1e afspraak vk wat kan ik verwachten??

Goedemorgen,

Wat leuk dat jullie ook allemaal in april uitgerekend zijn, ben nu 7 weken en weet het paar dagen en begin nu aan het idee te wennen.
Dinsdag 1e afspraak bij de vk, en heb erg veel zin in.
Wat ga je bespreken? gaan ze ook bloed afnemen of wegen of zoiets?

Goedemorgen,

Als je dinsdag de intake al heb dan kunnen ze je bloed afnemen en je hb testen en je wegen en je bloeddruk meten. Ook stellen ze vragen aan jou en je partner over van alles. Maar niet elke vk doet aan wegen dus ik weet niet hoe dat bij jullie gaat.

Ze zullen vragen wat voor werk je doet en waar je wilt bevallen en dat je een afspraak kan maken voor een 20 weken echo.

En je krijgt natuurlijk de echo heeeeel leuk en spannend.

Veel succes en plezier dinsdag.

Liefs RH

Bij de praktijk waar ik me heb aangemeld wordt eerst een intake gesprek gehouden (rond de 7 weken). Op die dag krijg ik de afspraak voor de echo te horen! Ben benieuwd!

Bedankt voor de reacties, wou dat het al dinsdag was!
Hebben jullie er lang over gedaan om zwanger te worden?
Ik was in januari gestopt met de pil maar me menstruatie wou maar niet op gang komen.

bij mijn verloskundige praktijk maken ze een eerste afspraak met 9 weken, dit is een intake en dan krijg je een vragenlijst, bloeddruk wordt gecontroleerd en verder kun je vragen stellen. Bij het maken van je eerste afspraak krijg je door dat je met 10 weken je eerste echo mag laten maken en dat je daarvoor kunt bellen. Je krijgt dan de verwijsbrief voor de echo mee als je op de intake komt.

groetjes

Eerste afspraak is bij iedereen anders, maar er worden dan wel allerlei vragen gesteld b.v. over ziektes e.d. in de familie. Sommige praktijken hebben een eigen echo apparaat en kijken dan meteen.En anders krijg je een verwijzing naar een echocentrum
Ze kunnen wel altijd naar het hartje luisteren vanaf 9 weken, maar niet schrikken als ze het niet horen meteen, ligt er nl ook aan waar het kindje ligt en waar je placenta ligt.
Succes met de eerste date!
En proficiat met jullie zwangerschap

Oja dat is waar niet overal hebben ze een echo apparaat, bij ons wel en daar was eerst met de 11 weken de eerste echo met het intake maar dat is vervroegd na 9 weken, en na 2 weken mag je weer komen voor de 2de echo.

Veel plezier dinsdag meid

Terug
Bovenaan