19 weken en werk kinderopvang

<p>Hoi meiden...</p><p>ik ben nu ruim 19 weken zwanger en merk dat mijn werk op de 0 tot 4 groep bij een kinderdagverblijf me erg zwaar begint te vallen. Ik probeer al minimaal te tillen maar ik heb veel last van mn rug en buik. Eigenlijk kan ik lichamelijk gezien niet minder doen tijdens een werkdag als ik nu doe.. hoe doen jullie dat qua werk? Wanneer zijn jullie gestopt of minder gaan werken en waarom etc..?</p><p>liefs </p>

Hoi Lynn Seyy!
Wat toevallig, ik werk ook in de kinderopvang (ik ben inmiddels 38+1 zwanger) ik ben met 34 weken met verlof gegaan, werk ook op een 0-4 groep full-time, ik had gelukkig hele lieve collega's die zware dingen uit handen namen, voor mezelf wel altijd zoiets gehad van als het niet gaat, dan gaat het niet. Ik zou als ik jou was anders toch aangeven bij je collega's of manager dat je het zwaar vindt, je kleine in je buik is belangrijker dan je werk!! 

Hoi! 
Ik werk ook in de kinderopvang. Op een groep van 0-3 jaar. Ik vind het ook erg heftig. Ik ben nu 28 weken zwanger en ik merk gewoon dat ik niet zo veel kan. Mij heeft het geholpen om veel te praten met Mn collega’s en toch om hulp te vragen. Waar ik eerst eigenlijk te “trots” voor was. Maar toen heb ik me toch realiseerd dat de kleine belangrijker is. Als het me te veel word kan ik ook altijd even met pauze gaan en dan zal Mn leidinggevende voor 10 minuten ongeveer inspringen. Mischien is dat een optie dat je tussen door ook wat meer pauze kan krijgen?
Ik heb het geluk om over 3 weken al met verlof te mogen gaan. Dan ben ik 31 weken. En ik kijk er echt al wel naar uit. 

ik werk ook op een kinderdagverblijf (0-4 jaar) en ben pas met 36 weken met verlof gegaan.
Ja, ik was echt wel moe na een dag werken, vaak last van mn rug. Tijdens mijn eerste zwangerschap werkte ik 4 dagen, tijdens mijn tweede zwangerschap werkte ik 2 dagen. Die 2 dagen waren wel veel beter uit te houden tot 36 weken dan toen ik 4 dagen werkte.
Maar ik dacht altijd: Hoppa, weer een dah om ;) en ik vond werken ook echt heel fijn om de weken door te komen.
Als het echt te zwaar wordt, zul je de ziektewet in moeten. Dat zul je met je werkgever moeten overleggen. Of kun je niet tijdelijk op de bso werken?

Ik werk ook in de kinderopvang op een 0-4 groep. Momenteel ben ik 25 weken en ik heb al een tijd veel bekkenklachten door het tillen. Rustiger aan doen op de groep kan naar mijn idee niet. Het tillen ed hoort er nou eenmaal bij. Na een halve dag heb ik nog steeds best veel pijn. Maar ik hoop het wel vol te kunnen houden.
Ik ga sowieso met 34 weken met verlof. Dit werk is er niet geschikt voor om langer door te gaan vind ik.

Bedankt voor jullie reacties! Ik werk nu 4 dagen en totaal 36 uur.. misschien ben ik ook wat overbezorgd omdat ik na een lang ivf traject zwanger ben geworden. Maar als ik last van mn buik krijg dan voelt het gewoon echt niet goed.. aan de andere kant vind ik het inderdaad nog zo fijn om te werken en zou ik er echt niet aan moeten denken om al vroeg eruit te liggen. Maar luisteren naar mn lijf is toch wel echt iets wat ik moet doen nu. Toevallig ga ik vanavond even naar de verloskundige en wellicht kan ze me gerust stellen en uitleggen dat mijn klachten van nu normaal zijn en ik me geen zorgen hoef te maken. En anders ga ik er toch over na denken om kortere dagen te gaan werken. 

36 uur is best veel ja. Luister goed naar je eigen lichaam. Een keer moe zijn of last van je rug hebben kan best maar als het elke dag heel zwaar voor je is en de pijn niet meer over gaat, moet je aan jezelf denken.
Misschien kun je 2 dagen werken ipv 4 dagen, of 4 halve dagen? En ga je voor de rest van je uren in de ziektewet. Zo blijf je wel bezig en is het misschien wel haalbaar voor je lichaam. Volledig thuis zitten vind je ook (nog) niet nodig zo te lezen. Hopelijk heb je een werkgever die met je mee wilt denken

Terug
Bovenaan