18 weken zwanger en vruchtwater verlies

<p>Hoi, ik ben 18weken en 6 dagen zwanger en kreeg gister ineens vruchtwater verlies. In het AMC ziekenhuis hebben zij zo goed als opgegeven,want ik mocht naar huis in afwachting tot ik een spontane vroege bevalling krijg. Ik heb namelijk een scheurtje in mijn vlies en mijn baarmoeder is voor ongeveer 1cm open. Ik las in een eerdere topic dat een dame de rest van haar zwangerschap alleen maar op bed heeft gelegen. Is er iemand die dit ook nog heeft meegemaakt, want ik maak mij wel zorgen hier om, ik wil namelijk mijn zoontje niet kwijt. Please help me out?? Ps: ik heb in 2016 ook een 14weken zwangerschap kwijt geraakt op deze zelfde manier. Xxx  </p>

Wat zul je geschrokken zijn zeg! Ik vind het eerlijk gezegd wel gek dat ze je naar huis hebben laten gaan. Toen ik met bijna 21 weken zwangerschap in het zkh kwam en 5 cm ontsluiting bleek te hebben mocht ik echt niet meer naar huis.
Het is een goed teken dat je geen weeën hebt. Ik zou je volledige bedrust willen adviseren en verder heel hard hopen dat jullie kleine man nog minstens 10 weken blijft zitten.
Is tijdens deze zwangerschap je baarmoederhals gemeten? Heb je extra controles gehad aangezien je eerder een vroeggeboorte mee hebt gemaakt?
Ik weet dat je er nu helemaal niet aan wil denken, maar probeer toch na te denken over wat je moet rsgelen als het wel mis gaat. Zoek het polisnummer van je uitvaartverzekering op. Stichting Still heeft bij ons prachtige foto's gemaakt. Wij zijn enorm goed begeleid door Houvast. Willen jullie een geboortekaartje sturen? Zorg dan dat die ergens klaar staat.
Ik zal voor jullie duimen. Heel veel sterkte! 

nou wat raar dat ze je naar huis sturen... ik zou een second opinion vragen bij ander ziekenhuis

sterkte

Raar inderdaad dat je naar huis bent gestuurd. Ik zou inderdaad volledige bedrust houden en hopelijk kan je het daar minimaal 5 weken (hopelijk veel langer) mee rekken.
Heel veel succes/sterkte. 

Oh wat verschrikkelijk... ik vind het erg raar ook dat ze je naar huis sturen in deze situatie.  ken wel iemand die dit heeft gehad. Mijn nicht.  Dit is iig hoe vervelend ook niet goed. Zij moet bij een volgende zwangerschap een bandje volgens mij om de baarmoederhals. Zij kreeg toen volledige bedrust aangeboden. Uiteindelijk is het nog niet goed afgelopen. Kindje kreeg veel medicijnen om wel goed te groeien en rijpen van de longen etcetera.  Kindje is wel iets te vroeg geboren maar zag er voldragen uit. Door dat zijn lichaam niet genoeg heeft kunnen groeien en rijpen is het niet goed afgelopen. Hij heeft een paar uur geleefd na de bevalling en is toen overleden.  Ik zou de tip aannemen om een evt uitvaart te kunnen regelen. Dit wordt bij veel uitvaartverzekeringen wel gedekt. Wij hebben zelf onze kleine verloren bij 18 weken zwangerschap en hebben een goede afsluiting gehad door onze zoon te kunnen cremeren. Erg blij mee,  nu nog.  Wij hebben het toen wel voor ons 2 gehouden . Wij wilden niet een heel ding er van maken voor anderen. Maar goed afsluiten voor ons zelf. Ik leef met je mee want dit is niet waar je mee bezig wil zijn.  Je kunt het ook aan iemand anders vragen om dit huiswerk voor je te doen. Hebben wij toen wel gedaan. Jullie moeten nu aan jezelf denken. . Heel veel sterkte! 

Ik vind het moeilijk te oordelen als niet arts zijnde zit er nog vruchtwater bij je kindje? Want ik weet dat als er geen vruchtwater meer bij jr kindje zit het eigenlijk niet te redden is. De longen kunnen dan niet verder ontwikkelen en nog heleboel andere 

Dingen.
wat ik wel gek vind is dat jij helemaal niets weet ze zouden je niet zo naar huis mogen laten gaan. Ik wens je enorm veel sterkte in deze tijd toe ?

Wat erg voor jullie. Is zeker niet goed, maar wij geloven nog in een wondertje. Ik heb geen bloedverlies of iets. Fijn dat je je verhaal met mij wilde delen. Xxx

Terug
Bovenaan