18 maanden verschil

Hallo meiden,

Sinds kort weet ik dat ik weer zwanger ben. Als alles goed gaat zit er straks 18 maanden tussen de oudste en de baby. Druk vast en zeker maar ook erg leuk voor de kinderen zelf hoop ik.

Op dit moment ben ik een beetje aan het nadenken wat er nog aangeschaft moet worden. Een tweede ledikant natuurlijk, maar wat nog meer?
Ik vraag me af of een tweede commode nodig is?  Als ik dat niet doe moet ik wel altijd naar de kamer van de oudste, ook tijdens slaapjes enz. Is dat handig?
En de wagen? Ik heb een mutsy 4 wheel-rider en daar kan een duoseat op maar ook een kiddyboard. Mij lijkt de duoseat handiger wat denken jullie?

groetjes, ijsjes

Hoi

Ik ga in september bevallen van mijn tweede en mijn eerste zal dan 21 maand zijn.Als ik geen mk had gehad zou er ook 18 maand bij ons tussen zitten.

Wat wij hebben gedaan is wel een commode erbij en een ledikantje.Op mijn eigen kinderwagen(quinny speedy) heb ik een kiddyboard gekocht en het is de bedoeling dat mijn zoontje daarop gaat staan(of hij dat doet is een kwestie van proberen) wel ga ik een pols bandje kopen voor als hij er steeds af springt want ik heb geen zin in steeds vangen.

hoi,

hier zit er iets meer dan 18 maand tussen onze 2 kids. Inmiddels is de jongste alweer 1,5 dus een klein beetje ervaring hebben we nu wel .

Wij hadden eerst geen 2e bedje aangezien we een familiewieg in gebruik hebben gehad en toen de jongste er wel aan toe was hebben wij het bedje geleend dat bij mijn ouders stond als logeerbed (als er dan eentje ging slapen was dat gewoon in het campingbedje ipv het vaste ledikante). Na een tijdje is de oudste in een groot bed gegaan en het ene ledikantje weer terug naar opa&oma.

Een kinderwagen hebben we geen andere aangeschaft. Het is misschien 2x voorgekomendat ik dacht: goh nu was een duowagen wel handig geweest, verder prima gered. Als ik me hun 2'tjes weg ging deed ik de baby in de draagzak/ doek en de oudste in de buggy (en toen hij wat ouder werd de 'baby' in de wandelwagen en de oudste lopend ernaast, het verbaasde mij echt hoe goed onze oudste toen al een heel eind kon lopen zonder morren!). We hebben er ook geen plankje achter gehad (ook 1x van gedacht: was handig geweest....)

Commode: we hebben voor op de nieuwe kamer van de oudste een ladekast van de IKEA gekocht (zo eentje met 3 grote lades en op commode hoogte). Niet duur en die heb ik geverfd in de kleuren van de kamer, leuk kapstokje aan de zijkant eraan gemaakt en eerst als commode en later leuk als opbergkast.... zo'n kast raak je altijd wel weer kwijt in je huis! En ben eigenlijk best wel trots op het resultaat hihi.

Eh wat verder nog.... eigenlijk ging het verder allemaal wel vanzelf en gemakkelijk.

Ik vond de draagzak erg prettig en die gebruik ik zelfs nu nog wel voor de jongste en die is dus nu al 18 maand! (is zo'n 'banaan' die je direct vanaf dag 1 kan gebruiken...wat wij overigens niet deden).

groetjes,
Marije

Hoi

Ik ben ook van het sept. forum. En ons zoontje ligt al met 18 maanden in een junior bedje. Misschien een idee om te doen. Anders moet je eerst een ledikant en een half jaar later een bedje. Wij hebben voor ons zoontje dit bedje van bopita wel in het wit...haha.
Maar het is nooit een probleem geweest met slapen, nacht  1 doorgeslapen en blijven liggen. Ik heb in het junior bedje wel een 1 persoons dekbed zodat ik hem goed in kan stoppen. En zoals je ziet heeft het bedje vrij hoge randen zodat hij er niet makkelijk uit kan vallen.
En hij vind het geweldig nu kan hij sóchtends gewoon bij papa en mama komen en ik hoefmijn bed niet uit...haha

Ook wij hebben de duoseat besteld maar ik ben benieuwd of het bevalt.

Gr Cares 32wk1

Hallo

Als de kleine meid bij ons geboren word over circa 2.5 week dan zit er bij ons zoontje en de kleine meid, circa 13.5 maand.
Ons zoontje slaapt in een gewoon 1 persoons bed met een hekje ervoor en op de ouderwetse manier met z'n slaapzak aan bretels. En dat werkt echt perfect hij heeft genoeg bewegings ruimte en het scheelt je de kosten van een extra ledikantje, aangezien je dan meteen als een "grote" kinderkamer hebt.

Hoi,

Als alles goed gaat beval ik in feb en dan zit er 14 maanden tussen de kindjes.
Ik blijf deze topic dus in de gaten houden, want ik heb er allemaal nog niet zo goed over nagedacht.

gr,
Sabine

Hoi hoi,

Tussen mijn twee zoons (nu alweer 5 1/2 en (bijna) 7 jaar) zit ook 18 maanden verschil.
Ik heb alleen een nieuwe ledikant gekocht met alles erop en eraan. Tijdelijk hadden we de commode en de ledikant bij ons op de kamer gezet en na een half jaar heb ik ze samen op 1 kamer gelegd.
Dit ging perfect en ze slapen nog steeds samen op 1 kamer, vinden ze geweldig en tot nu toe gaat het erg goed.

Ik vond het zonde om een tweede commode te kopen. Dan maar even heen en weer lopen.

Wij hebben een duowagen gekocht, waar achterin de baby toendertijd kon liggen en de oudste voorin kon zitten. Na verloop van tijd kon de jongste ook gewoon erin zitten en had ik dus twee zitjes. Functioneerde voor ons erg goed. Voor zo'n kiddyboard is een kindje van 1 1/2 vlgs mij ook nog veels te klein, die is nog zo snel moe en het is ook wel erg handig om het in een stoeltje vast te zetten als je even je handen vrij wilt hebben.

Het was (is!!) soms wel erg druk met twee kids waar maar 18 maanden tussen zitten, maar het leuke is dat ze echt met elkaar opgroeien. Mijn twee jongens spelen altijd samen, hoewel ze nu wel in de leeftijd zitten van ruzie maken omdat ze allebei niet meer voor elkaar onder willen doen. Maar gelukkig hebben ze de meeste tijd dikke pret met elkaar (en mama en papa worden er soms gillend gek van....ha ha)

Ben nu zwanger van nr. 3, zit dus nu toch best veel leeftijd verschil tussen.. maken we ook eens mee hoe dit is.

Liefs Renata.

dat van die dikke lol met elkaar hebben is idd geweldig.
Het gaat hier dan om 1,5 en net 3 nu en die kunnen echt al met z'n 2'tjes geinen dat wij denken 'wat is er nou zo grappig?!?!' (ja wij vinden hun dan weer erg grappig, maar snappen hun pretje niet)

hou m'n hart idd vast voor als ze wat groter zijn en echt dingen gaan uitvreten.
De oudste is vrij rustig van zichzelf, maar je merkt nu al dat hij zich lekker laat opzwepen door de jongste. Dat is echt een ondernemer, die overal opklimt (en af valt etc etc). Ja dat worden er 2, maar wel erg leuk

Terug
Bovenaan