19 Weken oud, oftewel 4,5 maanden; wat te eten?

Dag dag,

hier even een vraagje.
Onze dochter is 19 weken oud en bijna 7 kilo.
Nu krijgt ze 5x per dag 200ml melk + een schep rijstebloem.
In het begin werkte dit goed om haar honger te stillen, maar nu komt ze tegenwoordig al om  5 uur in de ochtend. Ze is een echte slaapkop, dus voor haar is dit niet normaal. Na de fles slaapt ze ook gerust weer verder.
Tot nu toe kreeg ze alleen in het weekend groente of fruit hapje, op zaterdag en zondag een half potje. Dit gaat er altijd gretig in, zelfs al heeft ze al een hele fles op.
Wat is nu de volgende stap? Tot nu toe kreeg ze de laatste fles om 23 uur, dit zouden we kunnen verzetten naar 24 uur maar dan hebben wij geen leven meer want dan is het bedtijd geweest.
Is dit nu het moment over te schakelen naar nog meer fruit en groentehapjes i.c.m. 4 flessen ipv 5?
Maandag moeten we weer naar het CB, maar liever slaap ik dit weekend de hele nacht door

Suggesties en ervaringen gevraagd!

Groetjes

Hoi hoi,

Onze dochter kreeg vanaf 4 mnd precies elke ochtend om 10.30 uur een fruithapje en om 17.30 warm eten en een toetje (Danoontje vanaf 4 mnd).
(Daarnaast fles om 7 uur, 12 uur, half 4, half 8  en 23 uur).

De laatste fles van 23 uur werd verzwaard met rijstebloem van Nutricia (mag vanaf   4mnd) dan is het wat dikker en hebben ze een voller gevoel.

Toen met 6 mnd potjes groter werden is fles van half 8 vervallen omdat ze die niet meer wilde. En om 12 uur zijn we pap gaan geven.

Nu met 7,5 mnd slaapt ze vaak door en vervalt fles van 23 uur ook nog.

Bij Amber ging het zo prima.

Succes ermee.

Hoi hoi,

mijn dochter is nu 5 maanden en krijgt het volgende:

+/- 8.00 uur fles 180 cc + 2 schepjes rijstebloem
+/- 10.30 uur 1/3 tot 1/2 potje fruit
+/- 12.00 uur fles 180 cc
+/- 16.00 uur fles 180 cc
+/- 18.30 uur 1/3 tot 1/2 potje groente
+/- 20.00 uur fles 180 cc + 2 schepjes rijstebloem

ze doet het hier prima op en de potjes kunnen we nog verhogen maar daar heeft ze op dit moment nog geen behoefte aan. ze is trouwens 5560 gram en 60 cm.

Blij om dit te lezen, dank jullie wel.
We dachten al een veelvraat te hebben.

Nu gaan we beginnen denk ik met elke avond nadat wij gegeten hebben een half potje groentje of fruit erbij te doen en dan langzaam uitbouwen.
Eens kijken of ze dan beter slaapt en verzadigd is.

Misschien is het een periode, maar dat moet zich nog even uitwijzen.

Groetjes

Niet om je aan te vallen hoor, maar ik denk dat je beter naa je kindje kan kijken dan naar het feit dat je zelf door wilt slapen dit weekend. Als ze nog zo klein zijn, hebben ze gewoon veel nodig, en soms heb je nou eenmaal een periode dat ze eerder wakker zijn of dat ze 's nachts komen..
Succes!!

Nou, dat wij kunnen doorslapen staat op de 2e plaats.
Dat zij kan doorslapen vinden we nog veel belangrijker, het is namelijk echt een enorme slaapkont en ze is echt van streek als ze snachts niet door kan slapen. Dan is ze de dag er op helemaal van de kaart.
Ze heeft inderdaad ook wel eens momenten dat ze wakker word en na een knuffel weer gaat slapen, dat is het punt niet.
Maar dat ze midden in de nacht wakker word van de honger vind ik voor haar gewoon sneu. Dat heeft ze nog nooit gehad, ook niet met het geven van bv. Toen moesten we haar wel wakker maken want ze sliep direct al door.
Gisteravond heeft ze tijdens het avond eten wat fruithapje gehad en iets minder melk, daarna heeft ze heerlijk liggen slapen en hebben we haar in de ochtend wakker gemaakt voor de fles.

Groetjes

Vannacht om 5 uur is ze een paar keer wakker geworden en daarna om 6 uur. 7 Uur nieuwe tijd.
Het weekend fruithapje mocht niet baten. Vanavond maken we van haar laatste melk een pap fles inderdaad.
Eens kijken hoe ze dat vind.
Nu is het weekend en ligt ze heerlijk te slapen.
Door de weeks gaat ze naar de opvang en komt er van slapen door alle druke niet veel terecht. Dan is ze aan het einde van de middag wel van slag.
Op naar vanavond, de volgende poging.

Terug
Bovenaan