18 weken zwanger, covid en geen vaccin

<p>Ben 18 weken zwanger. Positief getest. Heb geen vaccins gehad. Hoe schadelijk is dit nu voor de baby. Zie hele nare dingen staan over doodgeboorte en stuk gaan van de placenta. Iemand ervaring mee?</p>

Niks aan de hand, alleen als je koorts krijgt wat niet zakt dmv paracetemol of wat lang aanblijft moet je bellen. Uiteraard bij twijfel altijd bellen

Wat ze tot dusver weten is dat de delta variant het meest schadelijk was voor de placenta en het ongeboren kind. Dit was onafhankelijk van hoe ziek de moeder was. Bij de omikron variant die nu rond gaat, lijkt het risico een stuk lager te zijn dat je kindje er schade van ondervindt, omdat deze variant een stuk milder is. Beterschap!

Ik snap niet zo goed wat de meerwaarde is van deze opmerking. Vaccineren en boosteren blijkt minder effectief dan gedacht. Ik denk dat deze toekomstige moeder zelf heel goed weet wat goed voor haar is en wat niet?

Bedankt voor de reacties. Jammer dat een van de reactie zo negatief is. Helpt totaal niet nu. 

Zover nu bekend was de delta variant idd diegene die kon zorgen voor problemen met de placenta. Nu met deze variant hoor je er niks over.

Vind de opmerkingen over vaccineren ook echt kort door de bocht.. ik ben 2x gevaccineerd en heb 2x corona gehad in mijn zwangerschap. 1x de delta en 1x de omicron. Okay, misschien ben ik wat milder ziek geweest dat weet ik niet, maar zeker met de huidige variant maakt t geen bal uit of je gevaccineerd bent of niet. Zelfs mensen met een booster krijgen het. Ze maakt zich al zorgen en dan ga je z'n opmerking maken?

Ik zou het in elk geval je verloskundige even laten weten. Na de delta variant heb ik wel groei echo's gehad en tot nu toe is alles nog goed (inmiddels 38 weken). Maar weet niet wat nu een beetje gebruikelijk is na een besmetting.

Eerst lekker uitzieken en vooral zorgen dat je eventuele koorts onder controle kan houden mrt paracetamol. Beterschap!

Heel erg bedankt voor je reactie. Stelt me gerust. Ik heb contact gehad met de verloskundige, zolang ik de koorts kan laten zakken met paracetamol geen enkel probleem zei ze. Gelukkig lukt dat wel. Ben blij dat het bij jou ook goed is afgelopen. Nogmaals bedankt voor je duidelijke uitleg. 

Heb 2x Corona gehad.. 1x zwanger (24 weken was ik toen), 1x niet zwanger.
Beide keren licht ziek, wat hoofdpijn en verkouden en rugpijn.
Ik ben niet gevaccineerd en dit ook zeker niet van plan. Het gaat prima met de baby, ik ben nu 30 weken zwanger. Heb al 2 kinderen en die zijn ook niet gevaccineerd. Wel Corona gehad maar kerngezond hoor.

Idd een rare opmerking hierboven, want het vaccin doet niks tot bijna niks. Ik zie juist de voordelen van vaccinatie niet. Genoeg gevaccineerde mensen gezien die veeeeel zieker werden dan ikzelf dus tja, wat doet het vaccin dan eigenlijk???

Komt goed hoor, je komt hier prima doorheen en je baby ook! Succes met uitzieken!

Terug
Bovenaan