18 jaar en grote kinderwens

<p>Hey lieve mensen,  Mijn naam is Elise en ik ben 18 jaar. Ik heb nog al wat moeilijkheden en al wat doorstaan. Mijn kinder wens is heel groot. Alleen ik zit nog op school en woon nog thuis. Mijn vriend en ik zijn allebei klaar voor een kindje alleen snappen dat het nu nog niet het juiste moment is. Ik heb alleen heel veel moeilijkheden ontremd dit onderwerp ik wil namelijk zelf nu al een kindje ik roep al vanaf mijn 12 dat ik kinderen wil. En ik weet niet goed wat ik hier mee moet doen. Mijn hoofd laat mij vaak denken dat ik zwanger ben terwijl dat niet zo is. Ik heb ook niemand waarmee ik hier over kan praten.    Gr Elise </p>

Hoi Elise,
Wat vervelend dat je er met niemand over kan praten..
Stel nou als je je school af hebt en je hebt een leuke baan een leuk eigen huisje dan kan je een kindje veel meer bieden dan nu!
Ook zeg je dat je nogal wat moeilijkheden hebt meegemaakt misschien is het verstandig om eerst helemaal alles goed te hebben voor jezelf voordat je aan kinderen begint.. Zodat je ze ook alles kan geven! 
En meid je bent nog maar 18, geniet van alles wat het leven te bieden heeft probeer er iets moois van te maken.
Moeder worden kan ook over 5 jaar en hoe fijn zou het zijn als je dat helemaal zelf zou kunnen doen met je vriend zonder afhankelijk te zijn van bijvoorbeeld je ouders! (En dan ben je nog steeds heel erg jong)
Ik hoop voor je dat je het een beetje los kan laten en je kan focussen op dingen die meer bij jou leeftijd passen. Geniet! Je bent maar 1 keer jong..?

Ach meisje, 18 is echt nog heel jong. Hoe lang ben je samen met je vriend? Ik zou echt eerst je school afmaken. Jullie beide! Want hoe mooi is het als je je kindje straks zo veel meer kan bieden. Ik wist ook al vanaf 15/16 dat ik dolgraag kinderen wilde. Maar toen ik 19 was, besloten mijn vriend en ik na ruim 3 jaar tich uit elkaar te gaan.  Ik ben gaan reizen, in het buitenland gaan wonen en opleidingen gaan volgen. Ik ben nu 29 en zwanger van de eerste. Niet precies zoals ik het me had ingebeeld toen ik 18 was, maar wel heel wat meer ervaring opgedaan en heel wat meer centjes op de bankrekening, koophuis etc en een goede partner.
Mijn advies kan alleen maar zijn, wacht ermee! Ga jezelf eerst ontdekken 

Ik denk dat meer meiden een kindje willen. Je wil denk ik graag ook n goeie basis hebben? Diploma, baan, huisje, miss een auto, wat spaargeld? Je kan nog zo lang moeder worden, geniet ook nog van je vrijheid. Maak een verre reis, ga naar feestjes of festivals. Vergis je niet, dat leuke plaatje dat je overal ziet van die leuke babys, laten niet zien dat je ook met een huilbaby kan zitten met allergie/reflux/andere moeilijkheden..gebroken nachten.. je moet altijd thuis zijn voor je kindje of oppas regelen, je kan nooit meer zomaar uit eten of naar de bios. Lekker backpacken zit er ook niet meer in. Plus, je vriendinnen hebben denk ik ook geen baby en zitten vast niet te wachten op een afspraakje bij een speeltuin of verhalen over het eerste kruipje enz.. dus denk niet te romantisch, het is ook zwaar en je kan over 5 jaar ook nog mama worden (mits het je gegeven is). Maar in the end is t jouw (jullie) keuze. Maar thuis wonen, en schoolgaand zonder vast inkomen lijkt me niet de basis waar je t liefst mee start. Succes! Ps: kan je niet oppassen op een lief kindje uit de buurt en daar af en toe wat leuks mee doen? 

Ik denk dat meer meiden een kindje willen. Je wil denk ik graag ook n goeie basis hebben? Diploma, baan, huisje, miss een auto, wat spaargeld? Je kan nog zo lang moeder worden, geniet ook nog van je vrijheid. Maak een verre reis, ga naar feestjes of festivals. Vergis je niet, dat leuke plaatje dat je overal ziet van die leuke babys, laten niet zien dat je ook met een huilbaby kan zitten met allergie/reflux/andere moeilijkheden..gebroken nachten.. je moet altijd thuis zijn voor je kindje of oppas regelen, je kan nooit meer zomaar uit eten of naar de bios. Lekker backpacken zit er ook niet meer in. Plus, je vriendinnen hebben denk ik ook geen baby en zitten vast niet te wachten op een afspraakje bij een speeltuin of verhalen over het eerste kruipje enz.. dus denk niet te romantisch, het is ook zwaar en je kan over 5 jaar ook nog mama worden (mits het je gegeven is). Maar in the end is t jouw (jullie) keuze. Maar thuis wonen, en schoolgaand zonder vast inkomen lijkt me niet de basis waar je t liefst mee start. Succes! Ps: kan je niet oppassen op een lief kindje uit de buurt en daar af en toe wat leuks mee doen? 

