Het is zeker makkelijk dat je HA het weet. Want als jij een keer ziek bent of een blaasontsteking krijgt, wat zeker een keer gaat gebeuren tijdens de zwangerschap
, dan moet hij het wel weten dat jij zwanger bent, want dan krijg je ander soort medicijnen die geen invloed hebben op je baby.
Je zorgverzekering moet je ingelicht hebben voordat je 15 weken bent, maar ze hebben het liefst dat jij het zo snel mogelijk geregeld hebt (ik heb dat nu ook nog niet gedaan
) Want dan kan de kraamzorg je zo snel mogelijk inplannen. Het duurt namelijk een tijdje voordat dat allemaal geregeld is.
Ja, je denkt alle tijd te hebben voor alles, maar dat valt soms echt tegen.
Omdat het ons tweede kindje is weet de VK al van alles van ons, dus onze intake zal iets korter duren, daarom mogen wij al eerst een echo doen, en dan wordt die op de praktijk besproken, of alles gezond is enzo en of ik werkelijk zo ver ben als we denken. Ik dacht ook dat we eerst een intake krijgen en dan een echo. Maar zoals blijkt gaat dat overal anders.
Ik had dat bij de eerste ook allemaal. Er komt zoveel op je af. Laat het gewoon over je heen komen, en alles komt goed. Gewoon bellen met de VK en je weet meteen wanneer je je intake hebt. Ik zal er niet teveel tijd over laten gaan, want je wilt altijd weten of alles goed is. Tenminste ik
(maar dat komt misschien doordat ik al eens een miskraam heb gehad).
Als je vragen hebt mag je ze gerust stellen Renate!
Cass