18 weken zwanger en niks zien/voelen

<p>Hoi allemaal,</p><p>Dit is mijn eerste zwangerschap en ik ben erg onzeker op dit moment.</p><p>Ik ben nu 18 weken zwanger en ik zie en ik voel nog niks. Voorheen had ik dagelijks last van ochtend misselijkheid wat nu minder is (best normaal), alleen was dit voor mij een stukje zekerheid dat alles goed gaat met de baby.</p><p>Iemand anders dit ook al meegemaakt? Als ik anderen om mij heen zie, die hebben al een groter buikje en voelen al iets...</p><p>Verder voel ik mij gewoon goed!</p>

Ik voelde mijn kindje geloof ik pas rond 19 weken, en pas een aantal weken erna wist ik het zeker. Ook heb ik heel mijn zwangerschap gehoord dat ik zo'n klein, beschaafd buikje had. Ik vond het uiteindelijk wel fijn, ik heb me nooit een walvis gevoeld ? En na mijn bevalling snel mijn figuur weer terug, dat was ook mooi meegenomen.
Maak je geen zorgen!

Nou Girafje, pas op wat je zegt ;-) ik voelde pas met 21!!! Weken mijn baby!
het is zoooo verschillend en de dingen die er lukraak op internet worden gezet met: vanaf NU voel je je baby. Dat kan je heel onzeker maken.
ik had ook een kleine buik, pas met 31!!! Weken is er iemand geweest die uit zichzelf vroeg: "huh ben je zwanger". Tijdens m'n bevalling werd nog gezegd dat ze een 6/7 ponder verwachten, and guess what: 4080 gram! BI-ZAR! Laat je niet gek maken, vertrouw op je lichaam en op je baby!

Ik voelde mijn kindje pas met 23 weken. Je zag bij mij ook pas dat ik zwanger was rond 30(?) weken, echt heel laat. Toen ik met verlof ging waren mensen op mijn werk ook verbaasd, huh nu al? Terwijl ik al 36 weken was.
Vanaf 20 weken zag je wel íets, maar meer alsof ik op een pizza dieet zat. Maar tot die tijd zag je dus nog niks. De vrouw die de 20 weken echo deed bij mij zei zelfs goh als ik het niet zag op de echo zou ik niet zeggen dat je zwanger was. Op dat moment vond ik het (soms) vervelend, maar later vond ik het eigenlijk super fijn niet zo'n enorme buik te krijgen.

Je hoeft je kindje rond 19 weken nog niet te voelen hoor! Even als reactie op iemand hierboven. Pas vanaf 24 weken zeggen ze dat je het eigenlijk elke dag wel even 'moet' voelen, maar dan nog kan het zijn dat hij/zij de hele tijd in de richting van je rug schopt (dat was bij mij zo) waardoor je het minder heftig voelt).

Prijs jezelf gelukkig. Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap een megabuik en hield er een hangbuik met veel vel aan over. Nu mijn tweede zwangerschap, 19 weken zwanger en ik krijg alweer die "leuke" vraag: weet je zeker dat het er één is!? Hahaha... Mijn buik heeft mij na de zwangerschap heel veel verdriet gegeven en ik heb veel moeite gehad om te wennen aan mijn nieuwe (lelijke) lijf. 

Terug
Bovenaan