Ik sluit me aan bij wat StephW zegt. Als je met jezelf in de knoop zit door je verleden dan kun je daarvoor in therapie gaan. Bespreek het met je huisarts. Een kind is niet verantwoordelijk voor jou geluk. Een kind is geen lijm die je relatie kan redden als het minder gaat etc etc. 
Een stabiele basis is belangrijk en zorgt ook voor rust. Wat kun je je kind nu bieden? Liefde en geborgenheid kost niets maar daarnaast heeft een baby ook spullen nodig. Deze kun je tweedehands kopen maar daar stopt het niet bij. Besef dat wanneer je een kind krijgt je zelf nooit meer echt op nummer 1 staat. 
Leef je leven. Maak een verre reis, spontane roadtrips, word een keer dronken met vriendinnen en eet daarna pizza/patat. Ga naar feestjes/festivals. Winkelen zonder zorgen, maak je opleiding af en zoek een leuke baan.
Het klinkt misschien hard wat ik zeg. Een kind krijgen en hebben is prachtig. Absoluut ♥️  
Echter er komt veel bij kijken. Mn zusje is gepland piepjong moeder geworden. Vaak snauwt ze mijn neefje af terwijl hij dingen doet die heel normaal zijn voor en kleuter. Puur uit moeheid of frustratie omdat ze bijvoorbeeld niet uit kan gaan wanneer haar vriendinnen zonder kinderen uitgaan. 
Succes en sterkte met de keus van jou en je vriend 

Ik denk dat er een aantal dingen heel belangrijk zijn in dit soort situaties. Ja je bent jong, maar leeftijd zegt niet alles vind ik. 
Wat wel telt is een stabiele basis voor een kleine. Je geeft aan nog op school te zitten en thuis te wonen. Dit zijn zaken die je toch echt op orde moet hebben voordat het in mijn ogen verstandig is om aan een kindje te beginnen. Een kleine heeft niet alleen liefde nodig, maar ook een veilig thuis en voldoende spullen. Hoe fijn is het als je dat over een paar jaar kan bieden zodra je je diploma hebt, werkt en samen met je vriend in een eigen huisje woont. Een kind kost geld en natuurlijk kun je het e.e.a. tweedehands aanschaffen en kun je keuzes maken in je uitgaven, maar dan moet er wel een inkomen zijn. 
Opmerkingen hierboven (ook al zijn ze heel goed bedoeld) over verre reizen, stappen, dronken worden en pizza eten zijn niet altijd passend bij de persoon. Ik weet niet waar jij gelukkig van wordt en wat jij leuk vindt om te doen in het weekend, maar als ik naar mijzelf kijk maak je mij doodongelukkig met een verre reis of een bezopen avond in de kroeg. Ieder persoon is anders!
Besef je wel heel goed dat jouw omgeving (denk aan vriendinnen etc.) mogelijk nog in een hele andere levensfase zitten en jouw kinderwens niet begrijpen. Daarnaast zal de kleine altijd op nummer één komen en moet je klaarstaan wanneer hij/zij jou echt nodig heeft. Dit is een hele grote verantwoordelijkheid!
Denk hier echt goed overna en stel duidelijke prioriteiten! Een kind is geen accessoire.

Ik wilde oook vroeg een kindje ben blij dat dat niet gebeurt is ook ik had veel problemen en dacht als ik baby heb gaat over gelukkig niet diekeuze gemaakt ik woonde ook nog thuis .  Ga eerst een basis leggen eigen huis samen wonen en vastigheid.  Ik ben nu 24 en ben nu 20 weken zwanger en ik ben blij dat nu is dan eerder want zwangerschap is heel mooi maar ook emotioneel . Dat je niet weet wat er is en allemaal emoties en gevoelens. 
Ik zal echt nog wachten uit eigen ervaring ik ben nu samenwonend getrouwd vaste baan ik een curses en werk . En ben nu veel prettiger in me vel iedereen staat er achter als ik eerder zwanger werd hielp me familie wel maar stonden ze niet achter.  Je kan baby uitzet zo duur maken en goedkoop maar alsnog baby's zijn niet goedkoop en wij hebben nu de ruimte en geld er voor met goed sparen en vastigheid 

Terug
Bovenaan