18 maanden verschil

als bij ons nr 3 komt zit er tussen 2 en 3 ook 18 maanden. We hebben naast onze gewone kinderwagen ook een 2de hands phil and teds gekocht. We hebben de ervaring dat bij de oudste het kiddyboard niet werkte en de jongste op dit moment nog niet loopt.

We kopen voor de 2de een nieuw bed en een ladekast die we gaan gebruiken als kledingopbergplaats en commode. Normaal verschoon ik haar beneden maar het is handig om toch nog iets  te hebben op haar kamer. En ik verwacht de eerste poging tot zindelijkheid pas volgend jaar zomer.

Voor de rest komt er nog een wiegje zodat de kleine eerst bij ons op de kamer ligt.

En of het grote pret wordt moeten we nog maar even afwachten. In iedergeval is dat er nu al wel tussen broer (bijna 5) en zus (net 1)

mamaraf

Tussen mijn oudste 2 dochters zit 20 maanden. Een 2e commode heb ik niet gekocht, verschoonde altijd dan in de kamer op de bank.

Ik had wel 2 ledikantjes, maar de 2e had ik geleend, dus geen extra kosten. Maar was ook maar van korte duur. De oudste ging al heel snel in een 1 persoonsbed en dat ging prima.

Ik heb wel een dubbele wagen, naast elkaar. Maar heb ik gekregen.

Ben nu net 2 maand geleden bevallen van nr 3. Maar tussen nr 2 en nr 3 zit 3,5 jaar.

Dus wie belang heeft bij een Quinny 2 zits naast elkaar, compleet met 2 nestjes en winterzakken, donkerblauw mag mij mailen nienkehutman@hotmail.com

De prijs? Doe een mooi bod ;)

xxx Nienke

Hoi,

Wij hebben zelf een zoontje van 22 mei 2004 en een dochtertje van 8 mei 2006 en in oktober verwachten we ons derde kindje. Tussen ons dochtertje en dit kindje zit dus 17 maanden.

Ons zoontje hebben wij met 21 maanden in een juniorbedje met een klein opstaand randje gelegd. Bij hem ging dit prima. Hij slaapt nu sinds 2 maanden op zolder in een 1 persoonsbed. Al die tijd dat hij in zijn juniorbedje sliep kwam hij er niet zelf uit. Wij hebben een ladekastje bij de Ikea (ik dacht dat het Malm heet) gekocht. Deze heeft 4 lades en je kunt er enorm veel in kwijt. Het heeft ongeveer de hoogte van een commode en je kunt er een aankleedkussen op kwijt (daarnaast niet veel meer, maar omdat ons zoontje toch al wat ouder was had ik die dingen ook niet meer op de commode nodig).

Wij hebben een tandemwagen aangeschaft en via marktplaats een plankje voor achter de kinderwagen. Die zijn we eigenlijk pas wat later gaan gebruiken omdat hij te pas en te onpas van het plankje afstapte, hij was er gewoon nog iets te jong voor. Ook wat langer staan is best nog vermoeiend als ze zo klein zijn.

Wij hebben nu wel een 2e hands ledikantje gekocht want ik vind ons dochtertje gewoon nog te jong om in het juniorbedje te leggen, zeker omdat je daar dan toch al een maand van te voren mee wilt beginnen. En zij blijft zeker weten niet liggen in bed dus toch maar een ledikantje. Zij blijft trouwens ook gewoon in haar eigen kamer met de meubels van de babykamer (zodra zij zindelijk is verkopen we de kamer gelijk, in de nieuwe babykamer kunnen we de meubels niet kwijt).

De tandemwagen wordt dus over een paar weken ook weer van zolder gehaald want als er eentje zeker niet zal blijven staan dan is het ons kleine spookje wel. Ze is erg ondeugend en heeft een heel sterk eigen willetje.

Heb je niet iemand in je omgeving waarvan je misschien een plankje en of een tandemwagen kunt lenen. Zo kun je zelf uitproberen wat je fijn vindt.
Wij hebben onze tandemwagen het eerste half jaar veel gebruikt en ik vond het het geld zeker waard (zelfs als we hem nu niet meer zouden gaan gebruiken).

Syl
Uitgerekend 17 oktober

Terug
Bovenaan