17 wkn zwanger en nog steeds doodmoe

Ik ben nu 17 weken zwanger en nog steeds erg moe. Dit had ik bij de eerste niet. Ik spuit iedere 6 weken vitamine B12, omdat mijn lever minder goed werkt. Nu komt daar ook wel een beetje mijn energietekort vandaan, maar normaal als ik de spuit net gehaald heb dan barst ik weer een week of 2 van de energie en dat was bij de eerste ook zo. Nu merk ik niets van de spuit en ben ik alleen maar moe. Ik wordt er gewoon wanhopig van. Ik hoop dan ook dat jullie het misschien herkennen en goede tips voor me hebben.

Angela
 
Ik ben deze zwangerschap ook vreselijk moe,
ga zodra de kids naar school zijn weer terug naar bed tot ik ze weer halen moet.
Het ligt niet aan bloedarmoede of vitamine tekort want alles is goed.
Maar ja, heb al 5 kids, in de leeftijd van 12, 12, 10, 7 en 6 en ben "al" 38 dus daar komt het bij mij vandaan.
Het is vervelend, maar geef er aan toe als het kan, dat is het advies wat ik van mijn verloskundige krijg.

 
Misschien kan je je bloed laten onderzoeken, hb enz. Misschien heb je nu nog meer vit. b12 nodig, ik weet helemaal niet of dat kan, hoor. Maar je kan het vragen aan je verloskundige of je huisarts.
 
Hoi,
Ik zou het even aangeven bij de vk zodat ze idd wat dingetjes kunnen controleren, maar het kan er dit keer ook gewoon bij horen, ik ben bij de oudste 9mnd ontzettend moe geweest en kon de hele dag wel slapen, terwijl al mn bloedwaardes ed gewoon goed waren!
En een tip; ga gewoon lekker liggen als je er de kans voor hebt, je lichaam vraagt erom, ik weet bij de oudste dat vaker gezegd werd, ja als je zoveel slaapt blijf je vanzelf moe, maar bij mijn volgende zwangerschappen heb ik dit totaal niet zo gehad dus het lag echt niet aan mij!
Liefs MJ
 
ik ben deze keer ook zo moe. Maar weet niet of dat komt door de zwangerschap of door mijn slaapgebrek.
meestal gaan we pas tegen 12 uur slapen (niet bewust maar meestal nog laat werken) en om kwart voor 7 is onze zoon wakker......gaaaaaaap
Zelf zit ik er nu helemaal doorheen. niet alleen met de moeheid maar met alles.
Ik merk dat ik niet goed voor mezelf zorg. Bij de eerste voelde ik de kleine elke dag trappelen. nu (met twijfel) 1 x per dag of zo. Soms helemaal niet. Ik ben bang dat ik door mijn druke dagindeling de baby "verwaarloos".

ik ieder geval : ik ben doormoe !!!
 
Hallo Angie!

Jeetje, heftig! Ik kan me voorstellen dat je je wanhopig voelt! Je lichaam is nu met topsport bezig en dat eist veel van je lichaam. Misschien een idee om wat vriendinnen op te trommelen die je helpen met huishouding of andere dingen die nog moeten zodat jij je tevreden kan neergeven?
Of na elke "drukke" handeling een rustmoment inlassen i.p.v. in één keer alles doen...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je je snel wat fitter voelt!

Succes..........
 
Ook ikke ben nog steeds bekaf en 27 weken! Deels door hartritmestoornissen, maar deels ook "gewoon" omdat ik zwanger ben. Remedie:
Rustig aan doen, niet alles tegelijk en gewoon toegeven aan moeheid. En voor de zekerheid kun je je bloedwaarden nog eens testen.
 
haha het is net of ik mijn eigen verhaal lees!

Ik ben 16 weken en ook nog zo moe..
Elke 4 weken krijg ik een b12 injectie ivm een darmaandoening die daardoor dit niet voldoende opneemt, misschien een idee voor jou?

Verder geen tips sorry..
 
Terug
Bovenaan