18 maanden cb brengt huisbezoekjes....

Volgens mij doen ze het hier ook niet hoor. Als ze het wel deden zou ik dat niet erg vinden. Ik heb niks te verbergen. Ik denk ook niet dat de moeders die hier typen dat ze het onzin vinden wel iets te verbergen hebben hoor. Laat maar komen. Ik zou het wel vervelend vinden als ze dan verder gaan zeuren dat wij hier niet alles veilig hebben ofzo.. Ik ga namelijk niet alles wegzetten voor Tyche, ze moet maar leren dat ze er niet aan mag komen.

Groetjes Kirsten

Ps: Ik denk wel dat wanneer een kindje mishandeld word en de ouders kunnen dat op het cb verbergen, ze dit thuis ook wel kunnen.

Hier worden ook huisbezeokjes gedaan met 18 maanden. Heb er eigenlijk nog niet zo over nagedacht, maar bij ons mogen ze komen hoor.

Ik ben het wel met Kirsten eens.  Mishandeling (welke vorm dan ook) kunnen ouder(s) altijd goed verbergen hoor. Helaas spreek ik uit ervaring.

Groetjes,
Nelly.

Hier mogen ze ook komen hoor! Ik ben veel te trots op mijn meisje en laat graag zien dat het thuis heel goed gaat.

Ik vind het ook wel zo dat men mag zien dat het goed gaat. Waarom zouden die meiden alleen maar huisbezoeken moeten doen waar ze het vermoeden hebben dat het niet goed gaat. Worden ze ook depri van... Het is dan wel hun beroep, maar toch.
In de verpleging vond ik het ook altijd fijn om te zien dat het ergens goed zat.

Maar ik ben het ook eens met het feit dat ouders mishandeling goed kunnen verbergen, waar dan ook.
Kijk, al vissen ze er maar één uit. Dan is er  toch één kind gered.

Liefs Jeske (mv Ilse)

"Vroeger" (hihihi oud wijf) zat de 18 maanden helemaal niet in het programma. Dus bij mijn oudste twee geen bezoek aan cb, en al helemaal geen bezoek van het CB. Maar omdat men die periode naar 2 jaar te lang vond heeft men de 18 maanden er tussen gestopt. En ieder CB (dus binnen een regio kan het nogal verschillen) mag daar zelf zijn interpretatie aangeven. Zo kiezen ze bij jou voor een
huisbezoek en kon ik hier in A kiezen voor het groepsburo of een individueel buro.

Ach mij leek het wel eens leuk wat meer van die pukkies bij elkaar dus ik ben naar het groepsburo geweest. Jammer vond ik dat aan de hand van stellingen je mening gevraagd werd over opvoedingszaken. En was er niet veel ruimte om juist aan te kaarten van goh ik kom dit tegen hoe ervaringen de andere moeders/vaders dat.

Maar goed hier dus geen huisbezoek (als dat wel zo was geweest had ik ze netjes afgescheept). Waar ik wel benieuwd naar ben is of je na de bevalling iemand op bezoek hebt gehad. Ongeveer een twee weken na de bevalling kwamen ze wel op huisbezoek en ik heb ook al gehoord dat er ouders zijn die met 2 weken al naar het CB moeten komen.

M.

quote: mamma_Ilse reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-11-2007 21:34:38'));
Wel een hele aparte topic mss... alle vrouwen moeten werken bij voorkeur fulltime net als de mannen en ondertussen wel veel kindjes baren tegen de vergrijzing en die kindjes moeten dan maar naar de creche, zodat ze daar opgevoed kunnen worden en later op school. Maar tegelijkertijd wordt er geklaagd dat de school niet volledig verantwoordelijk gehouden kan worden voor de opvoeding.... grrrrr

liefs

Esther

Inderdaad die tegenstrijdigheid. We kunnen niet gemist worden op de arbeidsmarkt, maar als we dan besluiten om te blijven werken omdat we dat zelf willen, dan zijn we ontaarde moeders. En moeten we ons vooral heel schuldig voelen. En als je je dan niet schuldig voelt, moet je je toch op z'n minst daar weer schuldig over voelen.

En als er dan iets met de kinderen is, dan zijn het weer de lastige moeders die zonodig de dingen moeten regelen.
Nou gelukkig ben ik ondertussen zo ver dat ik dara niet zo veel meer van aantrek en ik heb ondertussen ook een hele sociale werkgever gevonden waar deeltijd werken meer regel is dan uitzondering en waar het hebben van 4 kids niet als belemmering wordt gezien maar als een aanwinst.

Beetje off topic, maar ik wilde het toch even kwijt.

M.

