1e echo 21 feb

Hoi,

Ik baal als een stekker.. Ben nu 10 weken zwanger en nog steeds geen echo gehad. Me huisarts heeft een verwijsbrief naar het ziekenhuis gestuurd, kreeg ik een afspraak op 17 feb. Maar dan gaan wij net een weekend op vakantie. Bel ik ze op om te vragen of het eerder kan omdat ik graag de foto's wou hebben dat weekend mijn ouders zijn dan 25 jaar getrouwd en wou ze het dan kado geven. Ja sorry mevrouw dat gaat niet lukken. Zelfs niet in het andere ziekenhuis.. Ik balen nu moet ik net na het weekend... Moet ik gewoon nog 2 weken wachten.. Sommige van jullie hebben al 2 echo's gehad.. Naja ik baal hier gewoon een beetje van wil mijn kleine zo graag zien..

Als ik vragen mag, waarom naar het ziekenhuis en niet naar een verloskundige?
Ik ben helemaal niet naar mijn huisarts geweest, maar heb gelijk een goede verloskundige bij ons in de buurt gebeld!

Ik zou gek worden als ik zo lang zou moeten wachten....

Hi dat is balen zeg! Zelf krijg ik pas 28 feb de eerste echo we zijn dan 9weken en 4 dagen vind ik al erg laat vooral omdat we morgen de intake hebben bij de vk, ik ben dan 7 weken en 2 dagen ik ga morgen gewoon nog een keer vragen of de echo niet eerder kan, ik wil graag weten of het allemaal goed zit...dus ik snap je frustratie! Hopelijk komt er ergens nog een plekje vrij!!!

Hallo,

Ik heb het ook, bij mijn eerste zwangerschap had ik bij 5w6d al de eerste echo, en bij 8w6d de 3e.. Maar bij de 3e echo ging het mis. Nu ben ik voor de 2e keer zwanger en zit ik in extra spanning. Wij kunnen ook pas 27feb terecht bij de VLK dus moet nog 3 weken in de stress zitten, probeer me zo min mogelijk druk te maken maar dat is lastig.

@oosterhof klopt het dat jij ook 28 september bent uitgerekend? Want wij hebben een dag eerder de echo en zijn dan 9w3d.. Maar volgens sommige calculators ben ik 6w3d. En de ander geeft weer 7 weken aan.. Snap er niets meer van..

@ bobo, mijn huisarts is ook verloskundige vandaar ik bij hem loop alleen voor de echo's moet ik naar het ziekenhuis. Het is mijn eerste kindje en ben toen ik het wist naar mijn huisarts gegaan omdat dat voor mij vertrouwd is.

Ja als ik nu voor mijn eerste echo ga ben ik 12 weken bijna 13.

Hi Cornelia, ik snap het ook niet zo goed bij de een ben ik 23 sept uitgerekend en de ander 28. Volgens mijn berekeningen was ik gister 7 weken zwanger...het probleem is dat ik niet kan vertellen wat de lengte van mijn cyclus was....want ik ben direct naar de eerste keer zwanger geraakt....net weer zoon calculator ingevuld die zegt dan weer 25 sept! Haha Nouja ik word er niet veel wijzer van laat die echo maar snel komen!

Hi Oosterhof,

Ja ik heb dus het zelfde probleem, ik weet mijn cyclus ook niet precies en hou het dan ook gewoon op 28 dagen aan. Volgens deze site zit ik dan in week 7. Maar goed we wachten geduldig nog even 3 weken af, en hopen dat we dan goed gerekend hebben! Spannend!

Terug
Bovenaan