Hoi,
Hier is de eerste afspraak bij de VK ook vooral veel, heel veel vragen beantwoorden (over je eigen situatie en voorgeschiedenis, of er bepaalde ziektes in je familie voorkomen, etc)
Echo is of in het ziekenhuis, of bij een speciaal echo-centrum (dat hebben wij vorige keer gedaan, dit keer denk ik ook weer, beviel goed)
Luisteren naar het hartje doen ze bij " mijn" VK ook nog niet de eerste keer, omdat de kans groot is dat ze het dan nog niet kunnen horen (en ze zullen de kans op flippende zwangeren wel zo klein mogelijk willen houden) (we zitten toch al zo snel te panieken! haha)
Bloed afnemen doen ze hier ook niet, daarvoor mag je nog een keer in de rij zitten bij alle diabetici en anderen (voornamelijk) ouderen uit de wijk, op het prikuurtje van de bloed-dienst!
Zo zie je maar weer, het kan heel erg uiteenlopen wat er op zo'n eerste afspraak gebeurt. Misschien heeft je verloskundige wel een website waar vermeld staat wat je kunt verwachten? (dat doet " die van mij" dan wel weer goed, daar staat alles keurig op een rijtje)
Groetjes!