1e echo - geen hartactiviteit

Hoi dames,

Vandaag vol spanning met manlief naar de VK gegaan voor een eerste echo.

Hier was helaas nog niet zo veel op te zien, een vruchtje van 35 mm en helaas (nog) geen hartactiviteit. De VK zegt dat het mogelijk is dat het vruchtje in deze fase nog af en toe in ruststand is en dat het hartje nog wel kan gaan kloppen, maar eerlijk gezegd is de moed al in mijn schoenen gezakt.

Het vervelende is wel dat ik hier nu zit met al die symptomen en enorm op zie tegen (weer) een curettage of spontane miskraam.

Volgende week mag ik weer terugkomen voor een echo.... wellicht zien we dan het hartje kloppen, maar echt heel veel vertrouwen heb ik hier niet meer in.

Ik laat mijn verdriet nog niet toe, totdat ik zeker weet dat het mis is, maar voel me ook niet heel happy vandaag... je gaat toch vroeg naar de VK voor meer duidelijkheid en niet voor nog meer onzekerheid.

Lfs,
Juutepetuutje

Bah Bah. Wat een rot bericht. Vooral omdat je er zo over in zit. Al die onzekerheid.
Ik hoop voor je dat je het volgende week alsnog ziet kloppen. Maar je hebt er zelf geen goed gevoel bij geloof ik.

Sterkte

Hi Sven,

Thanks voor je reactie! Heb idd geen goed gevoel ook gezien de eerdere negatieve ervaringen... maar, misschien valt het volgende week mee.

Hoe groot was jullie vruchtje bij de eerste echo en hoeveel weken en dagen waren jullie dan precies?

Ik vraag me af of 35 mm normaal is bij 6 weken en 3 dagen.

Lfs,
Juutepetuutje

Heey dat is minder goed meid. Denk dat je 3,5 mm bedoeld. Die van ons was met de 6 weken 3 mm. Dus dat zou wel kunnen kloppen. Hartje moet ergens deze week gaan kloppen. En in het begin is het heel onregelmatig en gaat het een paar dagen op je eigen ritme mee. Het is ontzettend vervelend maar je kunt niet anders dan afwachten tot je echo van volgende week. Ik hoop voor je dat je volgende week iets ziet knipperen. Al kan ik me jouw angst helaas ook veel te goed voorstellen.

Sterkte.

Hoi Supertje,

Bedankt voor je lieve reactie. Ik bedoel idd 3,5 mm ;-) De groei klopt dus wel aardig, alleen hebben jullie bij de 6 weken vast wel een hartje zien knipperen?
Ik hoop zo op een wondertje deze week, maar ben nu vooral heel moe en teleurgesteld. Ik ga er maar niet vanuit, dan kan het altijd nog meevallen.

Lfs,
Juutepetuutje

hoi

ik heb geen idee hoe groot onze kruimel was met de 6 weken echo maar het kwam precies uit op 6wk 3 dagen en dat klopte precies..
het hartje klopte toen wel al maar wel erg langzaam.. (wat inmiddels al veel sneller is)
het gebeurd vaker hoor dat je het dan nog niet ziet.. dat het qua groei klopt vind ik al weer heel positief..
ik duim voor je dat je een echo mag hebben met een mooi kloppend hartje volgende week!

heel veel sterkte met afwachten!!

liefs

Ooh wat moet dat een vreselijk naar gevoel zijn die onzekerheid en deze week afwachten. Ik hoop het allerbeste voor je! Hou je taai de komende week!

Liefs Kim

Hoi,

Dat is ook de reden dat ze niet graag met 6 weken een echo doen.
Wellicht is er helemaal niets aan de hand en voel jij je voor niets zo rot.
Ik krijg of zaterdag (7weken) of woensdag pas mijn eerste echo maar dan is er ook gelijk meer duidelijk.
Ga voor je duimen meid!

Liefs Pupke

Terug
Bovenaan