dus heel gemiddeld.
Ik kon nu gelukkig wel redelijk eten, de vorige keer niet. Tijdens mijn vorige zwangerschap zeiden de gyn en vk ook: het kindje neemt wat het nodig heeft, jij komt op de tweede plaats. Dus maak je niet al te veel zorgen, het komt goed!

Groetjes Platvoetje
mv Amy 17-12-2006 en 38w 4d zwanger

Bedankt voor jullie reacties. Al lees ik wel dat de meeste toch zijn afgevallen omdat ze misselijk waren. En dat is bij mij dus niet het geval. Maar inderdaad, wat er nu niet aankomt, hoeft er straks niet af.. En de kleine doet het goed. En hij ligt ook een beetje voor in de groei... Maar ook dat kan weer bijtrekken. Dat weet ik wel van de eerste.

Geniet van jullie zwangerschap
Groetjes

Terug
Bovenaan