18 weken zwanger, covid en geen vaccin

Laat je niet beïnvloeden door reacties over "dus dan voortaan vaccineren". Jou lichaam, jij beslist. Zoals al gezegd wordt, niet teveel zorg maken, je hebt overlegd met de vk en je komt hier (en je baby) prima doorheen. 

Heel erg bedankt damew dat jullie jullie eigen ervaring delen en mij super erg geruststellen. Vooral na al die nare berichten online. 

Ik heb het met 37/38 weken gehad precies met bevallen ook. Ik ben gevaccineerd en geboosterd, had zw de omikron variant. En toch best ziek van geweest. Drie dagen koorts en spierpijn, keelontsteking, dan weer hoesten, smaakverlies en pijn in mn mond, nog een beetje meer hoesten. Ik ben er tot na de kraamweek zoet mee geweest. De bevalling was in het staartje van de aangeraden quarantaine. Maar ik ben hersteld en de baby heeft er niks van gekregen, is ook niet zelf ziek geworden. 
Ik hoor net zo goed van ongevaccineerde mensen dat ze nauwelijks ziek zijn geweest. 
In het ziekenhuis zeiden ze trouwens dat de problemen met de placenta meer voorkwamen bij de andere virusvarianten. Dat het nauwelijks voor lijkt te komen bij Omikron. Als het je gerust stelt kun je natuurlijk altijd vragen of ze een groeiecho willen doen.

In de media is veel bombarie gemaakt over die deltavariant, de placenta en vaccinatie. In de allereerste plaats is dit zo’n ontzettend klein ‘onderzoek’ geweest dat je je kunt afvragen hoe betrouwbaar zo’n onderzoek is. Daarnaast heerst nu vooral Omikron, en dat onderzoek had betrekking op de deltavariant. Over de omikronvariant zijn zulke verhalen nog niet bekend.

Zou proberen me niet al te druk te maken (ik ben ook niet gevaccineerd en heb 1,5 maand geleden ook Corona gehad en heb me ook even zorgen gemaakt), maar die zorgen voegen niets toe. Lekker uitzieken, gezond eten/drinken en op tijd aan de bel trekken als je je echt niet goed voelt.

Ps: trek je niets aan van die comments over vaccineren. De afgelopen tijd heeft uitgewezen dat vaccineren voor het grootste gedeelte van de bevolking vrij weinig toegevoegde waarde heeft gehad en dat voor de groepen die wel extra ‘bescherming ‘ nodig hebben, deze bescherming vrij snel weer afneemt.

Terug
Bovenaan