18 maanden huisbezoek

Ze vertelde dat ze juist het kind in de vertrouwde thuissituatie wil zien. En dan kan ze zien hoe het kind zich ontwikkelt. Hoe en met welk speelgoed het speelt. Je kan toch maar moeilijk een uur in het kamertje bij het CB gaan zitten met een kind van deze leeftijd. Dan zien ze toch ook niet veel? Ik denk dat ze het huisbezoek daarom doen. Ik   laat jullie wel weten hoe het was. Het is al a.s. vrijdag.

Hoi hoi,

wil toch nog even reageren!! Ik heb absoluut GEEN SLECHTE ERVAING met het CB, maar thuis komen hoeft voor mij niet....thats al....

Maar goed meid, als jij het wel prettig vind is dat toch goed, en het scheelt je weer een ritje daarnaartoe ;-)!!

X Saskia

Hallo,

ook hier worden (zover ik weet) geen huisbezoeken gedaan met de 1,5jr.
Ik zou een oproep per brief krijgen om weer op het CB te komen.

Tja... Dat ze alles goed in de gaten houden vind ik alleen maar goed! Maar thuiskomen hoeft voor mij ook weer niet. Ik weet niet waarom. Mss de Brabantse mentaliteit?

Liefs Debby.

Hoi,

Ik wil er nogmaals even op reageren. Tara heeft met 12,5 maand haar 14 maanden prikken gehad, omdat we op vakantie gingen naar een Aziatisch land. Zij zou in november opgeroepen worden voor een controle en dan zal zij ca. 18 maanden oud zijn. Ik las nl. dat Petra (mama van Anouk) zei dat zij opgeroepen zal worden als haar kind 2 jaar is en dat verschilt dus misschien per cb/regio?

Groetjes,
Shivana

Bij ons doen ze alleen huisbezoek als je kindje een dag of tien is. Dan krijg je de boekjes en gaan ze kijken hoe het er mee gaat.

Ik moest wel , toen Eline 1 werd, een soort formulier invullen, of we drugs gebruikten, wat voor opleiding we hadden, of we rookten, dat soort dingen. Dat schijnt voor dat nieuwe Jeugd en Gezin geneuzel te zijn van die Rouvoet.

Verder niks gehoord over nog meer huisbezoek. En ach, dan komen ze toch gezellig langs, bakkie thee of koffie, Eline die dan natuurlijk juist nergens zin in heeft, en dan gaan ze weer weg, met een of andere aantekening....

Bij ons gaat het hetzelfde als bij Simone, voor dat je kindje 1 maand oud is komen ze op huis bezoek. Ook hier zo'n hele lijst met vragen, maar dat was bij mijn dochter al (bijna 5 jr geleden). Bij Vinz kwam de wijkverpleegkundige ook op huisbezoek, maar toen heeft ze niet veel gevraagd alleen of ik gerookt had.

Ik moet nog voor Vinz zijn 14 maanden check en prik, weet eigenlijk niet wanner we dan weer moeten.

Groetjes Marije

Ook hier zijn ze in het begin geweest. Dylano was ook nog geen mnd glf ik.
Moest ook een heel formulier invullen over vroeger enzo. Ofdat je niet mishandeld was... Vond ik best wel heftige vragen eigenlijk, vooral omdat ze er nix mee te maken hebben.

Liefs Debby.

Hoi,

hier zijn ze ook alleen langs gekomen toen Stijn tien dagen was. Wij zijn rond de veertien maanden geweest en moeten nu pas weer naar het cb als Stijn twee jaar is. Het consult van1.5 jaar is helemaal komen te vervallen.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan