Hier is het geloof ik de bedoeling dat je met 18 maanden weer op komt draven. Ik heb echter de 14 maandenbeurt bewust overgeslagen (inentingen had ze al eerder gehad ivm vakantie) omdat ik het echt helemaal spuugzat was. De wvp niet, maar de arts des te meer! Voorbeelden:
allereerste x: Nou de borstvoeding zul je wel geen moeite meer voor hebben gedaan he?! Toen ze zag dat ik in overleg met de wvp was overgestapt op de fles. Direct een schreeuw dat ik veel te weinig voeding gaf, tot ze zag dat ze maar 5 pond was, en dus iets minder nodig had dan een kind van 5 kilo. Douwde ook zonder pardon een vinger achter in haar keel om te voelen, dat vond ik erg ranzig bij en kind van 4 weken.
Keren daarna telkens aan de heupen zitten wrikken of ze geen probleem kon vinden. Moest extra terugkomen. Op zich prima, maar de kinderfysio (die ik ivm voorkeurshouding zelf had ingeschakeld, vond zij niet nodig, huisarts en fysio, en later een vervangende CB-arts wel) kon perfect aanwijzen dat de redenatie vd arts niet klopte
Had er commentaar op dat met 4 maanden de eerste tand er was, was veel te snel. Alsof ik ze zelf open had gesneden ofzo. Had ik ze dan terug moeten duwen?
Kneep mij bij het voordoen hoe ik Lydia in houdgreep mneost houden bij inentingen, terwijl dat bij de wvp altijd prima ging. Laatste x gaf ze pas na mijn vragen toe dat ze het niet goed had gedaan, kind had 2 weken een gigantisch blauwe bovenarm.
Met 9 maanden was het een schande dat ze potjes kreeg: was mijn eigen schuld, ze had me vast al gewaarschuwd dat ze de eerste niet zou zijn die met 2 1/2 jaar nog alleen maar 6maandenpotjes at (terwijl Lydia allang stukjes at en gek is/was op allerlei aparte smaakjes in de Duitse potjes, zelfs hert, lam en pastinaak). En wanneer ik dan toch eens een keer de meoite nam om zelf te gaan koken voor mijn kind...
Met de inentingen (12,5 maand) zag ze Lydia langs een tafel lopen, oh wat goed. Toen ik zei dat ze ook al los stond (2 weken later liep ze als een kievit) vroeg ze nota bene: weet je dat wel zeker, dat is wel heel vroeg?!
Ik had gewoon elke keer als ik weer moest 2 weken lang een knoop in mijn maag, terwijl Lydia het altijd prima deed en nog doet, en de wvp bevestigde dat ook iedere keer weer. Heb nog nooit iets te vragen gehad, en ook nooit tips gekregen waar ik iets mee kon, het gaat gewoon altijd goed en aan die rare fratsen om elke avond met 2 personen een hele voorstelling vh tandenpoetsen maken geef ik gewoon niet toe, er zijn nl ook kinderen die geen problemen maken van dat soort dingen, zoasl Lydia, maar dat snapt/gelooft ze blijkbaar niet...
Een week na het niet nagekomen 14maanden consult werd ik gebeld door de wvp en heb mijn hele verhaal gedaan. Die klachten kwamen dus vaker voor over haar, maar er durfden maar weinigen hun mond open te trekken. Ze ging het ook aankaarten bij haar. Ik had in de wachtkamer ook al een keer dezelfde geluiden opgevangen bij andere moeders toen de ass ff weg was en wij zaten te fluisteren over onze klachten. Nu belt zij mij in januari op of ik nog wil komen (wat ik bij haar in principe best wil, tijdens dat gesprek was ik nog bang voor ene confrontatie met de arts als ze tegelijk werken, maar daar sta ik boven heb ik nu besloten). Andere optie is een andere arts, maar dan moet ik ook een andere wvp. Nu is mijn tegenvoorstel: ik blijf wel naar haar gaan, en als Lydia een arts moet zien, dan maar een andere (heb daar een keer een statige oude dame als arts gehad die wel superflexibel was, terwijl mijn eigen pas een jaar of 40 is). En als dat niet kan zien ze me pas weer met de 3 j 9m spuit verschijnen. Er komt hier troch geen tweede dus dat kan ik makkelijk volhouden
Pff, sorry voor het lange verhaal, maar heerlijk om het een keer neer te kunnen pennen. Kwam mijn scriptie ook maar zo gemakkelijk uit mijn toetsenbord rollen.
Groetjes, Rianne en Lydia