1e echo berekening verschil datum

<p> Hallo allemaal,</p><p>Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad en zou volgens de berekeningen bijna 8 weken zijn. </p><p>Bij de echo werd mij echter verteld dat t vruchtje te klein is voor 8 weken en dat ik volgens de meting 5.5 /6 weken  zwanger zou zijn. Ik moet nu over 1 week terugkomen voor nog een echo om te kijken of het vruchtje gegroeid is of niet.. Dus ik maak me wel zorgen gaat een lange week worden.. </p><p>Er wordt toch gemeten vanaf de eerste dag laatste menstruatie en niet vanaf de innesteling /eisprong ? Als 't 't laatste is zou 't wel kloppen..</p><p>Hebben meer meiden dit mee gemaakt? Zo ja hoe is dat afgelopen?</p>

Ze meten vanaf je eerste dag omdat ze er dan van uitgaan dat je twee weken daarna een eisprong hebt gehad. Bij iedereen is dit anders en bij lange cyclussen is je eisprong ook veel later. Mijn eisprong kwam op cyclus dag 19 dus ik zou volgens mijn menstruatie 7 weken zijn maar ik ben 6 weken! Ik zou je niet te veel zorgen maken 

Bij mij dit er een verschil van 4 dagen tussen wanneer bereken vanaf de eerste dag laatste menstruatie of dag van mijn eisprong (die ik weet door testen en temperaturen) 
Twee weken verschil klinkt alleen wel als heel veel. Maar kan misschien als je een hele lange cyclus hebt. Dat weet ik weet ik niet zo goed. 
Sterkte komende week. Wachten kan zooooo lang duren

Hoi Lou, 
Ik heb helaas hetzelfde gehad. Dacht 8 weken te zijn maar het vruchtje was maar 6 weken. De week erop toen weer een echo gehad en helaas was het vruchtje gestopt met groeien en heb ik een miskraam gehad. Niet leuk om je te vertellen maar wel goed om in je achterhoofd te houden. Ik heb eind augustus mn curretage gehad, was oktober alweer zwanger en kan nu ieder moment bevallen, dat is dan weer het positieve aan mijn verhaal. 
Succes meid, 
Groetjes Manon 

Hi Lou-X
Ik ben nu 8 weken zwanger, maar als je het zou tellen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie dan zou ik op 10 weken zitten. Vandaar dat ik 2 weken terug al bij de verloskundige langs mocht komen voor de eerste echo, aangezien zij daar in eerste instantie vanuit gaan. Nou heb ik al die tijd mijn temperatuur bijgehouden en wist ik zelf dat ik pas op dag 26 mijn eisprong had. Een hele lange cyclus dus! Gisteren weer geweest en het was goed gegroeid en ook zij kwamen uit op 8 weken :) in mijn geval tel ik dus vanaf de eisprong en 2 weekjes daarvoor. Misschien is dit bij jou ook wel het geval? Hoop het voor je! Spannend nog even afwachten, succes! 

Hey Lou-X
Er wordt altijd gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, nooit vanaf de eisprong.
Helaas heb ik hetzelfde meegemaakt en dat is jammer genoeg niet goed afgelopen, 2 weken is ook een te groot verschil. Ik kwam met 7,5 week bij de vk en het was niet groter als 5,5 week. Een week later was er niets veranderd. Op 12 april heb ik een curettage gehad en nu alweer 9 weken zwanger. Ik ben na de curettage niet meer ongesteld geworden.
Ik hoop voor jou op een goede afloop maar ik zou zoals Manon TB al zei er rekening mee houden dat de kans bestaat dat je slecht nieuws krijgt
Heel veel sterkte komende week, ik weet hoe verschrikkelijk het is om te moeten wachten en in onzekerheid te zitten.

Hey,
Ik kwam in maart voor een termijnecho omdat ik volgens mijn berekeningen 10 weken zwanger zou moeten zijn (eerste dag laatste menstruatie in januari). Ik had ook al typische zwangerschapskwaaltjes. Bij de echo bleek echter dat het vruchtje tussen de 5 en 6 weken oud zou zijn. Ik moest rekening gaan houden met een miskraam, maar ben inmiddels ruim 19 weken zwanger :). Ik had in februari wel bloedverlies gehad, maar dit waren echt maar een paar druppeltjes, dus dit zag ik niet als menstruatie... je lichaam kan een beetje in de war zijn en een mensturatie proberen in te zetten terwijl je zwanger bent, en ik dacht dat dat bij mij het geval zou zijn. De verloskundige had er verder ook geen verklaring voor. Soms doet je lichaam gekke dingen!

Wat vervelend dat je zo in die spanning en onzekerheid zit! 
Bij mij zelf bleek vorig jaar juni het vruchtje bij de eerste echo ook 12 dagen jonger te zijn dan mijn eigen berekening, terwijl ik een regelmatige cyclus heb. De VK zei heel optimistisch dat het vaker voorkomt, dat alles gewoon goed is en dat het waarschijnlijk gewoon met een late innesteling te maken heeft... door de optimisme kwam de klap bij mij des te harder aan dat het 2 weken later alsnog mis bleek te zijn doordat het kindje was gestopt met groeien en ik dus een miskraam kreeg. 
Ik hoop voor je op het beste! Maar het kan nog altijd 2 kanten op gaan en beide gevallen heb je niet in de hand! 

Terug
Bovenaan