Hier is het geloof ik de bedoeling dat je met 18 maanden weer op komt draven. Ik heb echter de 14 maandenbeurt bewust overgeslagen (inentingen had ze al eerder gehad ivm vakantie) omdat ik het echt helemaal spuugzat was. De wvp niet, maar de arts des te meer! Voorbeelden:
       allereerste x: Nou de borstvoeding zul je wel geen moeite meer voor hebben gedaan he?! Toen ze zag dat ik in overleg met de wvp was overgestapt op de fles. Direct een schreeuw dat ik veel te weinig voeding gaf, tot ze zag dat ze maar 5 pond was, en dus iets minder nodig had dan een kind van 5 kilo. Douwde ook zonder  pardon een vinger achter in haar keel om te voelen, dat vond ik erg ranzig bij en kind van 4 weken.
       Keren daarna telkens aan de heupen zitten wrikken of ze geen probleem kon vinden. Moest extra terugkomen. Op zich prima, maar de kinderfysio (die ik ivm voorkeurshouding zelf had ingeschakeld, vond zij niet nodig, huisarts en fysio, en later een vervangende CB-arts  wel) kon perfect aanwijzen dat de redenatie vd arts niet klopte
       Had er commentaar op dat met 4 maanden de eerste tand er was, was veel te snel. Alsof ik ze zelf open had gesneden ofzo. Had ik ze dan terug moeten duwen?
       Kneep mij bij het voordoen hoe ik Lydia in houdgreep mneost houden bij inentingen, terwijl dat bij de wvp altijd prima ging. Laatste x gaf ze pas na mijn vragen toe dat ze het niet goed had gedaan, kind had 2 weken een gigantisch blauwe bovenarm.
       Met 9 maanden was het een schande dat ze potjes kreeg: was mijn eigen schuld, ze had me vast al gewaarschuwd dat ze de eerste niet  zou zijn  die met 2 1/2 jaar nog alleen maar 6maandenpotjes at (terwijl Lydia allang stukjes at en gek is/was op allerlei aparte smaakjes in de Duitse potjes, zelfs hert, lam en pastinaak). En wanneer ik dan toch eens een keer de meoite nam om zelf  te gaan  koken voor mijn kind...
       Met de inentingen (12,5 maand) zag ze Lydia langs een tafel lopen, oh wat goed. Toen ik zei dat ze ook al los stond (2 weken later liep ze als een kievit) vroeg ze nota bene: weet je dat wel zeker, dat is wel heel vroeg?!
       Ik had gewoon elke keer als ik weer moest 2 weken lang een knoop in mijn maag, terwijl Lydia het altijd prima deed en nog doet, en de wvp bevestigde dat ook iedere keer weer. Heb nog nooit iets te vragen gehad, en ook nooit tips gekregen waar ik iets mee kon, het gaat gewoon altijd goed en  aan die rare  fratsen om elke avond met 2 personen een hele voorstelling vh tandenpoetsen maken geef ik gewoon niet toe, er zijn nl ook kinderen die geen problemen maken van dat soort dingen, zoasl Lydia, maar dat snapt/gelooft ze blijkbaar niet...

Een week na het niet nagekomen 14maanden consult  werd ik gebeld door de wvp en heb mijn hele verhaal gedaan. Die klachten kwamen dus vaker voor over haar, maar er durfden maar weinigen hun mond open te trekken. Ze ging het ook aankaarten bij haar. Ik had in de wachtkamer ook al een keer dezelfde geluiden opgevangen bij andere moeders toen de ass ff weg was en wij zaten te fluisteren over onze klachten. Nu belt zij mij in januari op of ik nog wil komen (wat ik bij haar in principe best wil, tijdens dat gesprek was ik nog bang voor ene confrontatie met de arts als ze tegelijk werken, maar daar sta ik boven heb ik nu besloten). Andere optie is een andere arts, maar dan moet ik ook een andere wvp. Nu is mijn tegenvoorstel: ik blijf wel naar haar gaan, en als Lydia een arts moet zien, dan maar een andere (heb daar een keer een statige oude dame als arts gehad die wel superflexibel was, terwijl mijn eigen pas een jaar of 40 is). En als dat niet kan zien ze me pas weer met de 3 j 9m spuit verschijnen. Er komt hier troch geen tweede dus dat kan ik makkelijk volhouden

Pff, sorry voor het lange verhaal, maar heerlijk om het een keer neer te kunnen pennen. Kwam mijn scriptie ook maar zo gemakkelijk uit mijn toetsenbord rollen.
Groetjes, Rianne en Lydia

hoi rianne
bij ons op het cb zijn er meerdere moeders die alleen maar
bij de wvp komen en absoluut niet meer bij de arts
ze komen alleen voor de entingen en om te kijken of ze
voldoende groeien en gaan voor de rest naar hun huisarts
ik krijg soms de indruk dat kindjes volgens een boekje moeten groeien en
ontwikkelen en dat het anders niet goed is
laat je door hun niet gek maken

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Ik laat me ook niet mee rgek maken hoor! Deed ik wel, maar ik weet hoe goed het gaat met ons lieve en gemakelijke maar soms ook pittige meisje, en dat ik een prima moeder ben voor Lydia, dus ze kunnen me mooi de boom in, zeker die arts.

Terug
Bovenaan