18 weken zwanger en niks zien/voelen

Ik heb de eerste beweging bij 15+4 gevoeld, maar dat was zo "klein" en zacht dat ik het makkelijk als iets anders had kunnen zien. Ik heb tot ongeveer 18/19 weken nog mijn eigen broeken gedragen en daarna pas over gegaan naar zwangerschapsleggings omdat je gewoon simpelweg niks anders zag dan een beetje een opgezet buikje. Vanaf 20/21 welen groeide het hard bij mij hoor! En ook ik heb eigenlijk geen kwaaltjes gehad in de zwangerschap. Dus ik herken je zoektocht naar bevestiging heel goed maar ga uit van wat de verloskundige en echoscopist tegen je zegt. Als dat allemaal goed is, zou ik daar gewoon op vertrouwen. Ik ben inmiddels ook 31 weken, en ze is super actief ?. 

Hoi,
Bij de 17/18 weken heb je een omslagpunt in misselijkheid etc. Je gaat een nieuw, veel fijner trimester in :)
Ik was toen ook van de een op de andere dag niet meer misselijk.
Wat betreft het voelen van je kleintje, ik voelde haar pas met 20 weken heel zachtjes voor het eerst. Ook had ik nog totaal geen buik. Met de 20 weken had ik een beginnend buikje :)

Volgens mij hoef je pas rond 24/25 weken je baby te voelen. En als je placenta aan de voorzijde ligt kan het zijn dat je bewegingen aan de buitenkant pas heel laat gaat zien/voelen

Volgens mij is de groei van de buik en het voelen van leven voor iedereen heel verschillend. Net als welke klachten je eventueel ontwikkelt. Ikzelf moest met 12 weken al zwangerschapsbroeken en nieuwe bh's aanschaffen en voelde de baby met 15 weken. Ben nu bijna 39 weken en behoorlijk groot.. Bijna allemaal op m'n buik aangekomen, maar het is enorm oncomfortabel en ik maak me zorgen om m'n lichaam na de zwangerschap. Krijg ook wel eens de vraag of ik zeker weet dat het er één is. Bij andere zwangere vrouwen in m'n zwangerschapscursus zie ik dat ze leven pas veel later voelden en de buik ook pas later echt ging groeien. Alle smaken zijn mogelijk! 
Snap dat het hebben van een klein buikje soms jammer kan zijn omdat mensen het niet zien, maar een grote buik is ook alles behalve ideaal ?. Hopelijk worden je zorgen straks bij de twintig weken echo weggenomen; dat was voor mij wel echt een kantelpunt qua vertrouwen in de zwangerschap!
Wegvallen van klachten in het tweede trimester is volgens mij wel gebruikelijk: welkom in een veel fijner trimester! 

[quote quote=10301049]Nou Girafje, pas op wat je zegt ? ik voelde pas met 21!!! Weken mijn baby! het is zoooo verschillend en de dingen die er lukraak op internet worden gezet met: vanaf NU voel je je baby. Dat kan je heel onzeker maken. ik had ook een kleine buik, pas met 31!!! Weken is er iemand geweest die uit zichzelf vroeg: “huh ben je zwanger”. Tijdens m’n bevalling werd nog gezegd dat ze een 6/7 ponder verwachten, and guess what: 4080 gram! BI-ZAR! Laat je niet gek maken, vertrouw op je lichaam en op je baby![/quote]
ik voelde mijn dochter pas met 25 weken maar gemiddeld met 19 weken maar je hebt natuurlijk alleen maar een gemiddelde als je ook mensen hebt die pas later wat voelen ?

Als je placebta aan de voorkant ligt voel je het nog veel later. Geen paniek. En zeker bij je eerste kindje weet je ook niet wat je precies moet voelen. Omvang buik is bij iedereen verschillend

Hoi  kan ook zij  dat je placenta ervoor zit dat voel je het de hele zwangerschap niet heel duidelijk heb het zelf niet gehad masr wel vrouwen die dat hadden dus maak je masr geen zorgen

Bij mijn eerste zag he het pas met 22 weken en voelde.ik t ook pas rond die tijd. Nu ben ik zwanger van de tweede en begon je het te zien met 18 weken en voelde ik t rond die tijd ook. 
Maak je geen zorgen die buik komt wel, en je hoeft het pas elke dag te voelen met 28 weken. Maar snap je onzekerheid wel hoor

Terug
Bovenaan