17 weken zwanger en nog geen buik

Hey dames,

Het zullen misschien wel de hormonen zijn maar kan me inmiddels zo zorgen maken omdat het nog niet zichtbaar is dat ik zwanger ben. Krijg vaak de vraag/opmerking, nou je bent nog wel heel dun, je ziet echt nog niet dat je zwanger bent of groeit het wel goed? Wel draag ik vanaf week 10/11 een positiebroek omdat die lekkerder zit. Mijn verloskundige zegt dat het vaker voorkomt dat de buik pas later groeit, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Verder groeit de kleine wel goed, we hebben namelijk bij 16 weken nog een echo gehad en hij was zelfs al iets groter dan het gemiddelde bij 16 weken.

Wat is jullie ervaring met de groei van jullie buik?

Groetjes Melanie

Hoi Melanie,
De groei van de buik is bij iedereen anders. Ik heb vriendinnen waarbij je het al heel snel zag en vriendinnen die zelfs nu met 22 weken nog bijna plat zijn. Het ligt er ook aan hoe je kindje ligt. Als hij helemaal naar achteren ligt dan heb je een veel kleinere buik. Of als de placenta voor ligt. 
Als je kindje gewoon goed groeit hoef je je nergens zorgen om te maken. Ik snap dat je graag een buikje wil, je bent trots dat je zwanger bent dus iedereen mag het zien. Het komt vanzelf wel en wel 1 voordeel, hoe kleiner je buik hoe minder striae :)
Groetjes

Bij mij zag je het pas met 22/24 wk, zelf zag ik iets een hobbel met 20, maar dat was niet echt zichtbaar. Toendie er eenmaal zat was het ook echt een klein maar duidelijk koepeltje hihi. Met 30 wk zag ik er pas echt “zwanger” uit. Toen ik bevallen was zeiden ook veel mensen van nu al?? Zo ver was je toch niet?? Terwijl ik ruim overtijd heb gelopen hihi verschilt ook enorm per persoon, ligging baby, bouw

Hoi! Bij mij ging je pas echt een buikje zien rond de 25 weken. De baby ligt vrij diep in mijn buik; ik heb een normaal postuur (maat 38/40). 
Ik ben nu 37 weken zwanger en mijn buik is nog steeds bescheiden; de baby hebben ze nu geschat op ruim 3 kilo.

Hey Melanie, het heeft bij mij ook echt tot na de 20 weken geduurd voordat er een zwangerschapsbuikje begon te komen. Hoewel ik daar in het begin geen moeite mee had (want: nog lekker je gewone truien dragen zonder dat deze oprkuipen), vond ik het op een gegeven moment niet meer zo fijn. Iedereen let toch op je buik, en bij het zwanger zijn "hoort "een buik. Mijn ervaring is dat deze vanzelf komt en het belangrijkste blijft dat in je buik alles goed gaat! 

Mijn schoonzus is nu rond de 24 weken en je ziet bij haar nog nagenoeg niks! Toch is de groei van de baby goed volgens de vk. Het zal dus inderdaad wel vaker voorkomen :) 

Hi Melanie,
Ik begrijp goed dat je graag wil laten zien dat je iets prachtig meedraagt, en dat het vervelend is dat mensen er wat over te zeggen hebben of er een opmerking over maken.
Bij mij is juist het tegenovergestelde. Bij is het vanaf 10wk al zichtbaar en draag de baby er naar voren. Het commentaar wat ik dagelijks krijg, is dat mijn buik wel heel flink is en of het er echt geen twee zijn. Ik ben nu bij 35wk en iedereen denkt dat ik al over tijd ben.
Andere hebben nou eenmaal graag commentaar en een mening klaar, maar beseffen vaak niet wat het met een zwangere doet.
Succes met je zwangerschap en gewoon lekker genieten.

Terug
Bovenaan